2022-03-18, 22:26
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Yemen, Afghanistan, Iraq, Libyen, Vietnam, somalia, Serbien osv där vi medvetet bombat sönder sjukhus och infrastruktur.. svälter ut befolkningen

Du refererar till gammalt skit, jag pratar om nuvarande kriget, det borde du ha fattat.
Citera
2022-03-18, 22:27
Medlem
Termos99s avatar
Läkare utan gränser hjälper till i Kyiv.

Staff in major Kyiv hospital receive training for potential increase in casualties

https://www.msf.org/staff-major-kyiv-hospital-receive-training-potential-increase-casualties-war-ukraine
Citera
2022-03-18, 22:28
Medlem
SS70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Finns väl med 5.45x39 också?
Ja , AK74/AK12.
Citera
2022-03-18, 22:29
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Sist den dumfan skulle förhandla fram något mellan Ryssland och omvärlden så gick det ju åt skogen. Efter maratonsamtal mellan Macron och Putin och andra så gick ju Putin med på att lugna ner sig och fixa ett toppmöte.

Sen tog det väl inte 24 timmar ens innan Putin gick in i Ukraina...

Macron är en nyttig idiot, och borde låta Boris och Biden sköta snackandet. Nyttig idiot som springer Putins ärenden i ett taffligt försök att leka världsledare med dom stora pojkarna.

Macron och framförallt Fransmännen ser ju sig själva som en stormakt i klass med Indien och Kina. Men det var länge sedan dom var relevanta.

Har han haft 10 samtal med Putte hittills? Och av det har det kommit ut ingenting.
Citera
2022-03-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Villa är vi? Menar du dig? Eller mig?

Nu är det inte USA som anfallit Ukraina, utan Ryssland. Det är även Ryssland som mördar civila och bombar både bostadshus och sjukhus. Så det är det vi diskuterar i den här tråden.

Vill du diskutera USA så föreslår jag att du startat en tråd om Irakkriget.
Jag menar det kompletta kollektivet, du är uppenbarligen en del av det, dvs. Om du inte är en utomjording.

Sluta citera mig då. Jämförelsen jag gjorde från början är i allra högsta grad relevant.
Hade du inte haft slut på motargument, då hade du kunnat svara med något konstruktivt.
Citera
2022-03-18, 22:31
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Nej RIA, Rysslands officiella nyhetsbyrå.

Källa?

The operation will be completed on time and in full, Dmitry Peskov noted 14mars

https://www.google.com/amp/s/tass.com/politics/1421801/amp
Citera
2022-03-18, 22:31
Medlem
Termos99s avatar
Reportrar utan gränser (16 Mars).

RSF opens press freedom centre in Lviv, first bulletproof vests delivered

“We have come here to express our solidarity with Ukrainian journalists and to provide them with the best possible assistance with covering the war,” RSF secretary-general Christophe Deloire said.

https://rsf.org/en/news/rsf-opens-press-freedom-centre-lviv-first-bulletproof-vests-delivered
Citera
2022-03-18, 22:32
Medlem
rotesaus avatar
VG har livesändning om den kraschade amerikanska Osprey:en i Nordnorge:
https://www.vgtv.no/video/235030/direkte-amerikansk-militaerfly-savnet-soer-for-bodoe-redningsaksjon-paagaar?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_ row1_pos1
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Inte för att vara den som är den men, Ukraina valde att ge vapen till hela sin befolkning som vill skydda sitt land. HELT korrekt enligt mig Men det var DÄRochDå det började i stort sett.
Med civilt beskjutning
Samtidigt togs ryska "spioner" på bar gärning när de satte upp markeringar för bombräder

Tänk dig ryska grupperna lär nog bara höra rykten inom sin egna militär och högre uppsatta (order)
Dem hör att sina kamrater har dött av civilt folk. Vad gör dem?

Hela smörjan är fan tragiskt. Såhär går krig till och har gjort i många många år.
Varje gärning har en hämndaktion

Ja, och tänk sedan när detta ska städas upp.

Hur ska man få ordning på detta? Även om det blir fred och återgår till ett "normalt" samhälle lär det ju spåra ur fort när varenda bonde har en egen stridsvagn eller luftvärnsbatteri i ladugården och alla stadsbor har pansarskott i garderoben.
Citera
Medlem
Såg Rysslands president hålla tal på SVT. Alltså han är annorlunda statsöverhuvuden här i väst. Som att en gloria strålar runt honom.
Citera
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Du refererar till gammalt skit, jag pratar om nuvarande kriget, det borde du ha fattat.

Yemen gammalt?
Citera
2022-03-18, 22:33
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5135653
Jag menar det kompletta kollektivet, du är uppenbarligen en del av det, dvs. Om du inte är en utomjording.

Sluta citera mig då. Jämförelsen jag gjorde från början är i allra högsta grad relevant.
Hade du inte haft slut på motargument, då hade du kunnat svara med något konstruktivt.

Det är lika illa om USA bombar ett sjukhus så vad är det du menar?

Ryssarna siktar ju medvetet in sig på sjukhus och bostadsbyggnader. Jordens avskum är va dom är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in