2022-03-16, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Per definition. Kan man argumentera för. Att de enda som är civiliserade i regionen,
är polacker som hamnade på fel sida gränsen, när polen förlorade land, efter WWII.

Hur många polacker som överlevt på fel sida gränsen är en annan fråga.

Och ja. Polackerna borde få tillbaka sina förlorade landområden.

Då ska de även få moskva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
För 5 gången. Jag vill ha en källa på att operationen skulle ta 2-3 dagar.

då får du leta vidare, det är ju uppenbart att den inte gjorde det såhär 3veckor in, utan ett enda strategiskt mål uppnått, och 1000 tals döda.

edit

du kan börja här

https://web.archive.org/web/20220226224717/https://ria.ru/20220226/rossiya-1775162336.html

och fråga
Petr Akopov
https://twitter.com/petr_akopov

varför han skrev en artikel om att kriget var vunnet den 26 feb och RIA-Novosti publicerade.
Senast redigerad av slö 2022-03-16 kl. 15:02.
Citera
Medlem
Ukraina har en önskelista på vapen och utrustning. Haggan Maggan kan väl själv inte ta beslutet om vilka vapen som behövs.

Fältransoner är jag tveksam till. Magsjuka ukrainska soldater är inte vad Ukraina behöver, som jag ser det behöver dom granater och granatkastare.

Jag tror att svenska försvaret kan utvärdera vilka vapen som enklast gör mest nytta och sedan tar Haggan beslutet. Detta kan inte dras i långbänk. Maggan måste visa styrka nu och komma ut som Ukrainas beskyddare.
Citera
Medlem
Citat:
För 5 gången. Jag vill ha en källa på att operationen skulle ta 2-3 dagar.

Du vet källan men är oärlig. Artikeln som lades ut av misstag.
Är det nån jävla kick att ha hålla på att tramsa om skit du inte begriper?
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Det handlar inte om Ukrainarna i det här fallet utan nazzarna som har placerat kärnvapen och biolabb vid Putins gräns.

Putin skiter fullständigt i Ukrainarna, han bryr sig bara om NATOS aggressioner.
Speciellt barnen kanske du i rättvisans namn ska tillägga.
Citera
2022-03-16, 14:59
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Måste bara inflika att det var ett brutalt bra tal han höll. Putin kan sitta i ett hörn och bita på naglarna men nyss hörde vi en riktig ledare tala. Putin är ingen riktig ledare. Han är smutsen under skon som får en att tro att man trampat i hundbajs...Bara skit.
Jag har bara hört Zelenskyj ropa: hjelp! Sen en massa hot: "det här kan hända er också". Om inte ni hjälper mitt fantastiska, underbara land så får inte NI heller någon hjälp. Hjälp! Stäng vårt luftrum.
Jag känner ingenting för Ukraina. Ryssland o Turkiet har bombat Syrien i tio år nu...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Speciellt barnen kanske du i rättvisans namn ska tillägga.
Ni ska inte säga något om att döda barn. Vi snackar 100 000 tals. Men inte ett finger lyfter ni då.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Hela den jävla ryska konvojen utanför Kiev påminner om en zigenarkaravan. Utblottade trasiga pojkar med dåliga tänder. Sicket rövarpack, och som zigenare stjäl de allt i deras väg inklusive hönor från gamla människor. Liknelserna är slående.
Citera
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Per definition. Kan man argumentera för. Att de enda som är civiliserade i regionen,
är polacker som hamnade på fel sida gränsen, när polen förlorade land, efter WWII.

Hur många polacker som överlevt på fel sida gränsen är en annan fråga.

Och ja. Polackerna borde få tillbaka sina förlorade landområden.
Västukraina borde bli en självständig stat..Där är det relativt etniskt homogent numera. Där bor folk alltid pratat ukrainska och som är etniska ukrainare på riktigt. Inte dom komplicerade förhållanden som rått i resten av landet som till stor del gett upphov till konflikten.

Att börja tjafsa om Polen befängt. Polen blev dessutom kompenserade med tyska områden. Ska dom lämnas tillbaka? Hur med Rumänien, Slovakien då? Eller kanske Ungern om man ska gå ännu längre tillbaka?

Låt istället det riktiga Ukraina få formas som det borde varit från början.
Senast redigerad av Steff83 2022-03-16 kl. 15:02.
Citera
2022-03-16, 15:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det handlar inte om Ukrainarna i det här fallet utan nazzarna som har placerat kärnvapen och biolabb vid Putins gräns.

Putin skiter fullständigt i Ukrainarna, han bryr sig bara om NATOS aggressioner.

Vilka aggressioner? Jag förstår att du är en väldigt ung pojke, men försök att steppa upp och diskutera hederligt.

Berätta var du tror det finns kärnvapen också.
Citera
2022-03-16, 15:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukraina har en önskelista på vapen och utrustning. Haggan Maggan kan väl själv inte ta beslutet om vilka vapen som behövs.

Fältransoner är jag tveksam till. Magsjuka ukrainska soldater är inte vad Ukraina behöver, som jag ser det behöver dom granater och granatkastare.

Jag tror att svenska försvaret kan utvärdera vilka vapen som enklast gör mest nytta och sedan tar Haggan beslutet. Detta kan inte dras i långbänk. Maggan måste visa styrka nu och komma ut som Ukrainas beskyddare.

Är det inte bra med fältransoner? De kanske blir mer sjuka om de måste äta någon gammal rutten mat de hittar i fronterna?
Citera
2022-03-16, 15:03
Medlem
Källans som läckte oförhappandes och olycklig ut från Ryska medier - är att det skulle ta 2-3 dagar - Sådant kallas för "desinformation" för att du skall skriva om det på Flashback - och sprida desinformation vidare.

Om man vill genomföra en statskupp så tar det högst 3 dagar - och då tar man alltid statsledningen och media först.

I det hör fallet attackerar man långsamt på 3 stora fronter - och det kommer att taga 3 månader minst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in