2022-03-13, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Se ditt självmål, tack, och ta dina personliga påhopp i PM.
Nu har jag väntat ett halvt dygn på ett svar rörande mina enkla frågor till dig, men alldeles förgäves. Tråkigt.

OnT: Det är ju uppenbart att personen Lydia Barth väcker ett väldigt stort intresse, särskilt sedan hon mördade Emil.
Det har spekulerats i att hon skulle ha prostituerat sig och ingen har med övertygande bevisning lyckats vederlägga detta. Alltså är det möjligt/ troligt/ sannolikt att Lydia Barth faktiskt varit prostituerad och det är ju inte olagligt, åtminstone inte i Sverige.

När det gäller köp av sexuella tjänster, som t ex av en prostituerad eller en massös på en Thaimassagesalong, är det däremot en helt annan sak: Det är i lag förbjudet i Sverige.

Med tanke på hur du i din posthistorik i ett stort antal inlägg beskriver dig vara en s k torsk som gärna köper sexuella tjänster, särskilt på Thaimassagesalonger, så är jag säker på att tråden vill veta om du köpt sex av Lydia Barth.
Har du det?

Frågan är inte så konstig. Den kommer sig av att du regelmässigt väljer att i tråden försvara Lydia Barth.
2022-03-13, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nu hänger jag inte med riktigt..
Menar du att jag skall skriva brev till mörderskan Lydia Barth på Hinseberg och fråga henne om hon brevväxlar med en extremt udda person som hänger på Flashback och där kallar sig Loveangelie?

Det verkar för mig som att gå över ån efter vatten, så därför vänder jag mig direkt till dig med en mycket enkel fråga:
Har du brevkontakt med Lydia Barth?

Om inte:
Varför inte? Du gullar ju med henne och du anser henne vara för hårt dömd.
Kanske skall du, istället för att hänga på Flashback och posta patetiska inlägg, ge dig i kast med att hjälpa Lydia Barth att formulera en resningsansökan?

Den vill jag gärna läsa.

Nä jag och flera med mig har förstått att du inte förstår.
Man har redan svarat på frågan om man skulle ha skrivit till Lydia, och svaret är fortfarande nej. Jag tar det Igen för dig: Nej, jag har ingen kontakt med varken Lydia, hennes släkt eller vänner.
Jag förstår inte varför jag skulle ha det.
Jag tar det igen: Jag hatar henne för det hon har gjort, jag har ingen kontakt med henne!
Förstår du nu? Troligtvis inte...
2022-03-13, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Nä jag och flera med mig har förstått att du inte förstår.
Man har redan svarat på frågan om man skulle ha skrivit till Lydia, och svaret är fortfarande nej. Jag tar det Igen för dig: Nej, jag har ingen kontakt med varken Lydia, hennes släkt eller vänner.
Jag förstår inte varför jag skulle ha det.
Jag tar det igen: Jag hatar henne för det hon har gjort, jag har ingen kontakt med henne!
Förstår du nu? Troligtvis inte...
Nej, jag förstår inte.

Se det fetade:
Du uttrycker där väldigt starka känslor rörande Lydia Barth. Du "hatar henne" skriver du. Hårda ord. Eruptiva emotioner.
Fast om du verkligen "hatar henne", varför i all sin dar sitter du då på Flashback och önskar henne ett kortare straff?!

Och varför försöker du, du som är helt outbildad i psykiatri, föra fram teorin om att Lydia Barth vid mordtillfället skulle ha drabbats av en "psykos"?
En psykos som visserligen kan ha funnits, men den psykosen var i så fall alldeles självförvållad genom att mörderskan Lydia Barth, genom sitt drickande, hade åstadkommit den. Men du tycks vilja göra Lydia Barth oansvarig, varför?

Du "hatar henne" -så varför så envist vilja ursäkta och skydda henne?
Du blir obegriplig, kan du förstå det?
Nej, knappast..
2022-03-13, 14:14
Medlem
Citat:
Nej, jag förstår inte.

Se det fetade:
Du uttrycker där väldigt starka känslor rörande Lydia Barth. Du "hatar henne" skriver du. Hårda ord. Eruptiva emotioner.
Fast om du verkligen "hatar henne", varför i all sin dar sitter du då på Flashback och önskar henne ett kortare straff?!

Och varför försöker du, du som är helt outbildad i psykiatri, föra fram teorin om att Lydia Barth vid mordtillfället skulle ha drabbats av en "psykos"?
En psykos som visserligen kan ha funnits, men den psykosen var i så fall alldeles självförvållad genom att mörderskan Lydia Barth, genom sitt drickande, hade åstadkommit den. Men du tycks vilja göra Lydia Barth oansvarig, varför?

