2022-03-18, 18:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Rysslands luftvärn bör vara nätverkat och ha IFF (Identification, Friend or Foe).
Jag avvaktar mer information för att bedöma om det är sant eller producerad nyhet.
Uppenbarligen inte eftersom Ryssland är så pass försiktig med sitt flyg.
Ryssarna pratar okrypterat i radio, rena negerarmén.
Citera
2022-03-18, 18:50
Medlem
Citat:
Rysslands luftvärn bör vara nätverkat och ha IFF (Identification, Friend or Foe).
Jag avvaktar mer information för att bedöma om det är sant eller producerad nyhet.

Det tycker jag också, men det verkar inte så. Eller så fungerar det dåligt
Citera
2022-03-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons-Bokalen
Har aldrig förstått vad Putins syfte är med kriget, vad vill han åstadkomma? Ett nytt ryskt imperium?

Putin vill ha kontroll över sina länder vid gränsen, mestadels de som tillhörde Soviet. Ukraina blev ett problem när folket tog över och sparkade ut den pro-ryska presidenten och ville bli ett EU-land. Putler förlorade då kontrollen över landet och invaderade då östra Ukraina och Krim för han tyckte det tillhörde Ryssland. Ända sedan dess har han planerat att invadera hela landet för att han vill placera ut en docka till president och ta kontroll över landet igen, han måste göra detta eftersom han inte kan ha ett sådant anti-Ryssland land bredvid sig, framför allt inte ett folk som han anser är detsamma som Ryssar. I slutändan handlar det om att Ukraina är ett fritt folk som har insett hur sjukt kommunismen är, och Putler vill inte att det ska sprida sig till Ryssland. Finns ingen större rasist än Putin i dagsläget. Putler kan spränga barn och kvinnor till småbitar så länge han får vinna och få som han vill.
Senast redigerad av killercan1 2022-03-18 kl. 18:54.
Citera
2022-03-18, 18:51
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
?
När har jag sagt att de haft annan bestyckning?

Kanske kan vara kul för någon att veta att deras ubåtar kan följas på twitter, vad är det att bli upprörd över? Jösses...
Jag blev inte upprörd...jag blev bara trött på att en del spottar ur sig fakta som om att den vore evolutionär och nydanade i sina försök att få till ett WOW för inget
Citera
2022-03-18, 18:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Lite rysk IQ-befriad propaganda.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1504877456582488068
Citera
2022-03-18, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Ja men många amerikaner har dött för att bekämpa Israels fiender i deras närområde.
Det är judisk specialitet i min bok.

I detta proxykrig mellan Ryssland och USA försöker de både få andra att kriga (dö) för dem.

USA har sin israeliska marionett Zelensky och hans Ukrainska soldater som dör plus en del dårar som frivilligt åker för att bli kanonmat. En svensk död nu tydligen.

Ryssland har sin kanonmat som de just nu flyger in från Syrien plus gangstern Kyderovs Tjetjenska islamister och en del andra märkliga folkslag.
Citera
2022-03-18, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det tycker jag också, men det verkar inte så. Eller så fungerar det dåligt
I videos från deras drönare som dyker upp på nätet så är bilden i ungefär 0.25 FPS också. Det kan nog var så att deras digitala kommunikationer mer eller mindre havererat pga överbelastning.
Eller så är deras teknik 30 år gammal.
Citera
Medlem
Vart är ramzan kadyrov?

Enligt källor t Putins lakejer skulle han inta kiev I måndags..
Citera
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu överdriver du. De har 50-80 procent av NATOS flygtimmar.

På vilket sätt överdriver jag? Vad har NATO´S flygtimmer med detta att göra?Ville bara visa på hur usel ryssen är på alla plan, vilket du inte kan ha missat.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Kadyrovs tjetjener besegrar en ukrainsk balkong.

https://mobile.twitter.com/666_mancer/status/1504812763507531779
Citera
2022-03-18, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Jag har sparat alla kartor som dagligen sedan 24/2 publicerats av UK Ministry of Defence, som verkar vara den mest korrekta och neutrala lägesbedömningen.

Idag är första gången sedan kriget började som det är exakt noll framflyttning av de ryska linjerna sedan dagen innan. Tidigare har det alltid varit någon liten framflyttning längs någon sträng.

Hörde också på Ekot att Ukraina har börjat pressa tillbaka Ryssland nordväst om Kiev och att de ryska styrkorna lidit stora förluster där. Tydligen börjar Ryssland få slut på både folk, materiel och ammunition, medan Ukraina fått 360.000 man i påfyllnad sedan kriget började. Igår beslutade USA att ge ytterligare krigsmateriel för 7.5 miljarder och idag beslutade EU att ge ytterligare krigsmateriel för 5 miljarder. Blir mycket ATGM och luftvärn av det.

Hörde och hörde...det som räknas är kartan
Citera
2022-03-18, 18:56
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Dom är bättre än de UJ-32 Lastivka Ukraina redan använder för att slå ut mål.
https://t.me/intelslava/22743?single

Frågan är om det där inte bara är en säljbrochyr. Enda bilden på en Lastivka på interwebs är från en mässa i februari 2022 så det är antagligen tillverkaren som skickat säljmateriel i förhoppning om framtida beställningar. Men den är antagligen inte förbandssatt.

Annars riktigt smart design att sätta vingar på ett rör och sen låta valfri köpare trycka dit en vanlig RPG-7 granat som noskon. Då slipper de befatta sig med stridsdelen i tillverkningspriocessen och potentiella kunder över hela världen har redan mängder av "noskoner"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in