2022-03-18, 18:21
Medlem
Tillssons avatar
Rysk Su-34 tar ut ukrainskt artilleri.

Citat:
Su-34s of the Russian Aerospace Forces destroyed the Ukrainian Grad multiple launch rocket systems near Chernihiv.

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1504805489409990667/pu/vid/432x230/cJuqfFnqgLYJ7Uoj.mp4?tag=12
Citera
2022-03-18, 18:22
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Lite snack om att väst inte förstår Ryssland, att vi måste sätta oss in dess sätt att tänka, blandas med lite hat mot "Judejävlar" och önskan om mord, tortyr och våldtäkter av Ukrainare.
Ett ädelt folk minsann.
Lika ädelt som den sista nazisten som skällde ut sin egen for för att den slutade fungera ja.Det är ju fotens fel,visst...inte den som nyttjar den.Det ädla i en rysk fantasia börjar där det slutar...om det inte stämmer överens med önskan så konfiskeras det helt enkelt som en lögn....
Citera
2022-03-18, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Du känner inte till att Tjetjenska styrkor strider på Ryssland sida i Ukraina? OK. Jösses!

Här får du en brittiskt källa från The Guardian.

https://www.theguardian.com/world/2022/mar/14/ukraine-chechen-leader-ramzan-kadyrov
4 dagar gammal källa.

Länka gärna källa att kadyrov har intagit kiev ..För de hävdade ni Putin lakejer häromdagen.
Citera
2022-03-18, 18:23
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatPat
Jag var otydlig, erkänner det. Det jag syftade på var US Armed Forces, alltså hela alltet samlat.
Jag förstod det,och svarade därefter,eftersom att jag är en liten del av det.Anyway.tummen upp
Citera
2022-03-18, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Rysk Su-34 tar ut ukrainskt artilleri.

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1504805489409990667/pu/vid/432x230/cJuqfFnqgLYJ7Uoj.mp4?tag=12
Oberoende källa?
Citera
2022-03-18, 18:24
Avslutad
Har aldrig förstått vad Putins syfte är med kriget, vad vill han åstadkomma? Ett nytt ryskt imperium?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Vi föreställer oss att någon galning lyckas släcka Putins liv.

Personen i frågan har inte fått detta i uppdrag, han vill helt enkelt stå upp för demokratin och vill offra sitt liv för mänskligheten.

Tror ni att Putin & Co hade pekat ut väst / USA och försökt rättfärda ett världskrig?

Ja, detta är långt från ett sannolikt scenario. Jag är bara intresserad utav att höra era tankar kring hur ni tror att Ryssland skulle agera.
Jag tror inte Putin hade pekat ut någon om han var död.
Det hade inte varit första gången, redan i juni 2003 hade det redan utförts sju försök.
Jag vet inte vad siffran är i dagsläget men det verkar svårt att lyckas.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korrupt.Sosse
Naturligtvis, så jobbar de flesta länder. Hyr in legosoldater som offrar sig mot betalning eller använder andra länders soldater i sina proxykrig. USA är expert på det.
Ja men många amerikaner har dött för att bekämpa Israels fiender i deras närområde.
Det är judisk specialitet i min bok.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Korrigerar Knut-arne. Turkiet har också NATO-kärnvapen, de är nog de närmaste.

Frågan är om Ryssland har rätt att känna sig hotat om usa kan känna sig hotade.
Citera
2022-03-18, 18:25
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Där ser man har de hunnit med det händer mycket där, enligt expressen plockar de kroppar efter soldater i Mykolajiv.
På bilderna ser man symboler för Azov.
https://www.expressen.se/nyheter/raketattack-i-morse-levande-och-doda--gravs-ut-ur-ruinerna/
Jaha, där bekräftades den "ryska propaganda" jag kom med i tråden tidigare idag. Expressen räknade till 30 döda - bara under tiden de var där.
Citera
2022-03-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
sju av deras ubåtar har vi lika mycket koll på som om det vore en vardaglig flightradar24....,men för att vara on topic - nej...de ubåtarna du pratar om har aldrig haft annan bestyckning.Vad vill du komma med ditt statement? Att de plötsligt har gått i skarp läge?...Om så,det är den bestycknigen de har och ingen annan kan de ha,så jag förstår fortfarande inte riktigt vart du ville komma med det som är konstant fakta ala' WOWS?

Du kan en hel del om den ryska förmågan, du och MrEGrey.
Citera
2022-03-18, 18:26
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatPat
Jag var otydlig, erkänner det. Det jag syftade på var US Armed Forces, alltså hela alltet samlat.
USAF är en helt annan sak än när folk här snackar om rysslands arme' osv.I ryssland betyder arme mer eller mindre allt när man pratar siffror.Men men...det ända jag ville belysa var siffrorna som vissa använder här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in