Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskpost2
Kan du komma med något konkret? Inte bara svammel utan konkreta källor som du anser vara trovärdiga.
För min del finns det inga trovärdiga källor någon sida. Jag faktakollar så gott jag kan med både ryssar och ukrainare, även nu. Inte bara du som gör det. Den som letar efter någon "trovärdig" källa kommer slutligen bli dåligt informerad. Det gäller att läsa mellan rader, se saker ur olika perspektiv och göra sin egen källkritik.
Enligt mina källor pågår inget krig. Jag undrar vart du får allt ifrån. Blandar du ihop mig med någon annan användare kanske?
De källor du refererar till som stödjer din synvinkel har inte accepterat att det pågor ett krig.
Sen har du en tendens att läsa in saker i utredningar som inte stöder din sak men du tolkar in det för att det passar din agenda.
Det finns extremister på bägge sidor av den här konflikten. Men faktum kvarstår att den är en stormakt som försöker påverka sina grannar med hot som nu invaderat ett helt land.
Du försöker hitta andra anledningar och söker då i ren Propaganda.
Varför tror du att Ryssland skickade in trupp, som de dessutom inte ville kännas vid in i Ukrainskt teritorium 2014. Var det som en fredsbevarande styrka? I så fall hade de abolut inget nytta av att ljuga om sin närvaro. Eller tror du på alvar att det var ryska militärer som åkte dit på sin permision i sina militärfordon och fullt beväpnade.
Nej om du vill läsa mellan raderna så gör det, men uteslut då inte det uppenbara.