Citat:
Ursprungligen postat av
Lysturken
Jag läste precis en gammal intervju med Patrik som SvD gjorde. Där avslöjar han att han vid ett tillfälle åkte och pissade på Viljos grav. Det krävs ett starkt hat för att göra en sån grej. Jag kunde dock inte låta bli att skratta till. Åka till någons grav med ett enda uppsåt, att pissa på den. 😁
Håller med det låter faktiskt ganska komiskt, jag skrattade också då jag läste det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lysturken
Patrik erkänner också att han känner eller åtminstone har känt mycket skuld för att han inte avslöjade Viljo tidigare även fast han anade att andra idrottare efter honom utsattes av samma man, vilket senare visade sig stämma. Jag gissar att lite av hans uppdrag i detta är att stilla sitt eget samvete genom att hänga ut så många som möjligt för att gottgöra för att han inte räddade de som senare utsattes för Viljo.
Jag hoppas och tror att han inte känner någon sådan skuld längre även om minnena påverkar honom fortfarande.
Patrik var ju inne i en annan sfär på den tiden och dessutom ung. Viljo var både Gud och Satan för honom på samma gång kan jag anta, det måste vara mycket jobbigt. Bra att han kom ut tillslut och berättade om vilket tarvligt buffelsvin denne Viljo Nousiainen faktiskt var.