2022-03-18, 00:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Google är väl spärrad, han och Arbetet tittar på samma filmer och skapar sig en uppfattning 😅

Ja du har en poäng, är Putin bara hälften så enkelspårig och envis som putinisterna i tråden så fattar man ju att allt fullständigt går åt helvete. Han verkar ju också lika likgiltig inför att människor dör som krigsälskarna i tråden.
Citera
2022-03-18, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Han pratade ju om femtekolonnare och förrädare i sitt senaste tal. Det är ju mycket spekulationer vad han menade. Det kanske är dom rysstalande i Ukraina han syftar på ?

Kan mycket riktigt stämma, han fick ju med en del uttryck i det talet som kan tolkas lite olika. Men var säker på att han syftade på oligarkerna, men han kanske inkluderade dem också utan att säga det, bra observation.
Citera
2022-03-18, 00:49
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS70
Har du någon annan sida då som är 'bra"?
Nej, av den enkla anledningen att statistik varierar vilt beroende på vem som rapporterar/uppskattar.

Ett exempel, ryska förluster enligt olika källor:

Citat:
498 killed 24 February – 2 March 2022 Russian government
7,000 killed 24 February – 16 March 2022 US intelligence
14,000 losses 24 February – 17 March 2022 Ukrainian government

https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Russian_invasion_of_Ukraine

Det ligger i Rysslands intresse att underskatta, i USA:s att hellre överskatta, och i Ukrainas fall gäller sci-fi för hela slanten.
Citera
2022-03-18, 00:51
Medlem
[quote=Lichking|79548928]
Citat:

Medveten, Ville bara se om han kunde ryska, verkar inte så.
Har gott om folk som hjälper med det så är egentligen inga problem, finns en del discords för sådant, även lite exklusivare material som inte alltid kommer upp eller stannar kvar på hemsidor.

I allt elände får man nästan säga att han verkar ha tur, systern verkar bo i Ukraina om han ska vila några timmar. Den tandlöse hade jag inte släppt in
Citera
2022-03-18, 00:52
Medlem
Tvonds avatar
Någon som fortfarande tror det går på räls för ryssen på hemmaplan och bortaplan

https://twitter.com/AndreiSoldatov/status/1504579582158118917?s=20&t=QqeskROnV9toh4vqzSLc5g

Citat:
Now it's official - Kommersant confirmed Gavrilov resigned (his detention is yet to be confirmed).
Putin humiliated the director of the SVR, placed two FSB generals under house arrest and had Zolotov, the National Guard, to fire his deputy -- in the three weeks of the war.

Citat:
Three independent sources report that the deputy chief of Russia's Rosgvardia (a unit of RU's interior army which has had tremendous losses in Ukraine), Gen. Roman Gavrilov has been detained by FSB. Gavrilov had also previously worked in FSO, Putin's security service.

Citera
2022-03-18, 00:53
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Men är du tappad eller? Du kan ju inte rakt av jämföra antalet dödsoffer i ett krig under fyra år med ett som pågått i 3 veckor.
Jag jämför faktiska dödsoffer. Du vill till varje pris dödförklara dem som ännu är i livet.

På tal om vem som är tappad...
Citera
2022-03-18, 00:55
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Kan mycket riktigt stämma, han fick ju med en del uttryck i det talet som kan tolkas lite olika. Men var säker på att han syftade på oligarkerna, men han kanske inkluderade dem också utan att säga det, bra observation.
Jag tog också förgivet att han syftade på oligarkerna, särskilt när han nämnde villor i Miami & Franska rivieran.

Hur som helst så kom nog hans budskap fram till dom båda.
Citera
2022-03-18, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1

Det ligger i Rysslands intresse att underskatta, i USA:s att hellre överskatta, och i Ukrainas fall gäller sci-fi för hela slanten.

Det ligger i Natos intresse att hålla ”ryssen ute, amerikanen inne och tysken nere”
Citera
2022-03-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Månad 1: 17,50
månad 2:?
månad 3: 24,50.

Ökning: 7.5 kr, alltså ökar den med 3.75 kr per månad. Så med rätt slutsats skulle man dra att det skulle kosta 17.5+3.75*11=58.75 kr per liter efter ett år.

Jag tankade diesel på OKQ8 i afton för 23.65/l.
Citera
2022-03-18, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag tror aldrig att Putin kommer kunna svälja förlusten, det skulle framställa honom svag framför sin befolkning.

Han känner garanterat en press från högt uppsatta omkring honom, misslyckas han ta över Ukraina så är han medveten om att hans framtid ser ännu mer mörkt ut.

Jag håller med dig, Ukraina är väldigt starka tack vare EU och USA. Detta ökar dessvärre risken för att Putin börjar använda biologiska vapen och då är det kört för Ukraina.

Vi får hoppas att så inte blir fallet, börjar han använda biologiska vapen så kommer NATO komma in i bilden, det är jag ganska så säker på. Använder han biologiska vapen så innebär det indirekt en terrorattack mot EU-länder.

Han har alternativet att antingen att ta svansen mellan benen eller mobilisera.

Men som flera duktiga påpekat här inne så kan han ju inte det, för då kallas det krig.
Hur han ska få fram fler man blir intressant
Citera
2022-03-18, 01:02
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Jag jämför faktiska dödsoffer. Du vill till varje pris dödförklara dem som ännu är i livet.

På tal om vem som är tappad...

Jag ju att du bara driver och larvar dig för så dum kan ingen vara utan att behöva förmyndare.

Men, ja jag får väl återkomma när antalet civila döda i ryssmongolernas invasionskrig mot sitt brödrafolk överstiger ryssmongolernas separatistkrig och utbrytningsförsök från samma brödrafolk. Om inte Putina inom de närmsta dagarna gör det enda rätta och sätter en pistol i munnen och trycker av och Ryssland drar sig tillbaka så har nog den rapporterade siffran av civila döda överstigit 4000 inom några veckor.
Citera
2022-03-18, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Någon som fortfarande tror det går på räls för ryssen på hemmaplan och bortaplan

https://twitter.com/AndreiSoldatov/status/1504579582158118917?s=20&t=QqeskROnV9toh4vqzSLc5g

"Allting går helt enligt plan" -Putin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in