2022-03-18, 16:05
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Härligt, bra Putin! Vi får väl hoppas det var några barn med va?
Zelensky har iofs öppnat för barnsoldater, men de lär knappast tillhöra 79:e brigaden än.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Ok ta medeldistans robotar på Kuba då. De räcker väl städer i hela USA. De skulle heller inte ha någon rättvist känna sig hotade eftersom alla är frågandes varför Ryssland känner sig hotade.

Korrigerar Knut-arne. Turkiet har också NATO-kärnvapen, de är nog de närmaste.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Och resultatet är ett mer enat EU än någonsin. Beslut fattas, och de fattas snabbt.

Lurigt med sånt här femdimensionellt schack.

Jag är inte sådär jätte politiskt insatt, men han är helt okej, men som sverige så är hela systemet lite upp o ner. Jag förstår att utrikes politik är otroligt komplicerat, men samtidigt så tycker jag även att vi borde göra betydligt mer än vad vi gör. Vapen är så klart helt okej, men dom har ju vetat under en längre tid att en invasion är på G. Men vad gör man? Själv tycker jag att vi sätter in både mark och luft stöd, för ut ryssen. Det är ju ett antal länder som stödjer ryssarna, med både material och manskap. Bäst att köra all in direkt, sen får vi väl se vad som händer. Putin kommer aldrig lägga sig, samtidigt dör tusentals människor per dag i bombningar. Vad som en händer, ekonomin kommer braka ordentligt i hela världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Lögn, det är på riktigt och sant.
Konstigt att en konspirationsteori videosida har de enda beviset.
Citera
2022-03-18, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Du kan läsa här om den färdigskrivna segerartikeln som publicerades av RIA lördag 26/2 och sen snabbt togs ner när de insåg att det inte gått enligt planen.

Sen finns det ju mycket annat som visar på det, som att konvojen mot Kyiv bara hade mat, bränsle och andra förnödenheter för 3 dagar.

https://www.bbc.com/news/technology-60562240

Bara trams och noll värde map på att styrka dina påstående, du ljuger och kör med gammal propaganda
Citera
2022-03-18, 16:06
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja då är det ett gammalt klipp. Men jäklar vilken dålig dag den ryssen hade alltså. Han försöker fly ur stridsvagnen för det ryker som satan inne i den. Och sen när han klättrar ut blir han blastad av en raket.

Ja helt klart en dålig dag på jobbet... slutar med att han fick krypa därifrån. Undra hur man känner sig efter att ha suttit i en tank som dels åker på en mina (?) och sen tar några ordentliga träffar från p-skott (?). Man lär väl åtminstone vara döv.
Citera
2022-03-18, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Har "Ukraina" och Zelenskyj kapitulerat än? Nej, tänkte väl det. NATO har sagt åt dem att mala på och så kommer det att fortsätta ett tag till med liksäckar och massgravar. Frågan igen, vem är det som fysiskt kommer att hala den vita flaggan i MSM?

Hm. Mig veterligen så är det Putin&co som har invaderat Ukraina och inte tvärt om.
Du tycker alltså att Ukraina inte har rätt att försvara sig ?
Är det inte så att varje land har rätt att försvara sina gränser ?

1941 och framåt fick Sovjet hjälp av USA för att försvara sig mot nazisterna. Var detta fel ?
Citera
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Nej, hans tank hade åkt på några ordentliga smällar innan och han försöker fly. Du kan se nästan hela förloppet här.

https://streamable.com/sicnpd
I stand corrected.

Skulle hellre doppa ollonet i novitjok än att borda en rysk stridsvagn. Fy fan vilken hemsk död
Citera
Medlem
raskenss avatar
RyZsen får smaka på Ukrainska egenutvecklade pansarskott också

https://twitter.com/RALee85/status/1504779971604090888?s=20&t=wJQFs7Ps-qwP92iRKqsopw
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Nu är Kina stenhårt sanktionerat redan. Men du får gärna visa vart du läst att Kina är rädda för USA, eller är det som övrigt i denna tråden du hoppas och tror att så är fallet!
Stenhårt och stenhårt…
Vissa enskilda företag är sanktionerade (t.ex. Huawei) samt allt kinesiskt samrör med amerikansk militärteknik.

Men bortsett från detta är Kina en stor handelspartner till både Kina och EU.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Helvete vad sjuka ryssarna är. De skickar folk till Kherson som de tvingar att visa på ett folkligt stöd för Ryssland. Allt på bästa sändningstid. Fattar de inte att trollpengarna snart är slut?

https://twitter.com/s_sayma/status/1504831178259509248
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-03-18 kl. 16:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Hur ställer du dig till Boris Johnsons agerande under detta krig?

Jag har läst mycket rubriker om hans uttalanden den senaste veckan, men du har säkert tagit del utav ännu fler rubriker.
Oops taggade nån annan, du får läsa svaret ovanför 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in