2022-03-17, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Osstesier på väg att bli gödsel till dom ukrainska åkrarn. Man får lite repmånadvibbar:

https://twitter.com/nHenrikJ/status/1504502537038278656?t=dMCJjQ0Z2HLGcRGXPYDQ6Q&s=19

Detta är goda nyheter för Georgien
Citera
2022-03-17, 23:03
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Och där erkänner daily mirror att man utvecklat biologiska stridsmedel i Ukraina.

”Putin could unleash biological weapon from seized Ukraine lab, experts fear”

https://twitter.com/DailyMirror/status/1503014014015709185?s=20&t=-slpGnaDqVEH1YCAv7zJkw

Nej de "erkänner" att de bedriver forskning på olika typer av virus i sjukdomsförebyggande och kurativt syfte.

Citat:
It is thought there are more than 4,000 labs in Ukraine and although they do not have a level-four lab, which handles the world's most dangerous pathogens - two do have clearance to work with high-level pathogens

The level-three lab works with coronaviruses, tuberculosis, yellow fever, SARS, West Nile, and some strains of influenza.

Detta är inget konstigt, de allra flesta större länder gör detta. Hur tror du man tar fram vaccin och behandlingar om man inte kan studera själva smittoämnet? Idiot.
Citera
2022-03-17, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Mja, vill man kan man absolut leva ut sin fantasi i denna tid. Material finns för att nå vilken slutsats som helst om man känner för det. En sak är säker, ingen kommer någonsin veta hela sanningen. Känns som alla lever ut någon jäkla rollspel.

Verkligen. Därför känns det så meningslöst att ens försöka ta in nyheter. De är säkert lika blåsta som du och jag. Men ibland kan sunt bondförnuft få råda, det brukar bli bäst så. Så rättrådig och inskränkt är jag.
Citera
2022-03-17, 23:04
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Och där erkänner daily mirror att man utvecklat biologiska stridsmedel i Ukraina.

”Putin could unleash biological weapon from seized Ukraine lab, experts fear”

https://twitter.com/DailyMirror/status/1503014014015709185?s=20&t=-slpGnaDqVEH1YCAv7zJkw
Är det din engelska eller slutledningsförmåga som är lite skev?
Citera
2022-03-17, 23:05
Medlem
Inslag från Ukraina, norr om Kiev. Intressant där man kan följa de ukrainska styrkorna litegrann

https://youtu.be/_ryCBcq_qxk

https://youtu.be/fnqFHTHuSLM
Citera
2022-03-17, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Detta är inget konstigt, de allra flesta större länder gör detta. Hur tror du man tar fram vaccin och behandlingar om man inte kan studera själva smittoämnet? Idiot.

Nej, så är det ju inte!!!1 Det stod i en tidning att ett laboratorie gjort för forskning på virus/bakterier bara kan användas för att skapa ett virus som enbart dödar Ryssar. Men nu har minsann Ryssland lyckligtvis räddat hela världen från Ukrainas lab.
Citera
2022-03-17, 23:08
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ett misstag, ja, eller två. Hela grejen känns så... rigid. "Det SKA gå! Det MÅSTE gå!" Allt under det att de inte gör så värst mycket väsen av sig på annat håll. Men jag tänker fortfarande inte räkna ut dem — särskilt inte som jag inte är riktigt på det klara med vad de vill uppnå i praktiken innan de går med på att sluta någon fred.

Jag räknar inte heller ut nån, men det börjar bli rätt uppenbart att ryssarna inte riktigt vet vad de håller på med. Inledningsvis verkar planen ha varit att bara rulla in från alla håll och kanter med rätt svaga enheter och hoppas på att Ukraina bara ger upp. När den planen slog fel så verkar den inte riktigt ha ersatts av nån annan plan. Kiev verkade vara ett mål ett tag, men nu är det mer i sydost som man kan ana nån form av plan, men jag vet inte. Ryssarna kommer nog inte ro detta iland. Speciellt inte nu när NATO lär se till att Ukraina kan fortsätta striden längre än ryssarna lär mäkta med.
Citera
2022-03-17, 23:09
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Nej, så är det ju inte!!!1 Det stod i en tidning att ett laboratorie gjort för forskning på virus/bakterier bara kan användas för att skapa ett virus som enbart dödar Ryssar. Men nu har minsann Ryssland lyckligtvis räddat hela världen från Ukrainas lab.

Var det på infowars du läste det månntro?
Citera
2022-03-17, 23:09
Medlem
Lill putte känner sig mobbad.

Putins utspel: ”Sport utanför politiken”

https://www.aftonbladet.se/a/7dwrWv
Citera
2022-03-17, 23:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men jag har för mig dom redan under dag två var inne och körde med stridsvagnar och fordon inne i Kievs utkanter.
Har du glömt det? Det gick ju nästan inte att skilja ut vad som var rysk och vad som var ukrainsk och dom körde som dårar i trafiken.

Men sedan förändrades strategin. En blixtattack var nog ändå det bästa men felet kan ha varit i rysk synpunkt att man inte lyckades ta flygplatsen med sina fallskärmstrupper. En general dog väl ganska omgående dag 3.
Men jag är osäker på vad som hände. Det är en djävla röra.
Jo, ryssarna trängde in riktigt långt på den vitryska fronten redan dag ett, två. Var som sagt ända framme i utkanterna på Kiev och nosade. Flygplatsen slogs man om två, tre gånger. Först misslyckades man, sedan tog man den, och därefter återtog Ukraina kontrollen. Tror mycket fallerade för ryssarna när det inte var möjligt att göra luftlandsättningar där ute...
Citera
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Kommentarerna i tråden är inte nådiga. Och jag håller med, är detta ryska militära styrkor? De rör sig som 91:an Karlsson på sin allra första lumparövning. Helt ostrukturerat, till och med jag ser att detta är långt ifrån professionella soldater.

Obegripligt beteende, man undrar ju vad ryssarna satt in för folk..
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Ja absolut, man ser långsamt hur faktiskt Ryssland nu börjar pressas tillbaka.

Vecka 1: Ryssland avancerar in i landet, men försörjningsproblem gör att offensiven kommer av sig
Vecka 2: Det går mer och mer mot ett dödläge
Vecka 3: Fortsatt dödläge men tendenser på att Ukraina börjar trycka tillbaka Ryssland i sydväst
Vecka 4: ?

Vecka 4.

Ryssarna blir allt mer desperata. Använder gamla vapen som ger mer slumpmässiga nedslag och det finns inte längre någon precision eller plan i attackerna. Bostadshus och civila kommer attackeras i större utsträckning, mer förödelse och fler dödsoffer i detta pågående vansinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in