2022-03-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Benghazi inträffade dock 2011 och kongressförhören skedde 2013 vill jag minnas och Hillary var berättigat djupt hatad för det. Men om Hillary var så populär som du tror varför vann hon inte 2016? Jag menar, hon är ju åtminstone intellektuellt betydligt skarpare än dementiapatienten som besegrade Trump 2020, så man tycker att detta borde ha varit lätt åstadkommit om hon varit populär på riktigt (dvs utanför ditt huvud och The Guardians ledarredaktion). Och vad i hela friden är det du menar att Kamala harris har åstadkommit politiskt?

Hillary var mer populär än orangea clownen och förlorade enbart på grund av valsystemet. Min poäng är att hon fick mer hat än vad hon förtjänade för hon är en kvinna med ambitioner. Visst var hon inte perfekt men det går inte ens jämföra hennes skandaler med Trump. Detta inte bara på grund av republikanernas hat utan även Bernie-supportrar som vägrade rösta på henne. Sexismen är djupt rotad i samhället.
Citera
2022-03-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Du är väl medveten om att HRC vann popular vote och fick tre miljoner fler röster än Trump. I de allra flesta politiska system, och länder, skulle detta inneburit att hon blev President.
Ja, jag är medveten om att Hillary vann the popular vote. Jag är också medveten om att i en republik så räcker det inte att vinna the popular vote.

Är du medveten om att dementiapatienten som nu ockuperar vita huset fick 81 miljoner röster medan Hillary bara hade knappt 66 miljoner?
Citera
2022-03-13, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Hillary var mer populär än orangea clownen och förlorade enbart på grund av valsystemet. Min poäng är att hon fick mer hat än vad hon förtjänade för hon är en kvinna med ambitioner. Visst var hon inte perfekt men det går inte ens jämföra hennes skandaler med Trump. Detta inte bara på grund av republikanernas hat utan även Bernie-supportrar som vägrade rösta på henne. Sexismen är djupt rotad i samhället.
Hillarys skandaler består av omfattande korruption som gjort både henne och hennes make till miljardärer. (Hört talas om Clinton foundations "hjälp" till Haiti? Om inte, googla.) Vidare planterade hon lögner om Donald Trump och ryssarna hos FBI, Benghazi och så är det den där konstiga detaljen att de som kritiserar the Clintons har en märklig tendens att begå självmord kort tid efteråt.

Trump fick ju en hel del hat från sådana som du. Kanske t o m mycket mer än Hillary, eller vad tror du? Är det måhända för att Trump är man?
Citera
2022-03-14, 10:42
Medlem
Citat:
Ja, jag är medveten om att Hillary vann the popular vote. Jag är också medveten om att i en republik så räcker det inte att vinna the popular vote.

Är du medveten om att dementiapatienten som nu ockuperar vita huset fick 81 miljoner röster medan Hillary bara hade knappt 66 miljoner?

I vilken annan republik än USA är det den som får flest röster i ett val inte vinner valet?
Citera
2022-03-15, 22:29
Medlem
Citat:

Jag har överinseende med ditt tillmäle på den nuvarande Presidenten Joe Biden, då du erkänner hans rättmätiga vinst i presidentvalet och de 81 miljoner avlagda rösterna på honom i Presidentvalet. Detta då den överväldigande majoriteten av dina likasinnade här på FB har fastnat i sektens spiderweb av konspirationer om valfusk. Du skall ha heder av att du erkänner Bidens valvinst även om du inte delar glädjen över att han segrade.
Citera
2022-03-16, 01:00
Medlem
Citat:
Jag har överinseende med ditt tillmäle på den nuvarande Presidenten Joe Biden, då du erkänner hans rättmätiga vinst i presidentvalet och de 81 miljoner avlagda rösterna på honom i Presidentvalet. Detta då den överväldigande majoriteten av dina likasinnade här på FB har fastnat i sektens spiderweb av konspirationer om valfusk. Du skall ha heder av att du erkänner Bidens valvinst även om du inte delar glädjen över att han segrade.
Nej, jag erkänner inte Joe Bidens "rättmätiga" vinst. Vad jag gjorde var att poängtera de matematiska underligheterna med Bidens officiella vinstsiffror. Detta begrep säkert du också.

