2022-03-16, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Har ryssen inte klarat av att betala räntan på dom utlandslån som förföll idag? I så fall är Ryssland per definition bankrutt. Svårt att förstå hur liten den ryska ekonomin faktisk är. Fast med Putin på tiggarstråt i Kina och mörkaste Afrika så inser man ju att Putins kassakista nog snart är tömd, krig kostar ju multum. Mycket av statens intäkter gick dessutom tydligen till ett liv i lyx i väst för putins närmaste krets av korrupta politiker och oligarker i stället för att bygga Ryssland ekonomiskt starkare.

Som en försvarsexpert på Ryssland sa" Ryssland har faktiskt en så urusel arme att den i ett konventionellt krig hade blivit utraderad av Nato relativt snabbt. Och med tanke på ryssens insats hittills i Ukraina så kan det nog stämma.

Det finns en 30-dagars grace period.. bara upp till Putler att ta dom rätta besluten och slicka en jävla massa röv några veckor framöver.

Lavrov hjälper nog så gärna till.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Fast en åsikt kan man kosta på sig.
Min åsikt för dagen är att Zelensky borde inse läget och gå med på Rysslands förslag.

Nu vill jag inte höra något svar om varför Ryssland ska bestämma. Det är inte det jag menar.

Ett avslut nu kommer att spara många liv och Ryssland kommer att bestämma hursomhelst. Det är bara att gilla läget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Washington sa nej, eller?

Kreml: Status som Sverige "tänkbar kompromiss"
Kreml uppger nu, enligt statliga ryska nyhetsbyrån Tass, att en lösning som diskuteras i samtalen är att Ukraina blir en neutral stat. Att Ukrainas status skulle bli jämförbar med Sverige och Österrike. Det skulle vara en "kompromiss", enligt Kreml, rapporterar AFP.

– Det här är ett alternativ som diskuteras nu och som kan betraktas som en kompromiss, säger Kremls talesperson Dmitry Peskov.

Enligt AFP har Ukraina dock avvisat det ryska förslaget. "Vi förstår vår förhandlingspartners försök att framstå som initiativtagare i förhandlingsprocessen. Därav orden om den svenska eller österrikiska neutralitetsmodellen. Men Ukraina befinner sig nu i ett tillstånd av direkt krig med Ryssland. Därför kan modellen endast vara ukrainsk och endast handla om lagstiftade och verifierade säkerhetsgarantier. Inga andra modeller eller alternativ", säger toppförhandlaren Mykhailo Podoliyak i en kommentar som publicerats av president Volodymyr Zelenskyjs kontor, uppger AFP.
https://www.svd.se/senaste-nytt-om-konflikten-i-ukraina

Väldigt tråkigt!
Ukraina ställer givetvis sin krav och skall så göra. Ukraina må vara utsatt för omfattande förstörelse och mänskligt lidande från rysk sida men man är inte slagna utan går in i förhandlingarna som en suverän stat med rätt att kräva och ta tillvara egna intressen. Att ge och ta är en sak men Lille putin dikterar inte villkoren i tron att han är någon slags vinnare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Vi ska minsann rädda Ukraina genom att offra hela världen! Putler kommer att försöka ta över hela världen, för det har jag läst på Flashback och Aftonbladet. Låt alla dö, alla människor är lika värda HEJA HEJA.

Hoppas nästan på kärnvapenkrig så dina efterblivna gelikar inte förökar er. Så förbannat efterblivna resonemang.

Man ska vara som du, en riktig man, offra hela världen för ett pissland man inte brydde sig om tidigare.

Tack!!
Citera
2022-03-16, 13:23
Medlem
Citat:
Min åsikt för dagen är att Zelensky borde inse läget och gå med på Rysslands förslag.

Nu vill jag inte höra något svar om varför Ryssland ska bestämma. Det är inte det jag menar.

Ett avslut nu kommer att spara många liv och Ryssland kommer att bestämma hursomhelst. Det är bara att gilla läget.
Nej helt rätt.

Lill putte är desperat då hans land blir bankrutt idag.

Nato styrkor på väg mot Polen med.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2022/03/16/ryssland-annu-inga-kupongbetalningar-pa-dollarlan.html
Citera
2022-03-16, 13:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Varför ska de tacka ja?

