2022-03-15, 16:22
Moderator
-Info-s avatar
Marina Ovsyannikova lever:

Citat:
Marina Ovsyannikova hyllas – ställs inför rätta

Vid 15-tiden på tisdagen publicerade tidningen Novaya Gazeta en nytagen bild inifrån en rättssal i Moskva på Marina Ovsyannikova och hennes advokat.

https://www.expressen.se/nyheter/ovsyannikova-hyllas-nu-ar-hon-forsvunnen/
Citat:
Hon kallas Rysslands modigaste kvinna efter kuppen i direktsänd tv – där hon anklagade den statliga tv-kanalen för att ljuga och krävde ett stopp för Ukrainakriget.
Citat:
I händerna höll hon upp en banderoll med det handskrivna budskapet: ”Tro inte på propaganda. De ljuger för er här.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Man är nog en speciell typ av imbecill om man inte förstår att man kan vara mot ukrainska nazister, men också mot en invasion av Ukraina.

Man är en svagbegåvad idiot om man inte ser att det är hur medierna rapporterade om Ukraina innan kriget. Och om du kan läsa så förstår du hur dom rapporterar nu. Annars kan du gå en trappa upp från källaren och be mamma läsa för dig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi försöker en gång till sen ger jag upp.

Istället för att materialisera sina tillgångar i dollar eller annan utländsk valuta köper ryssarna ryskt guld.

Dom köper guld, helt vanligt guld, för det inte finns några andra alternativ. Det finns knappt ens dollar att få tag i längre.
Citera
2022-03-15, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det kommer in ett rykte om att UAFs offensiv utanför Mykolaiv fortsätter. UAF rycker fram så fort så att de inte hinner slå ut alla stridsvagnar bakom sig.

https://twitter.com/Tibtinabulum/status/1503736510801141761

Bra!! Ryssarna är trötta och har svag stridsmoral.
Citera
2022-03-15, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Breaking - Russian Landing Ships seen heading towards Odessa, today. Now on Naval News. This is fluid, but may update as we learn more.

https://twitter.com/CovertShores/status/1503741551192723466?s=20&t=fc4e6irNTt8B4d4k4v3bjA

Odessa står på tur nu.

Vansinne. Dom kommer att bli isolerade och krossas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Läst för mycket Clausewitz, Sun Zi, mm.

Oansvarigt att reta upp Ryssland och Kina. Att köra kvartalspolitik fungerar ej i längden. Det räcker med att tex. en stor kinesisk tidning skriver att vi levererade vapen till U. så har det ekonomiska konsekvenser.

Du valde alltså att inte svara, det tar jag som att du bekräftar mina frågor.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Lite Sabaton och rysk stridsvagn möter mina. Vackert

https://twitter.com/ArmedForcesUkr/status/1503745296932773897?t=prusmGIMa4aPxGnLfZR7mw&s=19

Med andra ord. Färdigkrigat för både stridsvagn och besättning.
Citera
2022-03-15, 16:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Stridsvagnsmina.

Texten säger något om "perfekt skott"?
Citera
2022-03-15, 16:27
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Jag tror fantamig att jag skall följa din ekonomiska lösning när jag gör nästa bokslut.Hoppas skattemyndigheten godkänner att jag har köpt upp mig själv för mer än mitt eget värde så att jag kan dra av för förlusten.....Du är tyvärr aldeles för dum för att förstå hur jävla dum du gör dig själv,så ja.....ge upp....mycket bra beslut och kanske det smartaste du gjort på länge
Nu handlar det inte om ditt bokslut.

Förklara varför ryssen skulle köpa guld för sina dollars.
Citera
2022-03-15, 16:28
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det kommer in ett rykte om att UAFs offensiv utanför Mykolaiv fortsätter. UAF rycker fram så fort så att de inte hinner slå ut alla stridsvagnar bakom sig.

https://twitter.com/Tibtinabulum/status/1503736510801141761

Fälla? Om de får ut U. utanför staden så kan de sätta in raketartilleri.
Är väll äldsta fällan "i boken".
Citera
2022-03-15, 16:28
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Med andra ord. Färdigkrigat för både stridsvagn och besättning.
Med andra ord = även om du har en perfekt byggd stridsvagn(nu är den ju inte det,men vi kan låtsas) så spelar det ingen roll sålänge som du sätter ett gäng radarstyrda idioter som framförande besättning
Citera
2022-03-15, 16:29
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Putin bekämpar nazismen. Har du missat detta? Azovbataljonen är nazister som lyder under den judiska ockupationsmakten. Ja, det låter kanske konstigt för er kreti och pletis, men judiska makten och nazister är i symbios med varandra. Judarna använder WT-slöddret i sin krigföring mot etniska ryssar.

Haha. Fantastiskt att du på riktigt verkar tycka att det där är logiskt. Någonting säger mig att det inte är lönt att gå i polemik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in