2022-03-16, 17:52
Medlem
shoottheelkss avatar
https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194

Ryssarna fortsätter att krypa frammåt.
Citera
2022-03-16, 17:52
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Inga med andra ord, inte hitta på sådant. Krim var lite speciellt och det borde du veta annars så bör du inte skriva något mer här mer en ställa ödmjuka frågor.

Krim var självstyrande hade en rysk flottbas med en massa soldater, dessa soldater tillsammans med en bunt från den reguljära Ukrianska armen på Krim tog kontrollen över hela Krim, sedan drog man igång en folkomröstning om Krimborna ville höra till det "nya" Ukraina eller ryssland som självklart resulterade i att i stort sett alla 90-95% röstade för att återförenas med ryssland.

Och viktigt Krimborna hade aldrig gillat att höra till Ukraina men under Sovjets tid spelade det mycket liten roll, trubblet kom när Sovjet föll, så det hade alltså varit oroligt under 20 år

Men det var lika fullt en del av Ukraina liksom de tokiga skurkstaterna DNR och LNR.

Det kan inte fungera så att man utropar en egen republik och så ska en stormakt få komma och "försvara".

Så nu när du vet det, vet du också att Ryssland invaderade Ukraina år 2014.
Citera
2022-03-16, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Sina beslutar??? Vad menar du? Skriv så man fattar.
Du förstod inte. Jag bad hjälpa mig att hitta referenser till denna domstol i liknande fall. De gav mig en länk på YouTube.
Jag tittade inte direkt.
Och där är Reagan – jag minns. Vänlig och sympatisk president i USA.
men han har inget med denna domstol att göra...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Det håller jag med om, men det du och inte alla förstår är att det var Trump som lurade skoten ur fårskallen Putler. Tack vare Trump klampade Putler rakt i fällan och för nu sitt land tillbaks till 80-talet och USA blir ännu mer great.

Jag vänder mig verkligen emot att kalla Putin en fårskalle precis som PK folket kallar Trump en sådan, båda är förbannat smarta som jag ser det och under deras match så blev det nog 0-0 eller 5-5 oavgjort.

ett axplock, du kanske sett alla denna men annars se den och bedöm om det är en fårskalle eller en toksmart artig diplomatiskt ledare som intervjuas.
https://www.youtube.com/watch?v=m6pJd6O_NT0
Citera
Medlem
Naofumis avatar
Dagliga uppdatering från Costin Gaming.

Citat:
Russian Invasion of Ukraine Daily Report - Day 21 , 16/03/22: Hopes for Peace
https://www.youtube.com/watch?v=B8hZkrb3Wig
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Ja, det står ju fram till, vad är din poäng? Du vet väl att det är skillnag på "till" och "till och med"?

Vad är din poäng? Vann Nordkorea Koreakriget när de bombade sönder Seoul? Vann Tyskland när de bombade sönder diverse städer runt om i Europa? Var det brandbomberna över Dresden som gjorde att Tyskland kapitulerade? Eftersom det att bomba sönder städer är något som på allvar börjar i andra världskriget så försöker du dra någon slutsats från den korta tidsperioden 1939-1965?
Citera
2022-03-16, 17:54
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fler brinnande ryska lastbilar

https://mobile.twitter.com/GirkinGirkin/status/1504121949903106050
Och helikoptrar, de verkar ha slagit ut en bas.
Citera
2022-03-16, 17:55
Medlem
Nu verkar vi komma närmare fred, ja som jag sa igår, Ukraina kommer inte joina Nato, de förstår själva det nu

Russian negotiator says Ukraine proposed to become Swedish version of demilitarized state
The preservation and development of Ukraine’s neutral status and a whole range of issues related to the size of the Ukrainian armed forces are being discussed, Vladimir Medinsky noted
https://tass.com/world/1422875
Citera
2022-03-16, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Du förstod inte. Jag bad hjälpa mig att hitta referenser till denna domstol i liknande fall. De gav mig en länk på YouTube.
Jag tittade inte direkt.
Och där är Reagan – jag minns. Vänlig och sympatisk president i USA.
men han har inget med denna domstol att göra...
Va fan tuggar du om, nu får du tala ur skägget, diggar du Reagan eller pallar du inte trycket? Svara nu lr e du ett rysstroll?
Citera
2022-03-16, 17:56
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Putin har ett storhetsvansinne där han tror sig kunna återuppliva Stor Ryssland och bli sista tsaren i modern tid, Han har beklagat sig allt sedan Sovjetunionen upphörde att alla nya länder ska infogas under Stor Ryssland hans rådgivare vågar inte säga nej utan det är ja sägare som föder Putler med lögner kring detta fantasi projekt!
Som det ser ut nu, om fredsförhandlingarna fortsätter så har Putin uppnått att få de anekterade områdena och att hindra Ukraina att gå med i NATO eftersom NATO inte upptar nya medlemmar som är i krig.

Kriget blir nog för dyrt för att Ryssland ska ta hela Ukraina, men de ville nog gärna ha kontroll över livsmedelsmedelsproduktionen (världsmarknadspriser) och mineral tillgångar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du är inte så gammal va. Vet vem President Reagan var? Han var en som krossade Sovjet unionen. Han visade världen hur ruttet landet var. Nu fixar Putin det själv.

Invasionen visar hur ruttet landet och systemet är.

PS Antingen är du otroligt obildad eller väldigt ung.
Nu förstår jag din märkliga svenska humor... USA:s president skojade för 40 år sedan, och du tog hans ord för sanningen.
Verkligen. Väldigt roligt!

Jag minns Carter också... Jag gillade honom bättre.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av russianbotfarm
En smula oroande att du skrev "djur" före "barn".
Var alla i Dresden under mattbombningen 13-15 februari 1945 nazister?
Nej, och bombningen av Dresden var också ett brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in