Tänker köpa en domkraft då det är ett måste om man till exempel vill byta hjul, byta bromsvätska osv. Nu undrar jag om det finns någon domkraft som får upp bilen tillräckligt högt för att man ska kunna komma åt allting utan att behöva lägga sig under den? Vill gärna även kunna byta olja, luftfilter och sånt men har ingen lust att behöva krypa in under bilen.
Jag söker en domkraft som:
1. är av bra kvalitet
2. kan lyfta tillräckligt högt
3. inte är för tung och skrymmande för att kunna bäras ner i förrådet.
Tänker köpa en domkraft då det är ett måste om man till exempel vill byta hjul, byta bromsvätska osv. Nu undrar jag om det finns någon domkraft som får upp bilen tillräckligt högt för att man ska kunna komma åt allting utan att behöva lägga sig under den? Vill gärna även kunna byta olja, luftfilter och sånt men har ingen lust att behöva krypa in under bilen.
Jag söker en domkraft som:
1. är av bra kvalitet
2. kan lyfta tillräckligt högt
3. inte är för tung och skrymmande för att kunna bäras ner i förrådet.
Går någon sådan att hitta?
Jag har kikat på dessa.
Vet inte om dom verkligen fungerar.
Man ska tydligen pumpa med bilens motor. Känns lite darrigt.
Tänk på farorna med att vara under bilar, ha ordentliga bockar, lita inte på domkraften.
Varje år avlider någon i Swe genom att dom får sin egen bil över sig.
Den här är vad jag vet den enda för vettiga pengar. Men du måste ändå krypa under bilen när du ska göra jobb under bilen, annars får du leta redan på någon bilvagga och en sån får du inte in i förrådet utan att montera ner(som tar en dag).
Jag har kikat på dessa.
Tänk på farorna med att vara under bilar, ha ordentliga bockar, lita inte på domkraften.
Jag kollade på en sådan här "airbag",,måste va det farligaste jag sett när det gäller lyft av bil.
Tämligen tunnt material i bagen,räcker med något lite vasst under bilen så har du punka på bagen.
Vem har en helt slätt underrede??
Jag har kikat på dessa.