2022-03-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Europas sanktioner mot Ryssland kommer säkert slå mot Europa ganska hårt också.
Europa försöker att cancla Ryssland men Putin kommer med nya drag hela tiden. EU och Nato sätts på prov hela tiden.
Vi kanske sätter Rysslands ekonomi i gungning men till vilket pris?
Priset på mat, bränsle här i Europa går upp vilket kan skapa demonstrationer och instabilitet på långsikt.

Vad är du för rysstrollande fjolla? Ryssland är 2,5% av världsmarknaden. Alltså ett fattigt skitland som efter år av kleptokrati och storhetsvansinne är kört i botten.

Nu finns en chans att trycka till Putin o vänner, klart fan vi ska ta chansen för den kommer inte tillbaka. Så vad om Putin hotar med kärnvapen, han kommer få likadana vapen mot sitt egna land ögonblickligen.
Citera
2022-03-18, 23:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Otroligt starkt från Ukrainas EU minister Olga Stefanishyna. OBS! Inget för känsliga tittare!!

https://twitter.com/i/status/1504126201996185602

Zelensky visade videoklippet under sitt tal till USAs kongress för nån dag sen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
I vilket program och sändning så jag kan se det på svtplay.

22:30
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
De ryska krigsbrotten fortsätter, ett litet barn grävs fram ur ruinerna efter ett ryskt angrepp.

https://mobile.twitter.com/EmineDzheppar/status/1504919622902026246
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Du säger det är från Satan...men ja, vad ska jag säga...vem e "Satan" ...jag har såklart läst om han men han är ju typ som Petar Pan och liknande figurer.

förstår du e religiös... helt ok..du ser iallafall karisman då? Som ett sken liksom.

Nej, jag är inte religiös, men vore jag det så skulle jag se både Putler och Krill som satans tjänare. "Av frukten känner du trädet". "Lögnens folk som är satsns tjänare". (Jag var religiös under ett år för många år sedan).

(Lite kul är att jag har ett foto på mig själv, med just en glora som syns via en skum, ursprungligen sovjetisk, fototeknik. Många kvinnor tycker att jag har "utstrålning" inklusive kristna, som tycker jag är "Jesu-lik". )

Nej Putler har ingen "utstrålning", han är bara en trött, vanlig diktator som tror att han är "Gud".
Citera
2022-03-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Tanka appen

Helvete heller...de ska ha mitt telnr. Kan man fakea nr eller kommer nåt bekräftelseskit på luren?
Citera
Medlem
Citat:
SVT nämnde det nyss
Dom nämnde att Ryssland skyllde på azov. Så det är fortfarande ingen utom Ryssland som skyller på azov
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Azovs chefsideolog har kastat in handduken. Permanent.
Det påstods för flera dagar sedan.
Citera
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Vittnen säger tvärtom. Azov tvingar folk vara kvar eller blir dom skjutna...
Finns mängder med filmer

Folk flyr ju ur dom ryska korridorerna för där överlever dom.
Men detta ser du inte givetvis i Aftonbladet

Du har aldrig funderat över att om du läser ryska medier så får du höra om folk som flytt till Ryssland och haft problem med ukrainska trupper. Medan om du läser västerländska medier så får du höra om folk som flytt västerut och haft problem med ryska trupper. Två saker kan vara sanna samtidigt. Konstigt, men så är det.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Misstag sker i krig såklart, kanske? Har du någon annan källa?
Då är vi överens om att din källa snackar skit när han säger att det inte är någon risk för civila.
Bra.
Varför lyfter du fram honom då?
Citera
2022-03-18, 23:06
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Vi pratar om mariupol...

Ok.

Ukraine: Mariupol Theater Hit by Russian Attack Sheltered Hundreds
Serious Concerns for Civilians Remaining in the City

(Dnipro) – The theater hit by a Russian attack on Mariupol on March 16, 2022 had been sheltering hundreds of civilians, Human Rights Watch said today.

https://www.hrw.org/news/2022/03/16/ukraine-mariupol-theater-hit-russian-attack-sheltered-hundreds

Ukraine: Mariupol Residents Trapped by Russian Assault
Facilitate Civilians’ Access to Safety; Urgently Restore Water, Electricity

Civilians in Ukraine’s southeastern coastal city of Mariupol have not had access to running water, electricity, or heat since March 2, 2022 when Russian forces surrounded the city, as part of a larger offensive, Human Rights Watch said today.

https://www.hrw.org/news/2022/03/07/ukraine-mariupol-residents-trapped-russian-assault
Citera
2022-03-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Dom nämnde att Ryssland skyllde på azov. Så det är fortfarande ingen utom Ryssland som skyller på azov

Även "kritik" mot AZOV, och bara det att dom tar uppgifter från ryska sidan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in