2022-03-18, 11:58
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
I så fall äter dom lunch i flygplanet. Men har dom besättning som serverar mat eller finns det micro för att värma medtagna lunchlådor?

De blir serverade. En rätt snygg Ukrainska som fungerar både som tolkhjälp till radiooperatören och flygvärdinna. Samt ger massage åt piloterna då man blir rätt stel i nacken av att åka varv på varv sådär.

Citera
2022-03-18, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Problemet med Kina och Rysslands allians att i en allians måste det alltid vara någon som är hästen och en som sitter på hästen, USA är den som sitter på hästen i NATO tex. Självklart om man tittar in i framtiden borde Ryssland acceptera att dom är hästen, men med tanke på deras historia och Putin hade dom svårt med det. Nu när alla ser hur mycket svagare den Ryska armen är vad man trodde så förändras ju hela relationen mellan dom två länderna.

Tror inte denna allians kommer hålla efter dagens möte mellan USA och Kina. USA har redan varnat Kina att inte bistå Ryssland med vapen och att inte hjälpa dem runda sanktionerna. Kina kommer böja sig med största sannolikhet.
Citera
2022-03-18, 12:00
Medlem
Det var skoj när Ryska staten hotate Finland och Sverige - om att om vi går med i Nato så blir det bråk..
Citera
2022-03-18, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Tror inte denna allians kommer hålla efter dagens möte mellan USA och Kina. USA har redan varnat Kina att inte bistå Ryssland med vapen och att inte hjälpa dem runda sanktionerna. Kina kommer böja sig med största sannolikhet.
EU är Kinas största handels partner.

Ska de ge upp dessa pengar för lilla putte?
Citera
2022-03-18, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vill du dit?

Jag ska ge dig ett tips. Du kanske ha hört om alla som hojtar om en no-fly zone i Ukraina. Många i Washington går ut offentligt och ber Biden att ta ett sådant beslut. T.o.m. de nära presidenten. Ganska obehagligt att veta att det bara är Biden som verkar vara den vuxna i rummet. Ett sådant beslut innebär en direkt konfrontation med Ryssland och kommer att leda till ett svar från dem.

Jag vill påstå att vi har en liknande situation i Kreml faktiskt. Många kring Putin vill nog slå till mot NATO hårt. Så vi får hoppas på de två presidenterna här faktiskt att inga dumheter görs.

Och lyckas man från väst sida döda Putin kan man lika gärna trycka på knappen direkt.

Har du något som helst belägg för att det finns andra, ännu galnare än Putin, i den ryska ledningen? Tar gärna en källa på detta. För mig framstår det som att det är Putins egna pojkdrömmar som han nu försöker förverkliga. Jag tvivlar på att det finns så många andra uppe i makttoppen som tycker att denna dammiga och utdaterade dröm om ett nytt Storryssland är värt den turbulens och ekonomiska katastrof som nu uppstått. Yngre ryssar vill ha en framtid, inte en dåtid.
Citera
2022-03-18, 12:03
Medlem
Kreml hatar kina - och Bejing hatar moskva - det är mycket knivigt -

Men rent historiskt så är Kreml ett kinesiskt politiskt arv. Det är därför de är så aviga -
Senast redigerad av Whistlehead 2022-03-18 kl. 12:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
lols dessa kids
Sorry var inte född på 30-talet. Sen svara jag artigt till skillnad till många i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Rysslands ilska över att Ukraina "förhalar" samtalen och överenskommelserna kan vara ett tecken på att kriget går illa.

Att chefen för fallskärmtrupperna eliminerats tyder på att Ukraina har goda underrättelser och sätter in stötarna där det ger bäst effekt.

Idag är jag mer optimistisk igen.

Ja putin är nog rätt desperat att få slut på deta nu ryska militären är slutkörd och man kan inte ersätta förlorad material. Ryssland börjar få slut på allt och Ukraina börjar så smått och gå på offensiven. Finns ingen chans att Ryssland kommer och gå vinnande ur deta och det vet lill putte om. Ukrania får underättelser av väst garanterat. Man har nog mycket bra koll på läget. Ukrainas artilleri är träffsäkert och man vet nog exakt var man ska använda det.

Om några veckor tror jag ryssland backar ur Ukraina med svansen mellan benen. Man var chanslösa från början till slut
Citera
2022-03-18, 12:04
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det var skoj när Ryska staten hotate Finland och Sverige - om att om vi går med i Nato så blir det bråk..

"Om ni går med kommer 100 000 ryska värnpliktiga begå kollektivt självmord i era länder, och alla vägar kommer att proppas igen av icke-fungerande pansarfordon!"
Citera
2022-03-18, 12:04
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Källa på att dom förbjöd det Ryska språket? Det var väll prat om olika läroplaner osv, men ja det Ukrainska landet är relativt delat så såna där problem uppstår tyvärr.. Fortfarande ger det ingen rätt till ett invasions krig? Ryssland har förbjudit massor med saker. Bara för att Turkiet inte gillar hur Ryssland skapar en ny lag mot muslimer till exempel tycker du det ger Turkiet rätt att invadera Ryssland?

I ryssland är det numera förbjudet att öppna nya religiösa samfund.
Citera
2022-03-18, 12:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Videomaterial som läckt ifrån Putins bunker:
https://www.youtube.com/watch?v=s4UM2IkfB0o

En finne med 92 prenumeranter, han har lagt upp 3 videos tidigare och den senaste hade 164 visningar. Jag tror denna kommer bli viral med redan 97000 visningar.
Citera
2022-03-18, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Har ni inte svensk tangentbords layout i Ryssland för det du skriver är näst intill obegripligt.

Judar,nazister och ogliarker i en salig blandning.

Trollfabriken har blivit blockad från Google Translate så nu måste de sitta och köra nån inhemsk rysk variant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in