2022-03-15, 03:19
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Putin drar in central africa. Vem är mest desperat?
Var det inte afrikanerna själva som skickat video om att "dom är redo".
Putin inser nog själv att det är värdelöst att sätta in såkallade soldater från centralafrikanska republiken.
Ta droger och terrorisa civilbefolkningen är allt dom klarar av och det hjälper knappast Rysslands sak, dom behöver ju manskap som faktiskt kan strida.
Citera
2022-03-15, 03:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
OK. Intressant.
En annan journalist skrev: 'Om inte Ryssland drar sig tillbaka och lämnar Ukraina omedelbart så kommer Putins dagar att vara räknade'
Kanske. Men Putin är en sak och Ryssland en annan.
Citera
2022-03-15, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Kina skulle oavsett få konsekvenser av EU, stora som små.

Återigen, Kina bryr sig bara om att hålla en stabil ekonomi.

Jag säger inte att EU skulle blivit lika aggressiva med sina sanktioner, men det skulle förstöra EU:s relation till Kina.

Något som Kina värnar om, då det gynnar dom.
Jag tror det sista som EU kan göra är att fucka sin ekonomi ytterliggare.

Rätta mig om jag har fel, men EU är helt jävla tandlöst mot kinas policy. Och det är sant.
Citera
2022-03-15, 03:26
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Ajdå, nu blir ryssarna farliga. Vissa gör gällande att man ökar den stolta röda arméns slagstyrka upp emot 50-70%

Man har nämligen rekryterat 20 st hottentott-negrer från mörkaste Afrika. Snacka om förstärkning, Putin sägs vara mycket nöjd med värvningen. Det framgår inte om negrerna ska slåss i frontlinjen eller om de ska lägga upp invecklade strategier vid belägringen av Kiev.

Hur som helst, skönt för Rysslands fiaskoarmé att få denna fantastiska förstärkning.
Citera
2022-03-15, 03:26
Medlem
Citat:
Bananbåten har nog råkat sjunka..
Hahaha ja de får nog snabba på om Putin planerar att ta mer mark annars ser det mörkt ut
Citera
2022-03-15, 03:28
Medlem
boqpods avatar
⚠️ Senaste läckta underrättelse ⚠️

PUTINS ÖNSKELISTA TILL JINPING:
🔘 Luftvärnsrobotar.
🔘 Drönare.
🔘 Underrättelseutrustning.
🔘 Pansarfordon.
🔘 Fordon för logistik och understöd.
🔘 Soldatmåltider

Vad tror ni Kinas diktator ger till Rysslands diktator?
”Ett skepp kommer lastat”, eller kalla handen?

Väljer Jinping att bistå, kommer han troligtvis att neka detta in i döden, men om ”väst” har solklara bevis på att Kina hjälper Ryssland är ju kraftiga sanktioner att vänta även för Kina. Något annat än papperskrigföring kommer inte på fråga.
Tycker verkligen Xi att det är värt att ställa sig bakom Putins rygg i detta läge?
Vad har han egentligen att vinna på det?
Eller spelar man ett så högt spel att man går all in eftersom man vet att INGEN kommer starta väpnad motattack ändå. Är man så iskall i sina beräkningar?

Detta är sannerligen en prekär balansgång som det kommer skrivas många och långa rader om i historieböckerna framöver.
Citera
2022-03-15, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Jag tror det sista som EU kan göra är att fucka sin ekonomi ytterliggare.

Rätta mig om jag har fel, men EU är helt jävla tandlöst mot kinas policy. Och det är sant.

Men det är inte sant. Kina är på väg nedåt, stora företag och produktion lämnar landet i rasande takt. Är kineserna villiga att tillfoga ytterligare skador på landet genom försämrade relationer till hela omvärlden bara för att hålla ett dysfunktionellt skräpland som Ryssland vid liv? Jag är tveksam till det.
Citera
2022-03-15, 03:32
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Hur går det för Putins afrikaner har de landat i Ukraina än?
Trodde att man var upptagna i centralafrikanska republiken med att ha ihjäl varandra beroende på om man är kristen eller muslim men tydligen vill dom på nya bravader.
Dom kommer ju få en köldchock när dom anländer till Ukraina och kollapsa.
Citera
2022-03-15, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
OK. Intressant.
En annan journalist skrev: 'Om inte Ryssland drar sig tillbaka och lämnar Ukraina omedelbart så kommer Putins dagar att vara räknade'

NATO tror jag definitivt vill att Ryssland drar sig tillbaka från Ukraina. Inte för att de tänker på den stackars civilbefolkningen eller Ukrainas bästa, utan för att de av hela sitt hjärta vill slippa gå in i Ukraina och konfrontera Ryssland militärt.

Allt snack om dålig stridsmoral hos de ryska förbanden, men jag tror inte den är så mycket bättre hos vanliga Nato-soldater. Tänk dig själv, behöva åka från tex Kanada och riskera livet för en regimen, på andra sidan jordklotet, vars högsta önskan är att någon gång i framtiden kanske få gå med i NATO.

Det är svårt att motivera sig själv att sätta sitt liv på spel för ett land du knappt vet någonting om och som du innan denna kris kanske inte ens visste existerade.
Citera
2022-03-15, 03:34
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Det är inte värt att lägga ner tid på att ha en diskussion med någon som går ner på knä för Putin.

Du är aldrig öppen för en vuxen diskussion, snarare så har du inställningen att allt du skriver är korrekt och att du aldrig har fel!

Synd!

Tyvärr gäller din beskrivning samtliga (nåväl, 49 av 50) figurer som lovordar Putin och gapar om att det är NATO som spelar teater hit och dit.
Det vore ändå intressant att diskutera sakligt och på en god nivå, men det går liksom inte. Helt omöjligt. Så övertygade att de inte ens behöver vettiga argument.
Citera
2022-03-15, 03:34
Medlem
Rysskukarna hotar alltså om atombomber om andra länder går in i kriget och hjälper Ukraina men rysskukarna själva ber varenda land dem kan om hjälp att skicka soldater.. nu är alltså tydligen 40k syriska bönder på gång för självmordsuppdrag.
Kan inte bara NATO syna rysskukarnas bluff om hoten och skicka in några stridsflyg och utrota hela deras rostiga armé. Fan det hade varit så kul
Citera
2022-03-15, 03:39
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
⚠️ Senaste läckta underrättelse ⚠️

PUTINS ÖNSKELISTA TILL JINPING:
🔘 Luftvärnsrobotar.
🔘 Drönare.
🔘 Underrättelseutrustning.
🔘 Pansarfordon.
🔘 Fordon för logistik och understöd.
🔘 Soldatmåltider

Vad tror ni Kinas diktator ger till Rysslands diktator?
”Ett skepp kommer lastat”, eller kalla handen?

Väljer Jinping att bistå, kommer han troligtvis att neka detta in i döden, men om ”väst” har solklara bevis på att Kina hjälper Ryssland är ju kraftiga sanktioner att vänta även för Kina. Något annat än papperskrigföring kommer inte på fråga.
Tycker verkligen Xi att det är värt att ställa sig bakom Putins rygg i detta läge?
Vad har han egentligen att vinna på det?
Eller spelar man ett så högt spel att man går all in eftersom man vet att INGEN kommer starta väpnad motattack ändå. Är man så iskall i sina beräkningar?

Detta är sannerligen en prekär balansgång som det kommer skrivas många och långa rader om i historieböckerna framöver.
Historiskt har relationen mellan Ryssland och Kina inte varit helt fredlig heller. Mycket hot och motsättningar. Kina kan egentligen enbart förlora på att ställa sig bakom Ryssland. Man skulle gräva sin egen ekonomiska grav. Sen kvittar det om de hatar USA lika mycket. Det här är inte Kinas konflikt. De ska bara vara glada att Ryssland hann göra misstaget istället för att de själva gav sig in i Taiwan på ett lika klumpigt sätt.

Kina kommer inte att stödja Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in