2022-03-18, 22:20
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Hade dom skitit i dom civila hade mariupol varit jämnat med marken för länge sedan

Mariupol är i princip jämnat med marken och civila dör i massor varje dag för att ryssarna skiter fullständigt i vem som dör, bara någon gör det.
Citera
Avslutad
Skulle vara lite komiskt om Putin får smaka på de häxbrygder som tidigare getts till motståndare
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Du behöver ingen fetstilt text, det är bara utvecklingstörda som läser aftonbladet och alla de liberala lögn blaskorna. Eller gillar du lögner?
Vad klassar du rysstroll som? Raketforskare?

Skål!
Citera
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så ryssarna skjuter inte där civila finns?! Hur förklarar du då den massiva civila förödelsen i Mariupol (och andra städer). Det är Ukrainarna som bombar sig själva antar jag? *suck*

Finns svar om det i tråden
Citera
2022-03-18, 22:21
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukraina trycker tillbaka Ryssland utanför Kiev och sakta men säkert får dom in förstärkningar till andra delar. Detta blir ett långt krig som inte Ryssland klarar.

Dom kan inte ta så stora förluster. Det land som ockuperas kan ta mycket större förluster än vad en angripare kan.
Hur skall man förklara när så många generaler och truppchefer faller för hemmaopinionen. Det går inte att hemlighålla det hur länge som helst.

Man har även pressat tillbaka mongolerna närmare Kherson.
Citera
2022-03-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Enda som kan ändra på krigslyckan för Putin är manskap. Snackats om syrier hit och dit, men verkar bara ha varit snack. Utan att mobilisera hur ska han få tag i trupper?
Trupp kan han nog få tag på men jag tror inte han kan få tag på lastbilar för logistik till den truppen. Problemet för honom är att de inte kan understödja så här mycket trupp mer än 14 mil från en bas för de har för få lastbilar.

En lösning med det hade varit att säkra ett område och bygga baser allt eftersom man säkrar och erövrar mark. Men man säkrar aldrig något eftersom alla hatar Ryssland och har en RPG eller traktor att förstöra med. Och luftrummet är dessutom inte säkrat.

Det är kört helt enkelt.
Citera
2022-03-18, 22:22
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Vem har sagt det? Aftonbladet?

Nej RIA, Rysslands officiella nyhetsbyrå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Om inte annat står de mindre ivägen när de har soppatorsk, ett återkommande tema på den ryska sidan vad det verkar.

Torsksoppa är bättre än soppatorsk.
Citera
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Mariupol är i princip jämnat med marken och civila dör i massor varje dag för att ryssarna skiter fullständigt i vem som dör, bara någon gör det.

Azov tvingar ju befolkningen att vara kvar mot sin vilja
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Finns svar om det i tråden
Kan du inte svara på frågan utan att referera till andra användare?

Har du inte en egen talan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollokolan
Jag är en av de som tycker att det var åt helvete med felaktiga bombningar av USA. Jag tycker däremot att det var rätt att gå in och jaga råttan Saddam Hussein. Att kostnaderna blev högre och att felbedömningar gjordes beklagar jag. Stöttar inte USA i det.

Vad gäller massförstörelsevapen så trodde jag nog att de hade enklare kemiska vapen men inte mer.
Nu har Saddam Hussein absolut noll att göra med de cirka 250 000 civila människorna som dog, min fråga handlade inte om Saddam Hussein.
Tycker du att USA och väst har tagit ansvar för de fruktansvärda handlingar som hände i Irak?
Samma bestraffning som Ryssland genomgår nu bör hela västvärlden gå igenom, vi är lika genomruttna som dom.

Som tidigare påpekat, bort med hyckleriet. Komplett systemskifte är vad som krävs. När våra politiker är hycklare, då behöver inte vi vara det. Var vis och använd det sunda förnuftet.
Citera
2022-03-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Du behöver ingen fetstilt text, det är bara utvecklingstörda som läser aftonbladet och alla de liberala lögn blaskorna. Eller gillar du lögner?

Citat:
Hade dom skitit i dom civila hade mariupol varit jämnat med marken för länge sedan
Vad du tror om utgången av den här lilla speciella ryska operationen.
Tror du att det kommer att utvecklas till ett krig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in