Frågan är varför du aldrig ens gör ett försök att debattera seriöst?

Jag inser givetvis att du inte är särskilt begåvad, men tror du verkligen på allvar att tramsande övertygar någon som läser här? Psykfallen (mongoseppo, klyban, emma18 etc etc) har du redan på din sida, men de som inte är övertygade och försöker bilda sig en uppfattning blir inte imponerade av trams.
Citera
2022-03-16, 01:14
Bannlyst
Citat:
Nej, jag erkänner inte Joe Bidens "rättmätiga" vinst. Vad jag gjorde var att poängtera de matematiska underligheterna med Bidens officiella vinstsiffror. Detta begrep säkert du också.

.
Det ger mig enormt mycket glädje som utbildad matematiker med traineetjänst på en svensk affärsbank att få skriva följande. Du är helt ute o cyklar.
Din matte är värdelös.
Du har fel.
Joe biden vann därför att han fick fler röster än Donald Trump.
Skicka pm så visar jag mitt ladokutdrag
Citera
2022-03-16, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ja, jag är medveten om att Hillary vann the popular vote.
All heder åt dig Tom. Det glädjer mig faktiskt att läsa detta.
Vh
Citera
2022-03-16, 14:55
Medlem
Citat:

Citat:

Frågan är varför du aldrig ens gör ett försök att debattera seriöst?

Jag inser givetvis att du inte är särskilt begåvad, men tror du verkligen på allvar att tramsande övertygar någon som läser här? Psykfallen (mongoseppo, klyban, emma18 etc etc) har du redan på din sida, men de som inte är övertygade och försöker bilda sig en uppfattning blir inte imponerade av trams.

Tack för att du förtydligar legitimiteten i Bidens seger, med en landslide, i presidentvalet.

Du skriver nämligen å ena sidan ”…fick 81 miljoner röster…” och du återkommer i senare inlägg genom att skriv ”…Bidens officiella vinstsiffror”.

Officiella vinstsiffror kan inte vara något just det du skriver, officiella. Enligt SAOL betyder officiella; ”som här*rör från offentlig myndighet; som gäller ut*åt sett el. in*för all*mänheten; offentlig”.

Ditt senare inlägg bekräftade med andra ord ditt första, där du erkände Bidens rättmätiga valseger. Återigen tack för att du inte likt dina meningsfränder ältar valfusk konspirationer utan erkänner Bidens rättmätiga valseger.
Citera
2022-03-16, 15:53
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Tack för att du förtydligar legitimiteten i Bidens seger, med en landslide, i presidentvalet.

Du skriver nämligen å ena sidan ”…fick 81 miljoner röster…” och du återkommer i senare inlägg genom att skriv ”…Bidens officiella vinstsiffror”.

Officiella vinstsiffror kan inte vara något just det du skriver, officiella. Enligt SAOL betyder officiella; ”som här*rör från offentlig myndighet; som gäller ut*åt sett el. in*för all*mänheten; offentlig”.

Ditt senare inlägg bekräftade med andra ord ditt första, där du erkände Bidens rättmätiga valseger. Återigen tack för att du inte likt dina meningsfränder ältar valfusk konspirationer utan erkänner Bidens rättmätiga valseger.
Du har slutligen tappat det. Vad knuffade dig över förnuftets rand? Bidens kollaps i opinionssiffrorna, hans ilskna utbrott eller hans usla ekonomiska politik?
Citera
2022-03-16, 15:55
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Det ger mig enormt mycket glädje som utbildad matematiker med traineetjänst på en svensk affärsbank att få skriva följande. Du är helt ute o cyklar.
Din matte är värdelös.
Du har fel.

Var det där du fick lära dig att bekämpa inflationen med hjälp av quantitative easing?

Vi vet att studierna sket sig och att du tillbringar din vakna tid med att gnälla på Trump
Citera
2022-03-16, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Din matte är värdelös.
Du har fel.
Jo säkert, sannolikheten att du har ett jobb och en universitetsutbildning utanför Södertörn är ungefär lika stor som den att du förutsåg att inflationen skulle vara 7% i februari. Dvs 0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in