2022-03-16, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jo, man är utslagna. Man vinner inga krig med att ha dårar som springer omkring med MANPADS och pansarskott. Kommer bara att dö en massa människor.
Fortfarande Ryssland som invaderat Ukraina.

Det är ryssens fel alltihop
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Nej helt rätt.

Lill putte är desperat då hans land blir bankrutt idag.

Nato styrkor på väg mot Polen med.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2022/03/16/ryssland-annu-inga-kupongbetalningar-pa-dollarlan.html
Okej! Dags att sticka till bunkern då, eller?
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
USA förflyttar trupper och fordon in i Polen.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/tfecu2/massive_transfer_of_american_armored_vehicles/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Libanon står bakom Ukraina som första arabiska nation.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/tfa185/lebanon_the_first_arab_country_to_support_ukraine/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Det är bara en tidsfrågan innan den svage och värdelöse mesen Biden blir överkörd av riktiga politiker i USA. Och då är det godnatt Putin.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du måste gilla krig och döda människor, eller?

En av konsekvenserna av Ukraina-krisen är att vi kommer att se ett annorlunda monetärt system fortare än vad någon kunnat föreställa sig det.

Om det är bra? Jag vet inte!

Är det inte du som gillar krig mest? Du har väl inte ens antytt att Putin gjort något fel genom att starta detta krig?
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Vi ska minsann rädda Ukraina genom att offra hela världen! Putler kommer att försöka ta över hela världen, för det har jag läst på Flashback och Aftonbladet. Låt alla dö, alla människor är lika värda HEJA HEJA.

Hoppas nästan på kärnvapenkrig så dina efterblivna gelikar inte förökar er. Så förbannat efterblivna resonemang.

Man ska vara som du, en riktig man, offra hela världen för ett pissland man inte brydde sig om tidigare.

Passar bra att använda när man pratar om ryssland. Varför ska man låta ett pissland diktera villkoren? Det är som att blir man mobbad i skolan ber man mobbaren att fortsätta. Blir man utsatt för ett inbrott så låser man upp sitt vapenskåp och ger diverse skjutvapen till tjuvarna. Blir man utsatt för utpressning så fortsätter ge bort pengar tills ens eget liv är förstört. Det är den principen som gäller i detta krig. Ger man efter för mycket så kommer det bara att bli värre och då är det bättre att kämpa tills fienden lägger ner.
Citera
2022-03-16, 13:27
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Angående de ryska skeppen som igår verkade närma sig kusten nära Odessa verkar inte så mycket ha hänt ännu.

Lokala tidningen rapporterar artilleribeskjutning i närbeläget område de tolkar som ”sondering”.

https://odessa-journal.com/invaders-fired-at-tuzla-from-the-ships-14-warships-move-to-the-coast-of-odessa/

Sitter soldaterna sedan igår overksamma, blir tilltagande sjösjuka/hungriga i landsättningsbåtarna ....eller är de tomma ??
Citera
2022-03-16, 13:29
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Vi ska minsann rädda Ukraina genom att offra hela världen! Putler kommer att försöka ta över hela världen, för det har jag läst på Flashback och Aftonbladet. Låt alla dö, alla människor är lika värda HEJA HEJA.

Hoppas nästan på kärnvapenkrig så dina efterblivna gelikar inte förökar er. Så förbannat efterblivna resonemang.

Man ska vara som du, en riktig man, offra hela världen för ett pissland man inte brydde sig om tidigare.
Självklart ska Sverige och alla andra länder inom EU hjälpa Ukraina.

Detta handlar inte bara om Ukraina, det handlar också om att EU får en betydligt högre hotbild om vi inte visar motstånd mot Ryssland.

Skulle EU:s stöd leda till Ukraina leda till konsekvenser från Putin, ja då får det väl bli så.
Vi står upp för demokrati och tänker inte vika oss.

Vi alla står tillsammans under detta mörker, skulle det leda till att vi gräver våran egna grav så har vi iallafall gjort det som människan ska göra. Stå upp för varandra och inte låta en psykiskt sjuk människa bestämma.

Citat:
Hoppas nästan på kärnvapenkrig så dina efterblivna gelikar inte förökar er. Så förbannat efterblivna resonemang."

Du kan vara lugn, blir det kärnvapenkrig så kommer varken du eller resterande av mänskligheten vara vid liv.

Du behöver jobba mycket på dig själv.
Först behöver du sluta vara så jävla egoistisk.

För det andra behöver du skaffa dig en egen åsikt som inte är påverkad av ryska propaganda. Du är Putins lilla hund.
Citera
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Min åsikt för dagen är att Zelensky borde inse läget och gå med på Rysslands förslag.

Nu vill jag inte höra något svar om varför Ryssland ska bestämma. Det är inte det jag menar.

Ett avslut nu kommer att spara många liv och Ryssland kommer att bestämma hursomhelst. Det är bara att gilla läget.
En brittisk kapitulation under 40-talet hade också sparat många liv (och byggnader). Freedom ain't free.
Citera
Medlem
Citat:
Är du fjorton år?

Vi andra lever i verkligheten och gillar inte krig.

Så då ska bara länder lägga sig ner och bli våldtagna av länder som gillar krig? Till och med Gandhi förstod att Britterna var the good guys och Japanerna de dåliga.
Citera
2022-03-16, 13:30
Medlem
En bra video där en fd soldat förklarar mer taktiskt vad som händer och även vad ryssarna är bra på.

https://www.youtube.com/watch?v=Igq2fqa7RY4&t=27s
Citera
2022-03-16, 13:31
Medlem
Citat:
Är du fjorton år?

Vi andra lever i verkligheten och gillar inte krig.

Fjant. Var det för jobbiga frågor?

Tror du jag är antiPlutte för att jag gillar krig?
Citera
2022-03-16, 13:31
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Min åsikt för dagen är att Zelensky borde inse läget och gå med på Rysslands förslag.

Nu vill jag inte höra något svar om varför Ryssland ska bestämma. Det är inte det jag menar.

Ett avslut nu kommer att spara många liv och Ryssland kommer att bestämma hursomhelst. Det är bara att gilla läget.
Med det tankesättet borde alla bara ha låtit Hitler och Tyskland trampa in och ta över Europa utan strid. Det hade onekligen sparat en jävla massa liv.
Ganska sjukt sätt att resonera på..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in