2022-03-17, 07:42
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Putin varnade väst för att helvetet skulle bryta lös om väst lade sig i

Så vi skulle låta Putler göra som han ville för att han hotade? OK, då ska våra bombplan stå tankade och klara för bombräder mot Kaliningrad och Viborg. Viborg är svenskt. Kaliningrad är tyskt.
Citera
2022-03-17, 07:42
Avslutad
Invasionen har fullständigt stoppats upp nu meddelar UK.

https://mobile.twitter.com/DefenceHQ/status/1504336242997174274?s=20&t=t2-kFJDeuzJPYCjcb2AZ8A

Otroligt dåligt skött det här. Nu måste de väl börja prata med varandra
Citera
2022-03-17, 07:45
Medlem
Något OT men Estland vill gärna ha med Sverige i NATO🙂

https://www.dn.se/varlden/estlands-premiarminister-kaja-kallas-vi-ar-er-storsta-van-till-natomedlemskap/
Citera
2022-03-17, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
En stad med flera hundra tusen invånare och man ser inte en enda grävmaskin eller räddningsaktion på plats..helt tomt.
Något borde dom kunnat fixa fram.
Det talar för att det är fejk

De har iför förklarat att räddningsaktioner omöjligares av ryssarnas beskjutning.
Citera
2022-03-17, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Förstår att ni rysshatare åker på en psykos så fort Ryssen och Putin inte är värst i världen.

Utan vänsterliberalerna.

Hiroshima dödade vad igen på hur många bomber?

Jag undrar vem som borde hålla sig till verkligheten
Det här är alltså svaret du vill ge? Allvarligt? Jag har just bett dig fundera över rimligheten i ditt påstående, och det enda du kan svara med är någon sorts handviftning och sedan flytta målstolparna med ett nytt exempel? Tyvärr, det funkar inte på mig. Billiga argumentationsfel ser jag igenom och om du ska diskutera med mig så kräver jag ärlighet och koherens. Återigen, inser du hur befängda dina siffror är? Du kan liksom inte nå dessa siffror även om du skulle vilja. Vad tror du det handlade om? Systematiskt bombardemang av en outtömlig mängd fullsatta idrottsarenor som magiskt fortsatte att fyllas på i sju månader?

Du saknar alltså antingen helt sinne för proportioner och rimlighet, eller så ljuger du medvetet.
Citera
2022-03-17, 07:52
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av russianbotfarm
Var det Ryssland som ljög sig in i Irak? Var det Ryssland som ogrundat beväpnade terrorister som störtade ett lugnt Lybien? Var det Ryssland som attackerade stackars Vietnam? Är det Ryssland som bombar Yemen? Ska jag fortsätta? USA är största mytomanlandet och därifrån mjölkar resten av västmedia sina "nyheter".

Whataboutsky whataboutsky,
Russian liesky-screamsky-shoutsky.
Russian bastards go on whining,
Russia just goes on declining.

https://foreignpolicy.com/2022/01/03/russia-demography-birthrate-decline-ukraine/
Senast redigerad av Ördög 2022-03-17 kl. 07:58.
Citera
2022-03-17, 07:53
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
En stad med flera hundra tusen invånare och man ser inte en enda grävmaskin eller räddningsaktion på plats..helt tomt.
Något borde dom kunnat fixa fram.
Det talar för att det är fejk

Eller så är det för att staden är under konstant beskjutning. Vad menar du att det gör för nytta om man ger sig ut och blir sprängd i bitar? Putin har inte demonstrerat någon återhållsamhet i sina angrepp på civila direkt.
Citera
2022-03-17, 07:53
Medlem
Frickys avatar
Den ryska invasionen har i stort sett stannat av på alla fronter, uppger det brittiska försvarsdepartementet i en rapport.

Ryska trupper har gjort minimala framsteg på land, hav och i luften de senaste dagarna och lider fortsättningsvis av stora förluster.

https://twitter.com/DefenceHQ/status/1504336242997174274?s=20&t=pDJM3Zv4ORf0SyWmrE9FVA
Citera
2022-03-17, 07:56
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Man får känslan att han haft ett riktigt untergang möte med sina närmaste,

Flera saker tyder på viss desperation från Putin

Hans snack om pengar till döda förra talet
Inkallande av trupper från Syrien o liknande
Proryska konton spammar filmer på Kadyrovs soldater hela tiden man kan nästan tro att alla proryssar blivit islamister över en natt.
Men så fort man ser klipp på andra soldater än tjetjenska tokstollarna ser dem väldigt demoraliserade ut, de syriska som skulle komma såg inte direkt krigsglada ut heller.
Mjukare ton i förhandlingarna nu
Byte av narrativ fram och tillbaka
Flertalet gånger hävdat "allt går som planerat"
Samt nu då i detta talet så verkade han ordentligt uppretad mot ryssar som inser att detta är katastrof.

Veckans gladaste nyhet för ryssarna och z sidan är väl det med Yuanen men jag tror folk överskattar det för dollarns makt är väldigt mental och den är inte så lätt att knäcka som folk tror speciellt inte när dem som trycker den i princip har fria händer och justera hur dem vill därför USA kan ha en sån enorm statsskuld utan konsekvenser. Kinas skuldberg är mer problematiskt dem står inför en väldigt liknande situation som 2008 krisen i USA fast värre kolla in stoic finance videos om kinesisk ekonomi och fastighetsektor på Youtube. Dessutom har redan flera utländska företag börjat lämna Kina mer och mer redan sen flera år tillbaka. Vi får se men jag tror inte den här drömmen vissa har om en värld dominerad av Ryssland och Kina kommer gå i uppfyllelse och om det nu skulle bli det blir det nog inte en värld i fred och harmoni som vissa verkar tro bara för USA och väst haft en del misslyckade projekt i uländer.

Intressant analys som jag håller med om. De flesta på jorden väljer USA och väst när det kommer till ett praktiskta val. Se bara den stora invandringen som sker i EU och USA. Om folk får välja att flytta yså är det inte Kina och Ryssland man vill. Framtiden finns där.
Citera
2022-03-17, 07:58
Medlem
AnnaDeas avatar
Dag för dag gif över hur Ryssarna har tagit över.

https://twitter.com/spriter99880/status/1503922793439711237?s=20&t=xUzU4T0I8sUwmpWMeMMAGw
Citera
2022-03-17, 07:59
Medlem
Putin måste väl ändå vara desperat när han nu ger sig på oligarkerna och på med sin kommunistjargong kallar en del av dom för förrädare som lever sina lyxliv i väst och kommer att dömas av folket.
Men ordvalet känns igen som typiskt från en diktator som känner sin ställning hotad på grund av alla fatala misstag han gör i kriget mot Ukraina och därför nu försöker få folket med sig som ett sorts politiskt skydd. Ett sätt att försöka distansera sig och verka folklig när det blåser iskalla vindar kan jag tänka mig.
Men hade inte genomkorrupte putin förutom palats lite här och där även en lyxjakt i Tyskland och en älskarinna i Schweiz? Bara frågar.

Putin patriot? Njet. Putin krigsbrottsling? Da.
Citera
2022-03-17, 07:59
Medlem
Putin skall ställas inför krigsrätt att bomba barn och oskyldiga är vidrigt och barbariskt. Sedan att väst och dess politiker inte gör allt rätt det är en annan sak man bombar inte och intar en suverän stat oavsett vad.

Jag håller inte med väst och anser även att Putin och Lavrov med flera har rätt i mycket av politiken och väst är också politiskt vidrigt...men Putin o Lavrov skall inför krigsrätt oerhörda hycklare och mördare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in