Du "hatar henne" -så varför så envist vilja ursäkta och skydda henne?
Du blir obegriplig, kan du förstå det?
Nej, knappast..

Som jag trodde, du förstår inte ens simpla saker. För det är ganska enkelt att förstå.
Ja, jag hatar henne. Men som jag också har sagt hela tiden, rätt skall vara rätt. Och vi har ett rättssamhälle som gör att det skall vara rättvisa bedömningar, rättvisa domar, rättvisa i olika instanser och då pratar jag inte bara om domstolar.
Och ja, man kan hata en person, men det innebär INTE att jag önskar personen död eller något annat än just rättvis bedömning.
Kan du greppa och förstå det? Nä, troligtvis inte ens det.
Tycker uppriktigt synd om dig, för det kan inte vara så lätt med ett förståndshandicap. Men, kämpa på, till slut kanske du förstår...
2022-03-13, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Som jag trodde, du förstår inte ens simpla saker. För det är ganska enkelt att förstå.
Ja, jag hatar henne. Men som jag också har sagt hela tiden, rätt skall vara rätt. Och vi har ett rättssamhälle som gör att det skall vara rättvisa bedömningar, rättvisa domar, rättvisa i olika instanser och då pratar jag inte bara om domstolar.
Och ja, man kan hata en person, men det innebär INTE att jag önskar personen död eller något annat än just rättvis bedömning.
Kan du greppa och förstå det? Nä, troligtvis inte ens det.
Tycker uppriktigt synd om dig, för det kan inte vara så lätt med ett förståndshandicap. Men, kämpa på, till slut kanske du förstår...
Men du kommer ju bara med spekulationer hela tiden. Eller har du utbildning inom lag och rätt?
Utbildning inom psykratin?
Annars förstår jag inte varför du envist hävdar dom sakerna du gör.
Du skriver ju HELA tiden att rätt ska vara rätt. Men du kommer ju bara med lekmannaspekulationer. Det komner tyvärr inte närmare sanningen
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-03-13 kl. 14:45.
2022-03-13, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Men du kommer ju bara med spekulationer hela tiden. Eller har du utbildning inom lag och rätt?
Utbildning inom psykratin?
Annars förstår jag inte varför du envist hävdar dom sakerna du gör.
Du skriver ju HELA tiden att rätt ska vara rätt. Men du kommer ju bara med lekmannaspekulationer. Det komner tyvärr inte närmare sanningen

Ha,ha,ha, och det kommer från trädens kung av andra/tredjehands info och som dessutom aldrig träffat Lydia eller Emil.

Men jag kan ju säga det igen, inte för att jag tror du förstår, men...
Jag tycker ingen ska dömas för det hårdaste straffet när det inte finns motiv, inget planerat, och inte heller försökt att sabotera utredningen.
Då tycker jag att det visar att det inte fanns något uppsåt, och därför har man sökt andra orsaker. Där en psykos mycket väl kan vara en trolig orsak. Speciellt när det stämmer överens med övriga handlingar.
Men som sagt, du förstår säkert inte detta.
2022-03-13, 18:04
Medlem
Apropå allt struntprat om att de viftade omkring med vapen hela tiden, ur FUP (FL-förhörsledare, MT-Lydia Barth):

"FL: ... Vi funderar på en sak och det är det om du minns, om du något av det här skedet har siktat på Emil vid nått tillfälle?
MT: Nej
FL: Någon gång när vapnet är framme?
FL: Nej och är du säker på det?
MT: Jag är hundra på det. Jag skulle aldrig vilja skada honom
FL: Nej bra, nej bra.
MT: För jag älskar honom jättemycket
FL: Sen funderar vi på en annan sak och det här det här om du eller Emil någon gång tidigare har haft fram nått vapen liksom för att markera någonting?
MT: nej
FL: Är det första gången som någon har framme ett vapen i ett sånt här när man är osams om man säger så?
MT: ja det är första gången
FL: Sen att man har fram vapnet av annan anledning det är ju naturligt men just i sån här osämja? Då är det första gången som ett vapen är framme då?
MT: Mm"
Senast redigerad av trombocyt 2022-03-13 kl. 18:07.
2022-03-15, 10:24
Medlem
Med tanke på de nu så frekvent förekommande atmosfäriska störningarna, de som gör att inlägg plötsligt hux flux bara försvinner här i tråden, så är det kanske tid att än en gång bänka sig framför YT-klippet, det ca 4 min långa, där vi hör den aggressiva flyttovilliga fyrabarnsmamman Lydia Barth vägra lämna Emils bostad? Jag hoppas länken leder de äkta kunskapssökarna rätt:

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FvTyfBxaoUAo

Inspelningen lär enl uppgift vara gjord ca 20 min innan mörderskan Lydia Barth uppgraderar sig från att vara en extremt instabil WT-morsa, till att bli just en mörderska.

