2022-03-16, 14:49
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Stycka upp Ukraina mellan Ryssland och Polen och Vitryssland och kriget är därmed över.

Per definition. Kan man argumentera för. Att de enda som är civiliserade i regionen,
är polacker som hamnade på fel sida gränsen, när polen förlorade land, efter WWII.

Hur många polacker som överlevt på fel sida gränsen är en annan fråga.

Och ja. Polackerna borde få tillbaka sina förlorade landområden.
Citera
2022-03-16, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Vilken propaganda, det finns dokumenterat.

Varför, det finns enkelt tillgängligt, varför det hände är ju ointresant i det hänsendet, det har ju redan hänt.

Om det var ryska lönmördare, bögnazzejudar, eller amerikanska cia har lika lite betydelse i sammanhanget som dina känslor i ämnet, det är inte förvånade lika substanslösa dessutom.
Jag ger upp, vill inte sjunka till din idiotnivå för det är ett måste för att kunna diskutera med idioter som dig.
Citera
2022-03-16, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Skulle det gå att få en kort sammanfattning av vad han säger? För oss som helst inte ägnar dagarna åt att titta film på YouTube.

Han visar upp de ryska framgångarna genom ha tittat på både proryska och ukrainska videos Vad de har lyckats med och inte. Han analyserar Ukrainska eldöverfall på ryska förband och hur de agerat vid dessa. Några bra och några dåliga. Han diskuterar den där långa kolonen och att ryssarna försöker bygga pipelines från Belarus till fronten (Det kommer fr Ukrainska ÖB).

Så han försöker se vad som verkligen går i kriget - Alla fall vad han säger. Men hans beskrivningar är bra. Och han har också lyssnat på ryskt radiosamband. Ryssarnas spöke verkar vara den turkiska drönaren.

Han visar också där ryssarna uppenbart har kört över Ukrainarna.

Han är am veteran och försöker tolka video och information ge en förklaring till dem. Och mina ögon mer neutralt men han vill att Ukraina i slutändan ska stå emot.
Citera
2022-03-16, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Du har inte gett mig någon källa på att operationen skulle ta 2-3 dagar. Jag har frågat dig 4 gånger.

Jag ahr itne erbjudit dig en källa på att operationen skulle ta 2-3 dagar, jag har bara beskrivit för dig vad som är rimligt militärstrategiskt, att det skulle ta 2-3 dagar att uppnå det mesta av det är ett rimligt antagande. innan det visade sig att Putin strategi var att genomföra alla större strategiska och taktiska misstag som akumelerat i krig de senaste 2000åren....
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Korten har hittills varit bättre än vad de flesta trodde. Ukraniarna kanske är såna att de inte ger upp lättvindigt. De biter ifrån bra vad det verkar. Alla måste inte vara sådana, så du ska inte skämmas.

Men Putin har ingen som helst skuld i alla döda och skadade, eller?
Berätta för alla som dött och fått vänner döda att korten var bättre än de flestav trott, berätta att jag ledaren hade räknat med att ännu fler dött
Citera
Medlem
Citat:
Det handlar inte om Ukrainarna i det här fallet utan nazzarna som har placerat kärnvapen och biolabb vad Putins gräns.

Putin skiter fullständigt i Ukrainarna, han bryr sig bara om NATOS aggressioner.

Källa på att Ukraina eller nato har placerat kärnvapen vid gränsen?

Är det inte Rysslands gräns?
Citera
2022-03-16, 14:52
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det handlar inte om Ukrainarna i det här fallet utan nazzarna som har placerat kärnvapen och biolabb vid Putins gräns.

Putin skiter fullständigt i Ukrainarna, han bryr sig bara om NATOS aggressioner.

Nu har du missuppfattat. Putin vill befria Ukraina från bögnazistjudar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Jag ger upp, vill inte sjunka till din idiotnivå för det är ett måste för att kunna diskutera med idioter som dig.

Om jag måste dela dina känslor för att förstå dig har du redan förlorat. disskusioner är till för att lära sig något, vad du känner är inte att lära mig något.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jag ahr itne erbjudit dig en källa på att operationen skulle ta 2-3 dagar, jag har bara beskrivit för dig vad som är rimligt militärstrategiskt, att det skulle ta 2-3 dagar att uppnå det mesta av det är ett rimligt antagande. innan det visade sig att Putin strategi var att genomföra alla större strategiska och taktiska misstag som akumelerat i krig de senaste 2000åren....
För 5 gången. Jag vill ha en källa på att operationen skulle ta 2-3 dagar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Detta var intressant, du pratar alltså inte om Putin (han som startade kriget) utan du pratar om Zelensky?

Din logik är en aning bristfällig.
Du fattar alltså lite, bra fortsätt så.
Citera
2022-03-16, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Rent spontant får man lust att köra ner till Kaliningrad, ställa sig på torget och hissa Svenska flaggan samt utropa Kaliningrad som Svenskt territorium, givetvis som ett livesänt pr-stunt. Det hade nog retat gallfeber på Putin. Nackdelen är väl att man hamnar i gulag de närmaste 25 åren och kanske startar tredje världskriget på kuppen.

Vi tar det kriget nu tycker jag - Jag är iofs över 50 - men jag vill gärna se ett slut på moskoviternas osunda styre.

Min gamla krigsplacering finns nog inte kvar eftersom mitt vapenslag inte ens finns och mitt regemente har lagts ned. - Jag kan dock allt möjligt och kan varje dag utbilda minst 50 stridisar - Med vedervärdige mannen från Säfle metoder. Gunvald Larsson Metoder!
Citera
2022-03-16, 14:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Berätta för alla som dött och fått vänner döda att korten var bättre än de flestav trott, berätta att jag ledaren hade räknat med att ännu fler dött

Ibland kostar det att stå upp för sin frihet. Detta krig är inget Ukraina vare sig har önskat eller startat, men de har gjort det enda rimliga.

De tusentals döda ryssarna som skeppas hem då, vems är skyldig till deras död? Och de ryska pojkar som ligger kvar på marken i Ukraina, som de inte ens verkar bry sig om att hämta, vems ansvar är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in