2022-03-18, 17:36
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Du kan inte syna detta, du sitter på FB och vet absolut ingenting

Skulle jag spela kort med Bagdad Bob 2.0 skulle jag syna hela tiden. Inte mycket vettigt som kommer ut ut den nickedockan!
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ryskpropaganda.

Ja, du säger ju kinesiska ambassaden i Bryssel är intagna av ryssar, så ja, "rYsSProPagANda".
Citera
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
De länderna som inte röstade har ju faktiskt inget som helst intressant att erbjuda världen förutom det faktumet att de isåfall fyller funktionen att vara lite mer korkade än andra.

Nej, det var väl inte creme de la creme i den samlingen. Men för den som levt under en sten senaste halvåret och undrar "är det ok att Ryssland invaderar Ukraina?" bör listan på länderna som röstade för vara svar nog. Belarus, Syrien, Nordkorea och Eritrea. Där snackar vi vänner ingen vill synas med i dagsljus.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Här är en liten film ifrån Dnipro där UAF har tagit ett gäng sabotörer. Får man skjuta spioner i krig? https://twitter.com/Tibtinabulum/status/1504836447001579520

Jag tror det, om de inte har uniform så följer de inte Genèvekonventionen.
Citera
2022-03-18, 17:37
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Tror du på allvar att Ryssland slutar existerar i år? Vi får vara glada ifall kriget är över i år.

Det beror på vad Putin gör nu, ger han upp nu och betalar Ukraina krigsskadestånd är det möjligt att Ryssland överlever som stat men jag tror inte att Putin kommer göra det. Sen finns det ju en del andra scenarios också, som att han ramlar ut genom ett fönster eller något sånt men det måste ske ganska omgående om det ska rädda Ryssland och jag är inte säker att det räcker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Rysk drönare nedskjuten. Ser ut som ett hemmabygge ju för fan.

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1504856119017152515
Orlan-10 är en spaningsdrönare som är modulär och monteras ihop innan den används.
Den finns det över tusen av och de landar med en fallskärm vilket är orsaken att dom ofta hittas intakta.
Citera
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Rysslands arme är runt 1.4 miljoner stort.

Har inga man?
NEJ,Ryssland arme'(du använder ordet som VI gjorde i ryssland när jag var positionerad där.Arme i ryssland betyder allt från flyg till flotta...men men) är inte beståenda av 1,4 millioner nej.542.000 aktiva,varav 390.000(ca) är enhetliga YRKES aktiva.700.000 inkluderande värnpliktiga(se som de våra)....1.4 millioner om du kallar in hela drösen av så kallade dobros.Men,nej...du skall inte sitta och sprida siffror du inte vet något om ok
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag tycker det ser ut som civila som hålls under vapenhot.
Jag undrar vad de baserar att de är sabotörer", jag tror inte det krävs så mycket för att civila ska bli klassade som sabotörer.

Nä är det utklädd rysk militär är det bara nackskott som gäller!
Citera
2022-03-18, 17:38
Medlem
Kedoslavs avatar
Runt Mykolaiv södra Ukraina, massor med rysk materiel förstörd.

https://twitter.com/SputnikATO/status/1504858280576917506?s=20&t=pSKvkCiKfIRdr86WYpq57w
Citera
2022-03-18, 17:39
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag har redan googlat.
Jag ids inte leta så länge efter bevis för något du påstått.
Visa vad han gjort och blivit dömd för.

Hehe, nu får du komma in i matchen. Jag har inte påstått något.Ville bara hjälpa dig att använda Google. Du hackar på fel person.
Citera
2022-03-18, 17:39
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Nej, det var väl inte creme de la creme i den samlingen. Men för den som levt under en sten senaste halvåret och undrar "är det ok att Ryssland invaderar Ukraina?" bör listan på länderna som röstade för vara svar nog. Belarus, Syrien, Nordkorea och Eritrea. Där snackar vi vänner ingen vill synas med i dagsljus.
Ungefär vad jag sa,ja
Citera
2022-03-18, 17:40
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Det där kan inte vara kul för ryssarna att åka på däng från kommersiella drönare som släpper gamla sovjet bomber. Samtidigt måste man fråga sig lite varför de släpper dessa videos. Känns som Ukraina delat med sig av lite väl mycket av hur de opererar.

Jag har spekulerat lite i om det här skulle bli 2022 års version av Molotov.
Det är inte första gången som detta används framgångsrikt. I Syrien använde Islamisterna Phanthom 4 med 40mm granatbumpers (sådana man skjuter med granattillsatsen under AK5).
Då man ligger och hoovrar ovanför ett stridsfordon så kan man få en rätt så precis träff. Finns det inget avsuttet infanteri så kan man gå ganska lågt utan att de märker det och släppa från bara ca 15-20m höjd. Då kan man pricka motorlucka på vissa bepansrade fordon eller till och med en öppen taklucka.

I ett land som Ukraina borde de kunna masstillverka quad/hexa med:
- Kopparrör
- En hålplatta för centerkonstruktion
- V-loc batteri
- Go Pro som sensor
- Sedan massinport av styrhenhet och motorer och TX/RX från Kina/Europa via öppna marknaden.

De borde kunna sätta ihop en design som vilken verkstad/elektronikföretag som helst kan följa via instruktion och tillverka.

Att fixa fram 2000st sådana här borde vara en låg kostnad i förhållande till hur mycket oreda och psykisk press de ställer till med i motståndarledet.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2022-03-18 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in