2022-03-16, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag menar att en kompromiss är att föredra framför en militär konflikt som riskerar att eskalera.

Varför ska Sverige ö h t kompromissa om Gotland med Ryssland .

Du är verkligen ett Rysstroll att det sitter människor i Sverige och ens tänker
att vi ska kompromissa om sådant borde leda till riksrätt.

Fy fan ett as är vad du är.
Citera
2022-03-16, 08:54
Medlem
Citat:
Att man väljer att samarbeta med fienden för att undvika onödig blodspillan och att man är kritisk mot myndigheter som riskerar människoliv genom ”hårda tag”.

Så om jag kidnappar din fru så rymmer hon med mig efter en vecka efter vi har fått alla dina pengar?
Citera
2022-03-16, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Vad för kompromiss?

Vad anser du att Ryssland behöver Gotland till?
Citera
2022-03-16, 08:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det funkar när någon journalist som är fullt på det klara med vad ha gett sig in i har fångats i främmande land.

Om det handlar om ett helt sjukhus i hemlandet där hundratals människoliv riskerar att släckas på grund av obstinata politiker så tror jag att opinionen snabbt blir annorlunda.

Spelar ingen roll. Den som med berått mod börjar avrätta sjuka och läkare skulle tappa allt. Det skulle innebära ett flagrant brott mot krigets lagar och mot all anständighet.

De där liven skulle inte släckas pga en obstinat motståndsledare, utan till 100% pga Putin.
Citera
2022-03-16, 08:55
Medlem
Ryssen har svårt med rasputitsa.

https://mobile.twitter.com/DefenceHQ/status/1503982627522494465/?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwter m%5E1503982627522494465%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&re f_url=https%3A%2F%2Fpublisher.direkt.ifragasatt.se %2Fbroadcast%2F9da7403a-e62b-4235-b5ce-6310a9627 9d3&utm_source=android-app.expressen.se
Citera
2022-03-16, 08:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Att man väljer att samarbeta med fienden för att undvika onödig blodspillan och att man är kritisk mot myndigheter som riskerar människoliv genom ”hårda tag”.

Nej tyvärr. Stockholmssyndromet innebär att någon som hålls fången börjar utveckla sympati för den som håller en fången. Sen kan det yttra sig på olika sätt, men…
Citera
2022-03-16, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Spelar ingen roll. Den som med berått mod börjar avrätta sjuka och läkare skulle tappa allt. Det skulle innebära ett flagrant brott mot krigets lagar och mot all anständighet.

De där liven skulle inte släckas pga en obstinat motståndsledare, utan till 100% pga Putin.

Jag tror inte att de drabbade och deras anhöriga skulle dela din åsikt. Och bland resten av befolkningen kanske det är 50/50.
Citera
2022-03-16, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Du inbillar dig undgå Rysslands förestående ekonomisk kollaps genom att dribbla med siffror?

Jag dribblar inte med siffror. Tvärtom noterar jag att tomtarna som skrivit artikeln gör rent objektiva fel - om det är lögn eller renodlad inkompetens kan väl diskuteras.

Varför du citerar en artikel med uppenbara fel kan man däremot undra.

Vad gäller kollaps så är det tveksamt om en ekonomi verkligen kan kollapsa under krigstid. Det är freden, inte kriget som är det farliga för ryssen.
Senast redigerad av ModeratSkeppet 2022-03-16 kl. 09:08.
Citera
2022-03-16, 08:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag tror inte att de drabbade och deras anhöriga skulle dela din åsikt. Och bland resten av befolkningen kanske det är 50/50.

Ja det tror du, men det spelar ingen roll
Citera
2022-03-16, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Intressant med dessa 10+ biologiska labb i Ukraina som tydligen ska vara amerikanska. Skräll. Oerhört förvånad.

Spännande också att USA varnade Ukraina för Ryssland långt innan det ens skedde något. Nästan som att konflikten var mellan USA / Ryssland och att de förstnämnda skulle bli tvungna att agera.

Att dessa labb finns är det inga tvivel om. Frågan är vad de skulle släppa ut för skit härnäst.
E det verkligen bekräftat detta med labben
Citera
2022-03-16, 09:04
Medlem
Citat:
Jag menar att en kompromiss är att föredra framför en militär konflikt som riskerar att eskalera.

Den bästa kompromissen borde vara att länder respekterar andra länders suveränitet. Det är inte perfekt för alla men det bästa vi har trots allt
Citera
2022-03-16, 09:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Intressant med dessa 10+ biologiska labb i Ukraina som tydligen ska vara amerikanska. Skräll. Oerhört förvånad.

Spännande också att USA varnade Ukraina för Ryssland långt innan det ens skedde något. Nästan som att konflikten var mellan USA / Ryssland och att de förstnämnda skulle bli tvungna att agera.

Att dessa labb finns är det inga tvivel om. Frågan är vad de skulle släppa ut för skit härnäst.

Ett land har laboratorium! Helt sjukt. Måste vara helt unikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in