Ryssen blöder pengar.
Bankrutt idag och förhandlingarna handlar om att väst sanktioner ska sluta..

Var inte Ryssland ett ekonomiskt oberoende ifrån bäst?
Du måste gilla krig och döda människor, eller?

En av konsekvenserna av Ukraina-krisen är att vi kommer att se ett annorlunda monetärt system fortare än vad någon kunnat föreställa sig det.

Om det är bra? Jag vet inte!
Citera
2022-03-16, 13:24
Medlem
Citat:

Tycker du det är ok att Ryssland dikterar villkoren för andra länder? Plutte har åsikter om vårt land också. Ska han få bestämma över oss också?
Citera
2022-03-16, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Usch då. Det verkar vara sant också. Ännu en okunnig fråga från mig, då - har Ukraina någon flotta att tala om?

Här kan du läsa lite... (inte mitt gebit därav länkar)
https://foreignpolicy.com/2022/03/03/ukraine-navy-russia-pentagon/

Citat:
...U.S. and British anti-tank missiles, analysts say they are gapingly vulnerable, in particular to air and missile attack. Ukraine's navy is limited to one major warship and a dozen patrol craft, against the might of Russia's Black Sea Fleet.
https://www.reuters.com/world/europe/ukraines-forces-no-match-russia-manpower-gear-experience-2022-02-24/

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_Navy
Citera
Medlem
Citat:

En av konsekvenserna av Ukraina-krisen är att vi kommer att se ett annorlunda monetärt system fortare än vad någon kunnat föreställa sig det.

Det är ju du som gör de.

Lill putte kmr göra likadant med nästa land om han får bestämma .
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ukraina ställer givetvis sin krav och skall så göra. Ukraina må vara utsatt för omfattande förstörelse och mänskligt lidande från rysk sida men man är inte slagna utan går in i förhandlingarna som en suverän stat med rätt att kräva och ta tillvara egna intressen. Att ge och ta är en sak men Lille putin dikterar inte villkoren i tron att han är någon slags vinnare.
Jo, man är utslagna. Man vinner inga krig med att ha dårar som springer omkring med MANPADS och pansarskott. Kommer bara att dö en massa människor.
Citera
2022-03-16, 13:26
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:

Det är katastrofalt. Man vet vad USA gjort innan varje gång deras petrodollar var hotat, de invaderade hur många länder? Ett dussin? Räcker det?

USA och NATO kommer hetsa till krig där de kan. Skulle inte förvåna mig om NATO lyckas få till ett krig med ryssen innan förhandlingarna är över.
Citera
2022-03-16, 13:26
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Washington sa nej, eller?

Kreml: Status som Sverige "tänkbar kompromiss"
Kreml uppger nu, enligt statliga ryska nyhetsbyrån Tass, att en lösning som diskuteras i samtalen är att Ukraina blir en neutral stat. Att Ukrainas status skulle bli jämförbar med Sverige och Österrike. Det skulle vara en "kompromiss", enligt Kreml, rapporterar AFP.

– Det här är ett alternativ som diskuteras nu och som kan betraktas som en kompromiss, säger Kremls talesperson Dmitry Peskov.

Enligt AFP har Ukraina dock avvisat det ryska förslaget. "Vi förstår vår förhandlingspartners försök att framstå som initiativtagare i förhandlingsprocessen. Därav orden om den svenska eller österrikiska neutralitetsmodellen. Men Ukraina befinner sig nu i ett tillstånd av direkt krig med Ryssland. Därför kan modellen endast vara ukrainsk och endast handla om lagstiftade och verifierade säkerhetsgarantier. Inga andra modeller eller alternativ", säger toppförhandlaren Mykhailo Podoliyak i en kommentar som publicerats av president Volodymyr Zelenskyjs kontor, uppger AFP.
https://www.svd.se/senaste-nytt-om-konflikten-i-ukraina

Väldigt tråkigt!

Det är exakt det jag tänkte på i och med att "Ukraina" nu börjat slira på orden. Fler civila kommer att dö, miljoner fortsätter att fly och Ryssland kommer nu betrakta detta som att de först måste "städa upp" där de anser det nödvändigt. Den här konflikten kommer inte vara över innan Odessa är tillbaka i rysk ägo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in