2022-03-16, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Vad är anledningen till att Moskva börsen fortfarande är stäng ?? För att det går så bra ??
Jag vet inte. Främst för att inte ge väst en propagandaseger om jag får gissa.
Citera
2022-03-16, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Svenska vapen börjar dyka upp. I fel händer:
At the training ground in the DPR, operators of the Swedish-British ATGM "NLAW" are being trained.

Until recently, these guided missiles were transferred by Britain to the Ukrainian army. Now the fighters of the Republics of Donbass are practicing their use in order to destroy the equipment of the Armed Forces of Ukraine.
https://t.me/intelslava/22528
Detta är rätt händer, men efter kriget då kan snacka om att det dyker upp i fel händer.
Citera
2022-03-16, 20:12
Medlem
Mm ljugmedia förnekar sig aldrig. Nu har Ryssland tydligen även bombat nån teater med folk i. Sure. Ukraina drar verkligen upp några växlar i sina lögner och propaganda och idioter sväljer allt.
Citera
2022-03-16, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Vad är anledningen till att Moskva börsen fortfarande är stäng ?? För att det går så bra ??
Som alltid när man är osäker på att en handel ej kan ske på ett säkert och korrekt sätt, så gör man på alla börser när det blir oroligt.
Citera
2022-03-16, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Detta är rätt händer, men efter kriget då kan snacka om att det dyker upp i fel händer.
Trots allt bara at-4 vi gav - 200 var det va?
Citera
2022-03-16, 20:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Nejmen dra åt fanders HUR KUNDE MAN ANA ATT RYSSEN SKULLE FÅ TAG I VÅRA VAPEN.

Svenskar är ta mig fan helt jävla blåsta. Obegripligt naivt.
Brittiska vapen, de byggdes av Thales i Storbritannien, dock utvecklade i Sverige och verkanselden är från Karlskoga.
Citera
2022-03-16, 20:15
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Men dollarn är reservvalutan i typ hela väst. vad rror du händer när den blir sönderinflaterad? Spara på dpm tuffa kommentarerna mr ekonomiskaxexperten.

Varför skulle den bli det? Effekten av Rysslands invasion är att rubler blivit mindre värda så att ryssar, tack och lov, blivit fattigare.
Citera
2022-03-16, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Varför skulle den bli det? Effekten av Rysslands invasion är att rubler blivit mindre värda så att ryssar, tack och lov, blivit fattigare.
Förstår du vad det innebär? En reservvaluta? Förstår du vilken funktion den har?
Citera
2022-03-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Zelensky med stab säger själva att det enda språket Putin/Kreml förstår är - våld.
Jag är fullständigt benägen att hålla med.
Genom mina levnadsår har jag lärt mig att våld till slut blir det enda kvar som språk, då allt annat uttömts.
Bra jämförbart är svensk polis förhållning till vår moderna gängbrottslighet.
Det är mer än en gång, jag reflekterat att våld borde satts in tidigare och vid indikationerna som nu präglar Rysslands approach till Ukraina-ärendet.
Samtidigt är den föredömliga aspekten viktig, och kan vara övervägande i ett mer långsiktigt perspektiv.

Summera Putins år vid makten, så ser man att han är diplomatiskt oantastlig. Hans genomskinliga KGB-takter sitter för djupt, och han har bara sig själv att skylla att hans ledning gång på gång utsätts för kritik av omvärlden.
Massa djävla slirande hela tiden, och han bär ryktet han förtjänar.

Gammalt ryskt styrsätt är ganska primitivt och enkelt att röja.

Putins år vid makten är ganska snart summerade. Och om våld är det enda du begriper dig på som språk så kommer du få mycket stryk...
Citera
2022-03-16, 20:17
Medlem
arbetets avatar
Resultatet av dagens TV-show. Mer vapen från USA och mer död:
Ministry of Foreign Affairs of Ukraine on twitter:
— "We will return Crimea and every single piece of our land temporarily occupied by Russia, and hold Russia and its leadership responsible for all the crimes committed by it in Ukraine."
https://t.me/BellumActaNews/73921

Alla råttor flyr det sjunkande skeppet:
⚡️The State Bureau of Investigation of Ukraine detained one of the Ukrainian diplomats while trying to take out of the country 140 thousand dollars, 68 thousand euros, 12 kilograms of gold bars and 13.8 kilograms of gold jewelry
https://t.me/intelslava/22524
In Voznesensk (Nikolaev region) began a general mobilization of the population and vehicles.
https://t.me/intelslava/22515

Stackars land, stackars folk!
Citera
2022-03-16, 20:18
Medlem
Citat:
Nejmen dra åt fanders HUR KUNDE MAN ANA ATT RYSSEN SKULLE FÅ TAG I VÅRA VAPEN.

Svenskar är ta mig fan helt jävla blåsta. Obegripligt naivt.

Det är britiska vapen som de tillverkat och skickat (runt 5000st är det väll "officelt")

hur många har de fått tag i . 10st?
Citera
2022-03-16, 20:18
Medlem
Citat:
Vem fan bryr sig?

Ryssen har dom nu. Idiot.

Nä ryssen har inte dom - de har ett så kalla "raketgevär" - som också är utmärkt - och slår lika hårt - om man nu ger soldaterna sådana gevär ii offensivt krig vet jag inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in