2022-03-19, 00:12
Avstängd
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Med modernt menar jag nutid, sen sett till skadorna man åsamkat var det väldigt billigt för Tyskland. USA var heller inte riktigt för att man skulle göra som i första ww1 med gigantiska skadestånd. Hade underlättat om google inte används till allt

Vad för nutid menar du?

https://www.reuters.com/world/middle-east/iraq-pays-last-chunk-524-billion-gulf-war-reparations-un-2022-02-09/
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Runkfesten på flashback är över för er efterblivna, era idoler kommer pulveriseras och förnedras totalt inom kort, med det sagt så säger jag inte att de ej kämpar hårt. Glöm inte heller att Mariopul är större än Aleppo. Blir kul att se ert sammanbrott här i tråden.

https://twitter.com/HarmlessYardDog/status/1504942736415338500?s=20&t=TXsN9bWOHl-BGsndhGcMiw

Vi får bara se hur det går. Under tiden dör civila pga Putins invasion.

Ukraine: Deadly Attacks Kill, Injure Civilians, Destroy Homes

Explosive Weapons Leave People Dead, Wounded, Homeless; Damage Vital Infrastructure

https://www.hrw.org/news/2022/03/18/ukraine-deadly-attacks-kill-injure-civilians-destroy-homes
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Fullt benägen att hålla med. Likaså med Estländarna och Litauerna.

>>>Glömde att säga, de har synat bluffen! Putina står naken mitt ute på åkern med traktorer som bogserar bort hans krigsmaskin. Han gick "all in" snackade, snackade och sedan anföll han Ukraina och de gick åt helvete.
Citera
2022-03-19, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Givetvis kommer Ryssland att få betala för det, på samma sätt som Finland fick betala för fortsättningskriget. Jugoslavienkrigen slutade med ett totalt utblottat Serbien, ett svårt sargat Bosnien och ett ekonomiskt tilltygat Kroatien. Serbien fick bära hundhuvudet för att ha startat krigen, men var redan ekonomiskt ruinerat och slapp därför att betala. De 400 miljarder dollar (eller däromkring) som beslagtagits kommer givetvis att användas till en återuppbyggnad av Ukraina, liksom försäljningsvärdet av Putins och hans entourages egendomar.

Då ukrainare inte är EU-medborgare omfattas de inte av den fria rörligheten, precis som ryssar, albaner och lankeser. Det kan jag föreställa mig leder till en känsla av andra klassens medborgare.

Jag vill ju att "öststatsfolken" som du kallar dem ska få komma in i värmen och den demokratiskt valda ledningen i Ukraina har arbetat på att närma Ukraina till Europa och Världen på ett fredligt sätt. Nu fick det ett abrupt slut då barnamördare V.Puttin inte anser att Ukraina har rätt att existera.

De där får du ta och kolla upp igen, sluta sprid desinformation din pajjas. Man kan inte slippa skadeståd för att man inte har pengar om du tror det. Sånt ska gå igenom olika rättsliga instanser.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Om det är några som verkligen leker med elden så är det de plattskallade polackerna. Varje dag kommer de med nya sinnessjuka utspel känns det som. Ena dagen Mig-flygplan, andra dagen no-fly zone, tredje dagen fredsbevarande styrkor från NATO. De vill verkligen ha krig med husse i ryggen. Synd att Hitler inte tog itu med dem ordentligt när det begav sig.

Det är pga det inte fanns några med Polens nutida syn/mentalitet på detta, som Hitler ens kunde växa sig.
Dom har förstått att detta vansinne måste stoppas medans det ännu går. Skulle fascistregimen Ryssland ta Ukraina och ta spjärn därifrån, så står Baltikum och Polen näst på tur, och då är kärnvapenkrig ett faktum.
Just nu, går det att förhindra. Men då gäller det också att ta i ordentligt, just nu.

Betänk här att det är mycket politiska vetskaper som ligger till grund.
Tex Baltländernas och Polens forceringar, kan vara ett medel riktat mot Putin mera politiskt snarare än militärt, då såklart Polen begriper att dessa förslag är snudd på omöjliga att införliva.
Man vet att Putin uppfattar detta, och man hoppas han skall bli skrämd att backa av.
Citera
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Tack för teorin. När man ser din posthistorik senaste månaden så kan man konstatera att nästan alla uppgifter från dig som går att verifiera (alltså annat än löst tyckande) är mer eller mindre fel. Men den här gången har du säkert något på spåret!

😂 eller så reagerar man på märklig ordföljd och språkliga lustigheter som ger lite google translate / sva vibbar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Kommer säkert mer också. Ryssarna är inte så dumma att de offrar sitt lands ekonomi utan anledning.
Ryssarna är inte tillfrågade. Diktatorn Puttler, som behöver fuska för att vinna val trots att han fängslat alla utmanare, behövde stärka sin manlighet genom att mörda barn.
Citera
2022-03-19, 00:14
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Det är i praktiken ett och samma land ändå...

Säg det till ukrainarna, eller bevisa det för oss.
Citera
2022-03-19, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Skön direktträff så tornet gjorde en resa på en t72.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1504947960345505800?t=dVBbC4AoFacfeGLLk19Vvw&s=19
Måste säga att attacken på träningslägret var jäkligt mycket häftigare, och mer kommer massor ...
Citera
2022-03-19, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Om det är några som verkligen leker med elden så är det de plattskallade polackerna. Varje dag kommer de med nya sinnessjuka utspel känns det som. Ena dagen Mig-flygplan, andra dagen no-fly zone, tredje dagen fredsbevarande styrkor från NATO. De vill verkligen ha krig med husse i ryggen. Synd att Hitler inte tog itu med dem ordentligt när det begav sig.
Polackerna och balterna (särskilt Litauen) är de som hatar ryssarna mest i hela Europa och förklaringen till det finns ju i historien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Det var ett jävlas tjat om judar. Var det inte nazister som styrde Ukraina aldelles nyss? Det var ju därför Putin gick in i Ukraina. För att befria den Ukrainska befolkningen från deras nazistiska ledare. Nu helt plötsligt börjar rysstrollen påstå att det är judar som styr Ukraina. Vad händer imorgon? Är det rymdödlor som styr Ukraina då?

Haha jag var lite förvirrad som dig tills jag googlade igor kolomoisky, Juden som finansierar nazister.
Vilken värld vi lever i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Det är i praktiken ett och samma land ändå...

Ja det är ju vad Putin har försökt bevisa nu under några veckors tid, det har ännu så länge inte utfallit så väl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in