2022-03-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Planterad propaganda. Uppenbar sådan också.

Här kan du läsa mer om artikeln

https://mil.in.ua/en/news/brave-new-world-of-putin-an-article-by-the-propaganda-publication-ria-novosti-which-was-to-be-publis hed-after-the-occupation-of-ukraine/

Och här är själva pekoralet översatt till engelska. Fast du kan väl ryska egentligen?

https://thefrontierpost.com/the-new-world-order/
Senast redigerad av LudwigVon 2022-03-15 kl. 23:03.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Jag är rätt säker på att du vet att med fascister så syftar jag på de paramilitära styrkor som bildade sina styrkor från de etniskt nationalistiska och ryskhatande grupperna som var musklerna i kuppen 2014. Dessa neo-fascistiska paramilitära grupper som nu är en del av den reguljära ukrainska armen, benämns som fascisterna av lokalbefolkningen. Jag tror att de själva till och med var stolta över den benämningen. Tycker du att fascism är något dåligt?

Jag är ganska säker på att ryssarna är nazister som mördar folk.

Du älskar den nazismen, jag gör inte det.
Citera
Medlem
Nu när ryska armén har visat sig totalt inkompetent, och även de tjetjenska konvojerna har börjat slaktas så står Putins sista hopp till dom där zulu-krigarna från central africa, som utlovats.

Blodstänkta bastkjolar kommer att ligga strösslade över den ukrainska slätten, och största risken med det är väl att det kan följa en viss bismak med grödorna från Europas kornbod framöver.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Toppgeneralen: ”Kriget kulminerar inom tio dagar”

Amerikanska generalen Ben Hodges: Putin har slut på tid
Ont om resurser och låg stridsmoral, ja kriget har inte gått helt som ryssarna tänkt sig. Det menar den amerikanska generalen Ben Hodges i en intervju med CNN och enligt honom kan resultatet bli att Ryssland tvingas avsluta kriget inom bara några dagar.

Toppgeneralen: ”Kriget kulminerar inom tio dagar”
Citera
2022-03-15, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
200 miljarder kronor per dag?
Kan det stämma?
Låter lite väl mycket.
Citera
2022-03-15, 23:00
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
200 miljarder kronor per dag?
Kan det stämma?
"Research: ‘Ukraine war costs Russian military €20 billion per day’"

Det finns såklart inga exakta siffror, men man har utgått från alla faktorer inblandade. Man har också räknat med alla förluster i form av stridsflygplan osv.

https://www.consultancy.eu/news/7433/research-ukraine-war-costs-russian-military-20-billion-per-day
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Det går bara utför för Putin: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryssland-vantas-ga-i-konkurs

”Putte går i putten.” Låter som ett barnprogram från 1970-talet.

Verkar inte som att Kineserna kommer och räddar Ryssland genom att tex låna ut från sin valutareserv i dollar. Jobbigt läge för ryska centralbanken. Surprise surprise…

Om det blir statsbankrutt så har centralbanken väl i stort sett att välja mellan att låta inflationen sticka iväg till Zimbabwenivå och se på när bankerna kraschar eller att skicka upp styrräntan i stratosfären från de 20% den ligger på nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Nej jag försvarar inga krig för jag har en mer sund logik.

Men med din logik så försvarar du kriget mot separatisterna. Tycker du att områden i Jugoslavien hade rätt att bryta sig fria? Och om så är fallet, har inte områden i Ukraina också rätt att bryta sig fria?

Men vad är det för tjat? Ryssland har anfallit och våldfört sig på demokratiska och suveräna Ukraina.
Du famlar efter ursäkter hela tiden.
Citera
2022-03-15, 23:01
Medlem
Sgt.Blands avatar
Lite mer förluster för Röda Armén. Rätt smart att lägga ut ID på de döda så Ryssland får betala ut lite rubel i skadestånd.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1503846813060808709
Citera
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Så ditt svar är varför ryssland anfaller är ”dom andra då” samt lite ot frågor. Idiot.
Du frågade varför FN inte gick in och jag höll med dig och utvecklade din fråga. Det verkar som du inte är så intresserad av din egen fråga helt plötsligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Nu när ryska armén har visat sig totalt inkompetent, och även de tjetjenska konvojerna har börjat slaktas så står Putins sista hopp till dom där zulu-krigarna från central africa, som utlovats.

Blodstänkta bastkjolar kommer att ligga strösslade över den ukrainska slätten, och största risken med det är väl att det kan följa en viss bismak med grödorna från Europas kornbod framöver.

Det kommer att växa en och annan khatbuske bland alla solrosor
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive

Solrosorna kommer att lysa gula, i det Ukrainska landskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in