Vi kan också höra Emil, som inte är utbildad psykiater, ändå fälla den alldeles korrekta kommentaren rörande Lydia Barth, nämligen:
"Du är ju för fan helt sjuk i huvudet!"

-för bara en kort stund senare så visar Lydia Barth att Emil hade rätt.

Lydia Barth är helt sjuk i huvudet.
Fast ansvarig för det mord hon begick.
2022-03-15, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Apropå allt struntprat om att de viftade omkring med vapen hela tiden, ur FUP (FL-förhörsledare, MT-Lydia Barth):

"FL: ... Vi funderar på en sak och det är det om du minns, om du något av det här skedet har siktat på Emil vid nått tillfälle?
FL: Någon gång när vapnet är framme?
FL: Nej och är du säker på det?
MT: Jag är hundra på det. Jag skulle aldrig vilja skada honom
FL: Nej bra, nej bra.
MT: För jag älskar honom jättemycket
FL: Sen funderar vi på en annan sak och det här det här om du eller Emil någon gång tidigare har haft fram nått vapen liksom för att markera någonting?
MT: nej
FL: Är det första gången som någon har framme ett vapen i ett sånt här när man är osams om man säger så?
MT: ja det är första gången
FL: Sen att man har fram vapnet av annan anledning det är ju naturligt men just i sån här osämja? Då är det första gången som ett vapen är framme då?
MT: Mm"
Tack för en viktig pusselbit!
Inte för att man med nödvändighet måste lita på vad Lydia Barth påstår, men när hon får frågan om det viftades med vapen där i huset, så nekar hon.
Fast visst var det nån som här i tråden påstod att det nästan var vardagsmat att skjutvapen var framme och att det hotades med dessa lite till och från?
Vilket konto var det som "berättade" det?
-Ja, som postade ett sånt, tydligen helt oriktigt påstående, vem var det?

Det här citatet från Lydia Barth är "skoj":
"Jag skulle aldrig vilja skada honom"

Kan så vara. Nu blev ju inte Emil skadskjuten, utan ihjälskjuten. Det var Lydia Barth som sköt.
2022-03-15, 11:22
Medlem
Citat:
Med tanke på de nu så frekvent förekommande atmosfäriska störningarna, de som gör att inlägg plötsligt hux flux bara försvinner här i tråden, så är det kanske tid att än en gång bänka sig framför YT-klippet, det ca 4 min långa, där vi hör den aggressiva flyttovilliga fyrabarnsmamman Lydia Barth vägra lämna Emils bostad? Jag hoppas länken leder de äkta kunskapssökarna rätt:

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FvTyfBxaoUAo

Inspelningen lär enl uppgift vara gjord ca 20 min innan mörderskan Lydia Barth uppgraderar sig från att vara en extremt instabil WT-morsa, till att bli just en mörderska.

Vi kan också höra Emil, som inte är utbildad psykiater, ändå fälla den alldeles korrekta kommentaren rörande Lydia Barth, nämligen:
"Du är ju för fan helt sjuk i huvudet!"

-för bara en kort stund senare så visar Lydia Barth att Emil hade rätt.

Lydia Barth är helt sjuk i huvudet.
Fast ansvarig för det mord hon begick.

Där har du och dina gelikar något gott att suga på till helgen.

Om bara Emil haft vet att sluta filma Lydia när hon bad han om det så hade han säkert levt idag.
Senast redigerad av Hans66 2022-03-15 kl. 11:29.
2022-03-15, 11:28
Medlem
Citat:
Tack för en viktig pusselbit!
Inte för att man med nödvändighet måste lita på vad Lydia Barth påstår, men när hon får frågan om det viftades med vapen där i huset, så nekar hon.
Fast visst var det nån som här i tråden påstod att det nästan var vardagsmat att skjutvapen var framme och att det hotades med dessa lite till och från?
Vilket konto var det som "berättade" det?
-Ja, som postade ett sånt, tydligen helt oriktigt påstående, vem var det?

Det här citatet från Lydia Barth är "skoj":
"Jag skulle aldrig vilja skada honom"

Kan så vara. Nu blev ju inte Emil skadskjuten, utan ihjälskjuten. Det var Lydia Barth som sköt.

Tänka sej, Allt Lydia säger tar ni för lögner, men när hon helt plötsligt berättar saker som är negativt i hennes liv då blir det helt plötsligt sanning, Du och dina Dissimilis är bara för lustiga.
2022-03-15, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Där har du och dina gelikar något gott att suga på till helgen.

Om bara Emil haft vet att sluta filma Lydia när hon bad han om det så hade han säkert levt idag.
Men nu får du väl ge dig!
Du menar att det är Emils eget fel att han vart mördad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in