2022-03-16, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Du när ska ni betala?

https://usdebtclock.org

Vad menar du? Vilka är "ni" du nämner?
Citera
2022-03-16, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyfirma
Vadå? Du tror väl inte på riktigt att 100 miljoner dollar är den totala skulden Ryssland har?
Det är den första av hundratals kommande skulder de behöver betala.

Nä, det tror jag inte, men de var vad jag hörde.

Stadsskulder finns ju, men det är en annan sak.
Citera
2022-03-16, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Faktiskt inte.
Jo definitivt grundlurad. Orkar inte ens förklara alla uppenbara skäl till det för jag får känslan av att det i bästa fall mynnar ut i en lönlös dialog. Men nu vet du i alla fall.
Citera
2022-03-16, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noob2021
100 m dollar är inte mycket. Putun har sina hemliga besparingar.

100 miljoner är ingetting. Putin är enligt väldigt många god för flera miljarder, och bland dom rikate i världen.

Ryssland är fattigt just nu, och det kommer bli värre, men än så länge tror jag att landet har råd.
Du förstår inte riktigt vad sanktionerna innebär. Ett jävla tjat om tillgångar, guldreserver och gömda inkaskatter här i tråden. Problemet är att skulderna är i dollar och kan bara betalas i dollar men ingen får handla med Ryssland i dollar. Klart så in i helvete att Ryssland har värden motsvarande 100 miljoner dollar, Örkelljunga kommun har 100 miljoner dollar om det kniper. Not the point.
Citera
2022-03-16, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Du förstår inte riktigt vad sanktionerna innebär. Ett jävla tjat om tillgångar, guldreserver och gömda inkaskatter här i tråden. Problemet är att skulderna är i dollar och kan bara betalas i dollar men ingen får handla med Ryssland i dollar. Klart så in i helvete att Ryssland har värden motsvarande 100 miljoner dollar, Örkelljunga kommun har 100 miljoner dollar om det kniper. Not the point.

Jag förstår vad sanktioner innebär.

Ryssarna betalar med sina rubel som ingen vill ha.

Ryssland har sina tillgångar, men det är väldigt många som inte vill göra business med dom.

"Ryssland skäms" USA Norden och NATO ser dom som finder finanstiskt.
Citera
2022-03-16, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Dollarlånen måste betalas med dollar. Därför det heter "dollarlån". Det lånet går inte betala med rubel.

Man måste ingenting om man är ett större land. Om långivarna inte vill ha annat än dollar så kan de vänta tills de blir intresserade av att få något annat.
Citera
2022-03-16, 00:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
1.5 biljoner i skuld? Amatörer. USA har 280 biljoner i skuld. Jag tror nog Ryssland klarar sig.

Ränta ?
Citera
2022-03-16, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryssland-vantas-ga-i-konkurs

Konsekvenser?
100 miljoner dollar motsvarar minst 1 miljard kronor som ryssarna ska betala till världsbanken på onsdag och då måste nog Ryssland kunna lösa på något sätt för att undvika att gå i statskonkurs, och att landet har fått alla sina ekonomiska tillgångar spärrad är straffet och konsekvenserna för att Ryssland har på olaglig väg startat krig mot Ukraina i syfte att ockupera hela Ukraina och dels för att Ryssland med Vladimir Putin i spetsen har uttalat mycket farliga kraftiga brottsliga hotelser mot Sverige och andra länder och därför så gjorde nog Världsbanken samt FN och alla världssamfund rätt i att straffa Ryssland ekonomiskt för att Ryssland har begått allvarligt brott mot världsfreden och brott mot de mänskliga rättigheterna samt grovt brott mot Ukrainas rätt att existera som suverän självständig stat ,så ryssarna har sig själva att skylla när de begår ett grovt brott mot FN-stadgarna genom att starta krig mot Ukraina i syfte att ockupera landet och omvandla landet till rysk delrepublik utan lov .
Citera
2022-03-16, 00:51
Medlem
Drozds avatar
Nog för att Rysslands ekonomi är åt helvete, men att man pga. sanktioner i betalningssystemen inte kan betala en statlig skuldränta är ju inte liktydigt med en statsbankrutt.
Citera
2022-03-16, 00:56
Medlem
Spräng ekonomin! 🥺🤗
Citera
2022-03-16, 01:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
1.5 biljoner i skuld? Amatörer. USA har 280 biljoner i skuld. Jag tror nog Ryssland klarar sig.

Ha ha ha, de har ALDRIG klarat sig utan hjälp från andra!
Så är det och det kommer att gå åt helvete för dem nu.
Citera
2022-03-16, 01:02
Medlem
Europa och USAs medborgare (skattebetalare) betalar.
Ryssland har inga pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in