2022-03-16, 18:25
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Ryssland har inte attackerat Ukraina.

Utan Rysslands insats i Ukraina är en särskild operation där syftet är att avväpna Ukraina så att Ukraina inte utgör hot mot grannländerna.

United Nations General Assembly Resolution ES‑11/1 is a resolution of the eleventh emergency special session of the United Nations General Assembly, adopted on 2 March 2022. It deplored Russia's invasion of Ukraine and demanded a full withdrawal of Russian forces and a reversal of its decision to recognise the self-declared People's Republics of Donetsk and Luhansk. The paragraph 10 of the United Nations General Assembly Resolution of 2 March 2022 confirmed the involvement of Belarus in unlawful use of force against Ukraine.[1] The resolution was sponsored by 96 countries, and passed with 141 voting in favour, 5 against, and 35 abstentions.[2]

https://en.wikipedia.org/wiki/United...lution_ES-11/1
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Du är inte speciellt trovärdig.
Det är inte jag som lägger allt mitt hopp till en ukrainsk skådis, vars hela karriär innefattat att få andra att tro på en roll han spelar.

Jag behöver inte vara trovärdig, jag behöver enbart vara cementerad i min tro att min store ledare fattar rätt beslut för vårat land och för världens säkerhet, oavsett hur situationen utspelar sig.
Bröd och löksoppa kan också vara lyxig med en liten klick creme fraiche.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad är tanken egentligen? Rysslands arme är tio gånger större och har massivt arsenal av allt. Är det någon som tror att Ukraina kommer vinna? Det är väl ganska uppenbart att Ryssland kommer vinna, eller?

Sedan kommer Ryssland säkert också få hjälp tillslut, då länder är beroende av Ryssland. Kina kanske?

Att krossa Rysslands Armé i Ukraina så att det tar årtionden för dem att bygga upp den igen.

Ingen är beroende av den lilla råvaruproducenten Ryssland. Ja några diktatorer är beroende av Putin för att sitta kvar vid makten men de har ännu sämre arméer.
Citera
2022-03-16, 18:26
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad är tanken egentligen? Rysslands arme är tio gånger större och har massivt arsenal av allt. Är det någon som tror att Ukraina kommer vinna? Det är väl ganska uppenbart att Ryssland kommer vinna, eller?

Sedan kommer Ryssland säkert också få hjälp tillslut, då länder är beroende av Ryssland. Kina kanske?
Är du född igår?

Ryssland har "massivt arsenal" av SKROT.
Skrot som knappt fungerar.

Det som fungerar har dom satt in i Ukraina.
Och av det som fungerat och satts in i Ukraina har mängder slutat fungera - av sig självt!
Och ytterligare mängder har slutat fungera av Ukrainska trupper med Bayraktar och NLAW.
Citera
Medlem
Putler ångrar nog att han invaderade Ukraina och skapade ett krig han inte kan vinna. Vilken klåpare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Som vanlig vinner USA på logistik, teknologi och produktionsförmåga. Ryssland kan aldrig hålla samma takt utan de tar bara in äldre och äldre vapen från sina förråd. När Ryssland skickar sina gamla stridsvagnar från Vladivostok tar det minst en vecka att åka tåg till Ukraina. USA flyger in högteknologiska vapen på 2 dagar.
Sedan när har USA lovat att skicka in egna stridsvagnar i Ukraina?
Citera
2022-03-16, 18:27
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:

Utan Rysslands insats i Ukraina är en särskild operation där syftet är att avväpna Ukraina så att Ukraina inte utgör hot mot grannländerna.
A men lägg av..
Tror du på detta själv? Vilka tröttsamma lögner.

Kan man alltid skylla på "särskild operation" när man inavderar ett land?
Citera
2022-03-16, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu blir det riktigt svettigt för Röda Armén tror jag.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1504143327981096968

Ingen fara. Ryssland kommer att komma segrande ur detta.
Citera
2022-03-16, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Bra svar, man måste ta bort Rysslands incitament att angripa länder som vill in i NATO.

Säger Nato nej till alla ansökningar där länder i väpnad konflikt, då lönar det sig för Ryssland att angripa länder som vill in i NATO.

Fel Logik.

Som vanligt förstår väst inte Kremls Logik - Väst skall piss off från slaviska länder! Ety det är Moskvas ambition att ena slaviska länder under en härskare.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Om Ukrainarna som kunde med dom medel dom hade innan dom får de här slå ut så mycket ryska tanks och flygplan. Bara tänk va dom kan göra med detta 👍🇺🇦

Rysslands militär är överskattad och detta är Putins regimens fall.

https://mobile.twitter.com/jseldin/status/1504143331307180037
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:

Att USA skickar mer vapen visar vilken part som vill att Europa ska brinna.

Men förhoppningsvis hinner USA brinna innan.
Troll, psykos, hjärntvättad eller förståndshandikappad? Seriös fråga. Något står inte rätt till om man trots all överväldigande bevisning inte ens kan kalla en invasion för en invasion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Putler ångrar nog att han invaderade Ukraina och skapade ett krig han inte kan vinna. Vilken klåpare.
Jag tippar att många i USA (politiker och militärer i alla fall) känner att Zelensky spelar sin tilldelade roll alldeles för bra - de räknade inte med att han skulle köra sin retorik så här hårt och aggressivt.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-03-16 kl. 18:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in