2022-03-15, 10:42
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Det räcker alltså inte med dom där knubbiga tjetjenerna som tycks ha försvunnit? Ska även vitryssarna bli kanonmat?

Ryska soldater har rört sig över gränsen från Vitryssland tidigare, så jag ser ingenting som pekar på att det skulle vara vitryssar i den här konvojen. För övrigt är det ju bara lastbilar och tankbilar också, så jag skulle tro att det är en transport med förnödenheter som är ämnad att ge stöd åt trupperna i norr. Eller bara fler ryssar som vill ansluta till tivolikaravanen kanske?
Citera
2022-03-15, 10:42
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Ryssland har råd att dra ut på kriget. För trots alla sanktioner som har utövats systematiskt mot ryssen står han pall.

Du verkar osunt upphetsad.
Att be Kina om militära matpaket, samt stänga export av inhemskt spannmål är inte riktigt att stå pall.

Nä, nu vankas lunch snart! Tror det få bli en burgare på Donken idag.
Citera
2022-03-15, 10:43
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Tyvärr kommer du inte att få några bra svar från dessa krigsälskande putinfans.

Jag gissar att utöver ensamma utråkade människor framför datorn nätterna igenom finner vi en hel del med psykisk ohälsa,missbruksproblematik och liknande. Dessa individer är det lite synd om.
Dessa kategorier känner sig sedda, tror de blir bekräftade när de möts av reaktioner av mer normalt tänkande individer.

Sedan har vi en del personer som på riktigt har ballat ur ideologiskt exempelvis stalinister,judehatare, putinanhängare,ärkekommunister, nazister och andra avarter. Dessa är både obehagligare och farligare.

Detta var det svar jag kunde ge dig.

Jag minns vilka Aschberg snokade fram i Trolljägarna
De är sig lika. De har hoppat över till trams om Putin och invasionen.
Citera
2022-03-15, 10:44
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag tror det, staden är i princip omringad och ryssarna har grupperat sina förband i position. Fyrverkeriet drar nog igång ordentligt i veckan.
Det ligger inte direkt någon järnring runt Kiev. https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194
Citera
2022-03-15, 10:44
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Men vadå? Du tänker ha ett eget Elysium i rymden! Jag tänkte ju bara sälja o dra. Du menar det är försent att sälja då? Men alltså...man får sälja innan krig bryter ut. Medan folk köper.
Jo… det är ju smart, om du nu lyckas dra innan det blir hett om öronen för då handlar det inte bara om att huspriser kanske påverkas utan om att staten inte kommer tillåta att män (kvinnor?) i vapenför ålder smiter från sin plikt att försvara landet. Du kanske inte tycker att det är din plikt men det tycker staten.
Och varför skulle du packa och dra i ett läge där hotet inte är överhängande? I så fall kanske du borde dra nu? Innan det blir problem, om det blir det.
Citera
2022-03-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Finns massor med bevis, Joe Biden, Hinter bidens kopplingar.

Men det mest slående är telefonsamtalet mellan Victoria Nuland och Geoffrey Pyatt

https://youtu.be/L2XNN0Yt6D8
Som vanligt youtube källa ifrån prorysk .
Citera
Medlem
De ryska kortdistansrobotarna Iskander-M har utrustats med en mystisk tillsats.
Den skjuts ut som lockbete för inkommande luftvärnsmissiler och försöker störa ut radarsignaler

https://www.nytimes.com/2022/03/14/us/russia-ukraine-weapons-decoy.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Men för böveln, varför svarade du?

Man kan ju inte låta rena dumheter gå förbi utan att kommentera dessa.
Citera
2022-03-15, 10:46
Medlem
arbetets avatar
Putin kan komma att använda biologiska vapen i Ukraina som inte existerar:

Vladimir Putin could unleash biological weapon from seized Ukraine lab, experts fear
Colonel Hamish de Bretton-Gordon, former chief of the British Army's chemical weapons unit, said Russian troops could storm a lab and use it as a base to unleash a bioweapon

https://www.mirror.co.uk/news/world-news/vladimir-putin-could-unleash-biological-26454674

Läskigt asså!
Citera
2022-03-15, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Har Ryssland satt in några offensiver mot Azovbataljonen. Det borde ju vara ett smart drag propagandamässigt.

Jag orkar inte följa kriget och striderna så noga men det krigas ju på bra runt och i Mariupol, där jag tror att Azov har sin bas. Azov och de andra jobbar mycket med civila som mänskliga sköldar och bränner bostadshus som de tvingas lämna (som sen skylls på "ryska bomber") så det tar väl lite tid. Följer som sagt inte striderna så noga.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
En ryss som blivit ett huvud kortare.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1503667038513999873
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Kineserna vågar väl inget annat... regimen där har inga problem med att mörda 50miljoner... kineser om så skulle vara problemet.

Det är för jävligt! Det hela kan sluta med en, i huvudsak ej militär kraftmätning, (för att undvika det tredje världskriget), mellan de diktatoriska ondskans axelmakter Moskva-Peking och den demokratiska världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in