Ny uppdatering från Ryska försvarsministeriet
OBS detta är från Ryska försvarsministeriet inget är mina egna påståenden, jag uppdaterar jag inte poster som inte har en samlad siffra alltså jag lägger inte till nämnda bekämpningar som saknat total.
https://www.youtube.com/watch?v=blHHS-eWY0Q
Texten finns i beskrivningen så ni kan översätta från Ryska.
3920 mål träffade inklusive
90 ledningscentraler
144 S-300, Buk M-1 och Osa luftvärnssystem,
88 radarstationer
100 flygplan
61 helikoptrar
1306 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
127 MLRS raketartillerifordon
471 fältartilleri och granatkastare
1054 enheter av speciella militära fordon
156 drönare
72 uppställningsplatser för militär utrustning
Hela uttalandet översatt med google translate
Citat:
▪️ Khersonregionens all territorium tas under Ryska federationens väpnade styrkor.
▪ "Gruppering av Donetsk People-republikens trupper, fortsatta offensiva åtgärder, bröt igenom de ukrainska nationalisterna, tog kontroll över byn Panteleimonovka under kontroll och publicerades av VinterLetSkoye - Novoselovka-2.
💥 Totalt, under den senaste dagen, luftfart och medel för luftförsvaret av Rysslands luftrumsstyrkor, dyker ner 16 luftmål: ett flygplan Su-24 och Su-25 flygvapen i Ukraina, en helikopter MI-8 Och tretton ukrainska obemannade flygbilar, inklusive sex "Bayraktar TB-2".
💥 Operativt-taktisk, armé och obemannad luftfart amuserade 136 militära anläggningar i Ukraina, inklusive: Sju förvaltnings- och kommunikationssidor, fyra anti-flygplansmissilsystem, tre reaktiva installationer av Salvo Flames, fyra radarutforskningsstationer, bakgrundsbelysningen i målen Och ledningen av Zenith Rocket-komplexet med -300, en stationbräda, fyra ammunitionslager och 72 kamputrustning.
💥 Vid det militära flygfältet nära Kramatorsk, förstördes tre hangarer, där det fanns fyra ukrainska SU-25 Attack-flygplan, en MI-24 helikopter och fem MI-8 helikoptrar.
Från början av en särskild militär operation förstördes det sedan början av en särskild militär operation: 156 obemannade flygfordon, 1306 tankar och andra kamp pansarfordon, 127 zelleanska brandsystem, 471 fält artilleri verktyg och murbruk, liksom 1054 enheter av speciell militär utrustning.
▪ På kvällen den 14 mars, i området Guta-Meshigorskaya, är avdelningarna för ryska luftburna trupper fångade av stöddestinationen för nationalister och utländska legosoldater.
▪ De ryska paratrooperna beslagtagits av 10 anti-tank missilsystem för den amerikanska produktionen "Javelin" och ett antal andra prover av vapen som levereras av västra länder till Ukraina.
▪ Alla de fångade anti-tankkomplexen "Javelin" och andra utländska vapen överförs till divisionerna i folks militära och Lugansks folkrepubliker.
De sex senaste av tidigare listor
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU