2022-03-16, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Tror du Ukraina går med på att släppa Krim? Utbrytarregionerna kan jag köpa, men att Krim ska vara Ryskt har jag svårt att förstå.
Vill du förklara varför du har svårt att förstå varför Krim ska vara ryskt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Nu verkar det vara hittepå iofs och det finns iaf inte på expressen
https://www.reuters.com/world/europe/polands-kaczynski-calls-peacekeeping-mission-ukraine-2022-03-15/
Här är original artikeln.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Syreś Boläeń, etno-ledare för Idel-Ural är visst i Ukraina och strider mot Ryssland.

Här håller han ett tal där han uppmanar folken i Bashkiria, Tatarstan, Chuvashia, Udmurtia, Mari El och Mordovia att bryta med Kreml. Han menar att den ryska federationen inte längre har någon framtid efter kriget i Ukraina och att folknationerna i Idel-Ural behöver distansera sig nu för att kunna bevara sin egen.

Det är ett väldigt intressant inlägg, men jag tror inte dessa folk kan bli fria utan massiv hjälp från utlandet, eller att Moskva ändrar uppfattning.

Jag hade förresten en bekant som är tatar. När hon flyttade till Sverige bad hennes mormor till Allah, eftersom hon skulle åka till det ogudaktiga Sverige.
Citera
2022-03-16, 00:01
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Har du länkar till påstående att dom förlorar 3000 om dagen, eller ljuger du?
Jag ljuger hej vilt mr kaluser.Men min källa är från samma ursprung som din undran
Citera
2022-03-16, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Jag svarade både dig och din kollega med länkar på artikeln på både ryska och engelska för någon timme sedan. Du valde att inte svara alls.
Kollega, hur vet du vilka som är kollegor? Jag tror det strider mot FB regler att nämna det.
Citera
2022-03-16, 00:02
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Nu verkar det vara hittepå iofs och det finns iaf inte på expressen

Det finns på Expressen och dom anger Reuters som källa. Är inte ett dugg förvånad. Var det Estland som idag propsade på en No-fly-zone över Ukraina?

Jänkarna måste vara lite smått less på alla smånationer som ska spela Allan och vifta med kuken.
Citera
2022-03-16, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
De har också en helt egen låt och en ganska festlig musikvideo.

https://youtu.be/0rAHrHd2lcw

HAHAHA! Detta var det roligaste!
Pissar nästan på mig😂😂
Tack hjärtligt för den ljusglimten i allt elände!
Citera
2022-03-16, 00:04
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Vill du förklara varför du har svårt att förstå varför Krim ska vara ryskt?
Krim SKALL vara ryskt???.Vill du vara så snäll och förklara varför vi i den civiliserade delen av världen skall låta ryssland vara ryskt,när faktum är att ryssland av idag(och då) inte är något annat än en hemorrojd på jorden?Fråga du istället folk i alla Ukrainska Städer och oblaster om de VILL vara ryska.Svaret du får kommer behöva många arresteringar för att tystas
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Jag ljuger hej vilt mr kaluser.Men min källa är från samma ursprung som din undran
Nu får du förklara dig?
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Jag hade svarat dig privat om det inte var så att jag var så nyregistrerad,men ja,nickar åt ditt håll med en kopp i min hand.Tummen upp

Jag hade i fornstora dagar i krigsuppgift, en av uppgifterna, att nedkämpa fi luftlandsättningar i Stockholm, typ Gärdet och Bromma flpl så det var mycket inläsning på ryska förband med luftburen förmåga eller luftlandsättningsförmåga. Jag har sedan dess till och från följt utvecklingen hos den gamle tänkte fienden i 76. Luftlandsättningsdivisionen i Pskov. Glädjande att se att de verkar ha fått duktigt med smisk i Ukraina. 🤡
Citera
2022-03-16, 00:06
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det hade räckt om Ryssland hade fortsatt respekterat den folkomröstning Ukraina höll 1991 där samtliga regioner röstade för Ukrainas självständighet. Den som ledde till att Ryssland som första land erkände Ukraina.
Varför erkände väst folkomröstning om Ukrainas självständighet 1991 men inte folkomröstningen i Krim 2014? Vad är det för skillnad?
Citera
2022-03-16, 00:06
Medlem
Citat:
Kollega, hur vet du vilka som är kollegor? Jag tror det strider mot FB regler att nämna det.
Det är en kvalificerad gissning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in