2022-03-15, 20:53
Medlem
Att det skulle vara massa babbar som försöker passa på att smita med i strömmen av flyktingar var väl en lågoddsare.
Citera
2022-03-15, 21:04
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Det är ett jävla liv på afghanerna nu. Gnäller på att dom inte får TUT. Kärringarna hejar på och tycker så synd om sina söner/killar.
Bara och gå in på Facebook och söka på gruppen
Stoppa utvisningarna till Afghanistan. Äckliga kärringar som inte tänker lyfta ett finger för att hjälpa kvinnor och barn från Ukraina. Men lyfta på kjolen för en afghan går jävligt bra.

Fan för dig, jag var hitills besparad denna grupp. Nu mår jag illa, och det anvsaret ligger på dig.

"Innan vi tar in nya flyktingar så måste först de afghanska ärendena avgöras"

Vad är det här för kognitiv dissonans egentligen. Afghanerna är ju, oavsett uppehållsstatus, i säkerhet i Sverige. Håller däremot faktiskt med. Vi borde avgöra dessa fall direkt och sparka ut dem.

Edit: Inser att det var lite off-topic, och jag hade väl inte så mycket att säga om ämnet som inte redan är sagt, men är det så att man avvisade faktiska Ukrainska flyktingar så vore det förkastligt.
Senast redigerad av Laureth 2022-03-15 kl. 21:45.
Citera
2022-03-15, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Uttrycket "danskjävlar" har aldrig varit mer användbart än nu. Snart får vi höra att de ukrainska flyktingarna är "lyxflyktingar" och "terrorister".
Så vem som helst ska kunna påstå sig vara ukrainare och få komma in i Danmark?
Citera
2022-03-15, 21:24
Medlem
Har inte rasismen skruvats åt ett varv för hårt i Danmark nu, när inte ens kritvita ukrainare, som uppenbarligen är krigsflyktingar, släpps in? Måste folk vara helt röda i ansiktet som en Carlsberg-alkoholist för att bli insäppta? Det är dags för danskarna att nyktra till nu.
Citera
2022-03-15, 21:27
Medlem
GanjaFarfars avatar
Bra jobbat åter igen av danskarna! En jävla tur att vi har dom så att det iallafall är kontroller från ett håll in i Sverige.
Citera
2022-03-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
då har du inte koll på Ukraina,Ukraina är det nya stället för surrogat och adoption då barnen e vita. Bebisar säljs höger och vänster till utlandet... Mycket svart handel... Det e ingen stor skillnad på en afrikansk fattig kvinna och en fattig ukrainska..säkert bara färg och eventuellt språk/kultur.. Ukraina e europas afrika.. Dessutom är ukraina mest smittad av aids/hiv högst i europa. Sen e ukrainskor kända att gifta sig till visum och majoriteten dumpar mannen o drar... Sen finns det en drös med «normala « ukrainare som emigrerade men det var en grupp som existerade långt långt tillbaka, vissa drog till argentina, brasilien, spanien och sen usa... men det var den grupp som klarade sig..

Sudan har väpnade konflikter precis som ukraina... Vi har flera gränser i världen det inte pratas om där det sker väpnade konflikter Minskat nu kanske...
Nja vet inte om det är rätt att definiera surrogatmamma som att sälja barn. Det är ju korrekt att barnet är i en annan mammas mage men det är oftast pappans spermier som varit delaktiga.
Det är ändå fel att afrikanska män försöker fly hit dom får fly till annat afrikanskt land
Citera
2022-03-15, 21:41
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Fan för dig, jag var hitills besparad denna grupp. Nu mår jag illa, och det anvsaret ligger på dig.

"Innan vi tar in nya flyktingar så måste först de afghanska ärendena avgöras"

Vad är det här för kognitiv dissonans egentligen. Afghanerna är ju, oavsett uppehållsstatus, i säkerhet i Sverige. Håller däremot faktiskt med. Vi borde avgöra dessa fall direkt och sparka ut dem.
Den gruppen är det vidrigaste som finns. Håller med om att det är bara att kasta ut dom DIREKT!
Inte fan skulle afghaner hjälpa till och försvara det här landet om det hände något. Dom har lämnat kvinnorna kvar där, och får hjälp med allt av kärlekskranka kärringar i Sverige.
Spyr varje gång som jag går in och kollar i den gruppen. Underbart att du känner samma
Citera
2022-03-15, 21:56
Medlem
spermaoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Varför försöker dom inte komma till afrikanska kontinenten i så fall? Om jag pluggat i Ukraina när kriget kom och flydde då skulle jag försöka att komma till mitt hemland. Tror att dom gör en fuling och försöker komma till sweden istället för att plugga i Ukraina

Ja, komma dit och vara i stort sett väldigt utbildad eller dra till Sverige och jobba på foodora som packåsna.

Det är ett intressant val de gör.
Citera
2022-03-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matriarken
Pratade med en afghansk ungdom för nån vecka sen, han hade just ringt hem till afghanistan och alla vänner och släktingar och sagt "Var beredda, gränserna är vidöppna strax igen. "

Som vanligt så är det inte alltid flyktingar i nöd som kommer.
Men sverige som land öppnar gränsen och tar in alla utan att ens kolla vad det är för personer och om de verkligen behöver vår hjälp.
Inte undra på att staten vill ha in mer skatt av oss.
Införde inte talibanerna i Afghanistan utreseförbud nyligen?

tillägg: https://www.svd.se/afghaner-forbjuds-att-lamna-landet
Senast redigerad av V-H 2022-03-15 kl. 22:25.
Citera
2022-03-15, 22:14
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det finns afrikanska studenter i Ukraina.
Inte nödvändigt s k bidragsturister.
Afrikanska studenter ska bara ta sig till Danmark om det bara är Kastrup som har flygningar till deras hemländer och flyga gör man inte utan pass.
Citera
2022-03-15, 23:01
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Afrikanska studenter ska bara ta sig till Danmark om det bara är Kastrup som har flygningar till deras hemländer och flyga gör man inte utan pass.
Det blir nog inga problem att få kliva på ett flyg till Afrika om dom ber att få åka hem. Övertygad om att studenter inte har några problem att få fram sina papper via ambassaden.
Citera
2022-03-15, 23:07
Medlem
Det är blattar såklart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här