2022-03-15, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Har du ofta lika mycket otur när du tänker?

Så du menar att om det skulle komma kinesiska soldater till Ukraina så skulle NATO sitta lugnt och titta på?

Då skulle det smälla utav bara helvete

Ja det menar jag. Är Ukraina med i NATO? Skulle NATO då starta krig mot både Kina och Ryssland på samma gång? Eller hur tänker du i judenöten? Det vore ju både vansinne och självmord.
Citera
2022-03-15, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Ryssland har råd att dra ut på kriget. För trots alla sanktioner som har utövats systematiskt mot ryssen står han pall.

Ryssar kan nog fortsätta ett tag eftersom folket är vana vid fattigdom och är mer patriotiska än vi.

Men judarna har säkert 100 gånger mer pengar än de Putin kan avsätta för just krig. Putin behöver ju använda statskassan till massa annat än krig . Och judar styr Europa och USA politiskt och kulturellt. De får med sig alla politiker. Så i och med att judar har intresse av vinst i Ukraina får Putin det väldigt svårt.
Jag tror inte han klarar det utan kärnvapen.

MEN...jag funderar fortfarande på om Zelensky och Putin egentligen Samarbetar för att krossa den Etniska Ukrainska befolkningen. Och även bli av med ryska soldater.
Sedan kommer en "statskupp" i Moskva som Putin ordnat. Putin avsätts och "försvinner" spårlöst. Ny identitet o lyxliv nånstans. Judar tar över styret i Ryssland precis som i Ukraina.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/te991n/in_supermarkets_all_over_russia_people_fight_over/

Populärt shoppa socker i rySSland nu. Ska alla baka helt plötsligt?
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag, förmodar, att ryska höga befäl försöker leda striden långt framme för att försöka förbättra den usla stridsmoralen.

Det verkar inte gå så bra, på något sätt.....

Ja, det är lite nytt för detta krig, att så många höjdare stupar i strid. Normalt sett brukar dessa hålla sig bakom frontlinjen.

Men det kan vara som du skriver, att det går så fullständigt uselt framför allt med den ryska moralen så att dessa generaler har beordrats av ledningen för krigsmakten att hålla sig långt fram för att försöka gjuta mod i sina pojksoldater. Det går inget vidare det heller.

Och de där afrikanska styrkorna som det pratades om igår skulle tydligen sättas in för att mörda och terrorisera civilbefolkningen, för det har visat sig svårt att få de ryska pojksoldaterna att göra det.
Citera
2022-03-15, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Echion
Man kan ju inte låta rena dumheter gå förbi utan att kommentera dessa.

Det har då gjort din dag med andra ord.
Citera
2022-03-15, 10:55
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Tyvärr kommer du inte att få några bra svar från dessa krigsälskande putinfans.

Jag gissar att utöver ensamma utråkade människor framför datorn nätterna igenom finner vi en hel del med psykisk ohälsa,missbruksproblematik och liknande. Dessa individer är det lite synd om.
Dessa kategorier känner sig sedda, tror de blir bekräftade när de möts av reaktioner av mer normalt tänkande individer.

Sedan har vi en del personer som på riktigt har ballat ur ideologiskt exempelvis stalinister,judehatare, putinanhängare,ärkekommunister, nazister och andra avarter. Dessa är både obehagligare och farligare.

Detta var det svar jag kunde ge dig.

Jag håller med dig. Vill göra en komplettering bara: gissar att den kategori du så klockrent beskriver i exempel 1 utgör ca 95% eller mer av dessa individer, medan exempel 2 utgör resten. Det är inte svårt att se vilka av dessa små avarter som har förmåga att uttrycka sig någorlunda övertygande. De är inte i majoritet om man säger så
Citera
2022-03-15, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ytterligare en rysk general har kilat vidare.

https://mobile.twitter.com/Polk_Azov/status/1503661495569297414
Vilket fetto, har ryssarna bara tröga fetton eller spinkiga pojkspolingar?
Citera
2022-03-15, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Jo… det är ju smart, om du nu lyckas dra innan det blir hett om öronen för då handlar det inte bara om att huspriser kanske påverkas utan om att staten inte kommer tillåta att män (kvinnor?) i vapenför ålder smiter från sin plikt att försvara landet. Du kanske inte tycker att det är din plikt men det tycker staten.
Och varför skulle du packa och dra i ett läge där hotet inte är överhängande? I så fall kanske du borde dra nu? Innan det blir problem, om det blir det.

Rätt övertygad om att Sverige inte dras in. För krångligt för ryssarna.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Det bidde inte ens en tummetott. Mötet mellan Kina och USA. Ukraina-frågan resulterade i en mening i Kinas rapport från mötet. Läs gärna hela rapporten där USA i princip lägger sig platt i Taiwan-frågan:

Yang Jiechi Meets with US National Security Advisor Jake Sullivan
2022-03-15 11:20
/.../The two sides also exchanged views on international and regional issues including the Ukraine issue, the nuclear issue on the Korean Peninsula, the Iranian nuclear issue, and the Afghan issue.
https://www.fmprc.gov.cn/mfa_eng/zxxx_662805/202203/t20220315_10651810.html
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
"Lite prisökningar" blir det nog knappast. Mycket, tror jag. Jag tycker att Ukraina borde ha lagt sig platt och låtit Putin ta över. Då hade de sluppit en massa civila dödsoffer. Men nej de var för amerikaniserade för det. USA har ju varit där och lagt sig i. Även svenska höga militärer har varit där och utbildat militärer. Idiotiskt.

Jag tycker att Ryssland borde ha lagt sig platt och låtit Zelensky ta över. Då hade de sluppit en massa civila dödsoffer. Men nej de var för sovjetiska för det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Får och får.
Det är ytterst osannolikt att Kina skulle hjälpa Ryssland i någon betydande omfattning, officiellt eller inofficiellt. Kina skulle då drabbas av västerländska sanktioner, som på sikt skulle destabilisera enpartistaten.

Det Putin nu sysslar med är en renodlad straffexpedition gentemot det Ukrainska folket, som inte ville förverkliga hans imperie fantasier.

Kina vinner ingenting på att ta Taiwan. Kina vinner mycket mera på att fortsätta tillverka saker åt väst, få tillgång till högteknologi och för pengarna köpa billiga tillgångar i Ryssland.

Att Väst skulle införa sanktioner mot Kina är lite som en fattig dräng som "inför sanktioner" mot en godsherre. Kina är världens fabrik och det är omöjligt att på ens några års sikt ställa om Väst och återskapa all den kapacitet man skrotade och gav bort.
Citera
Medlem
Antalet döda och skadade i Mariupol kan vara betydligt högre än vad som tidigare uppgetts.

Petro Andryushchenko, rådgivare till stadens borgmästare säger till den ukrainska tv-kanalen "Current Time" att han uppskattar att närmare 20 000 människor fallit offer i attackerna.

Kan detta stämma!?

20.000 döda i EN stad på 18 dagar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in