Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Jag förstår inte hur du kan gå från att erkänna att Putin är trängd och att hans enda chans är att få till ett fredsavtal där han kan hävda Ryssland som segrare till att säga att vi får se vilket land som står på tur och att vi bör tränga honom ännu mer. Med tanke på din formulering så antar jag att du iaf. erkänner att Putin kan tänka sig svälja ett fredsavtal som inte är en vinst i dagsläget så länge det går att säljas som det till det ryska folket och med den logiken, tror du på allvar att Putin kommer söka efter en ny konflikt om han får en livlina ut ur Ukraina?
Jag tycker inte om att ha en sticka i foten heller men om lösningen är att kapa av benet så sväljer jag nog obehaget att ha kvar den där. Att tränga Putin ytterligare i dagsläget hade varit extremt farligt. Det du förspråkar är att spela rysk roulette med miljarder. Jag ser hellre att vi fortsätter dra åt tumskruvarna ekonomiskt och gör vad vi kan för att fredssamtalen går smidigt genom att exempelvis erbjuda att rulla tillbaka dom ekonomiska sanktionerna under förutsättning att Ryssland drar tillbaka sina trupper från Ukraina. Om någon riktar en pistol mot dig sliter du då av dig tröjan och skriker "What's happening then?" samtidigt som du bultar dig på bröstet? Ibland får man vara lite smart.
ja där ser du. Det råder ingen tvekan i min värld att Putin skulle vara kapabel att få av kärnvapen om han så önskade. Vi pratar om en människa som styrt Ryssland i 18 år som president. Utöver detta så är det väl ingen som tror att det var Medvedev som styrde under dom 4 åren han satt vid makten?
Nej, ett fredsavtal där Ryssland riskeras att ses som förlorare = Putins fall, det kommer han aldrig acceptera. Ingen Rysk president/diktator har politiskt överlevt ett nederlag. Putin kan inte förlora detta krig, då är han rökt politiskt. Du får läsa om min kommentar så kanske du förstår vad jag skriver, eller så vill du inte förstå.
Rysk retorik ska mötas med samma retorik, Putin förstår inget annat. Att svara honom på annat sätt ser han bara som bevis för svaghet. Du vet den Ryska Björnen har för vana att angripa när motståndet är mjukt. Blir motståndet hårt så brukar han lägga benen på ryggen och springa.
Om stickan i foten leder till sepsis så kanske du inte har något annat val än att amputera.
Återtaganden av sanktioner kommer inte att ske så länge Putin är vid makten, han har redan passerat gränsen för minsta respekt från väst.
Om någon riktar en pistol mot dig sliter du då av dig tröjan och skriker "What's happening then?" samtidigt som du bultar dig på bröstet? Ibland får man vara lite smart.
Vilken fin liknelse, jag avstår kommentar på den. Du var för smart där