2022-03-15, 02:27
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Skumt. Vad beror det på?
En gissning är att kriget inte påverkar ekonomin nämnvärt. Vi tror gärna att EU eller Europa är viktigt, men livet går vidare i resten av världen. Man går till jobbet som vanligt i Brasilien eller Indien. Bilderna från kriget i Ukraina är bara en del av nyheterna i de flesta länderna utanför Europa, i världen. Iran och Venezuela är sugna på att sälja mer och det ser också ut som det. My two cents.
Citera
2022-03-15, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Nej det där stämmer inte.

ABSOLUT störst sannolikhet är att kriget tuffar på i samma mak som tidigare fram till sensommaren och hösten. Och då pressas regimen i ukraina till väldiga eftergifter. Och det kommer Ryssland kalla för framgångsrik operation. Och sedan drar de sig tillbaka.

Inget annat kommer ske. Det är så jävla tråkigt att hela flashback bara helt tappat bort alla som har lite högre analysförmåga samtidigt som man inte rycks med i känslostormar.

Är inte känslig någonstans.
Det är du som är ologisk.

Hade Zelensky gått med tidigare, innan alla sanktioner osv då ja, man hade nöjt sig med det men nu när kriget har kostat skjortan hade det varit idiotiskt att bara tro på västvärlden å backa från Putins håll.

Putin la sin gräns, Zelensky gick över den och nu är det för sent för diplomati, om inte Zelensky avgår.

Ryssarna har varit idioter om dem inte tar över landet efter allt detta.
Citera
2022-03-15, 02:29
Medlem
Någon som vågar sig på en gissning? Kommer Kina fullborda hjälpen till Ryssland närmaste dagarna? Eller kommer de avstå? Blir intressant att se hur detta kommer se ut om ett par dagar..

Blir det hjälp så kan vi räkna med att konflikten kommer förlängas och förvärras. Men jag själv vågar inte ta ställning i vad kineserna kommer göra.
Citera
2022-03-15, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Kineserna gillar inte ens ryssen av tradition.

Att Kina skulle vara bästa polare med ryssen är något som pro-ryska användare fantiserat ihop.

Väldigt låg trolighet att Kina bränner broar med väst för att exportera lite vapen till Ryssland. Ett Ryssland som dessutom signalerat att dom är för fattiga för att betala för sig.

Jadu, du får göra lite research på Kina-Ryssland relationer innan du yttrar dig.
Citera
2022-03-15, 02:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Kina vill sjävklart inte ha kriget, Ryssland vill inte ha kriget heller egentligen men ser inget annat väg.

Kina pressas av USA å västvärlden och självklart ställer sig neutrala men bakom kulisserna kommer dem hålla varandra om ryggen. Kina vet att om Ryssland faller står dem näst på tur.

Kina har varit en knähund men under Trump tiden stod dem starkt emot USA.
Kina kommer ta över världen tror jag.. USA faller snart.

Ett tips till Kina är att ta över den lilla ön som heter Taiwan. Du vet den som ligger utanför deras kust. Som är beväpnad till tänderna. Innan dom tar över världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Kineserna gillar inte ens ryssen av tradition.

Att Kina skulle vara bästa polare med ryssen är något som pro-ryska användare fantiserat ihop.

Väldigt låg trolighet att Kina bränner broar med väst för att exportera lite vapen till Ryssland. Ett Ryssland som dessutom signalerat att dom är för fattiga för att betala för sig.

De betalar i natura
Citera
Medlem
Det var visst INGET bra möte mellen Kina och USA idag.
Blir intressant om USA och EU lägger sanktioner på Kina också.
Hela världsekonomin, olja, mat, handel, mediciner, tiotusentals fler döda, miljoner fler flyktingar mm mm mm står på spel för ett sketet medlemsskap i NATO.
De är inte ens villiga att hjälpa när det kommer till kritan!!

Citera
2022-03-15, 02:31
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Får ta en titt på den, fördjupat mig mycket i den tyska och syd europeiska historien. Skrev även en djupanalys av Tyskland från 1800-talet till andra världskriget för länge länge sen..

Men alltid lärorikt att få andra synvinklar på historien. Det första jag fick lära mig om historia är att man måste förstå tiden och människorna som levde då. Endast då kan man förstå historien

Håller med.
En mycket bra bok (och ny), fylld med germansk historia, ända sedan "början". Bra upplägg och kan nästan läsas som en roman.
Citera
2022-03-15, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Ett tips till Kina är att ta över den lilla ön som heter Taiwan. Du vet den som ligger utanför deras kust. Som är beväpnad till tänderna. Innan dom tar över världen.

När jag säger ta över världen menar jag ekonomiskt å politiskt, inte militärt men ja, en invadering av Taiwan kommer nog snart.
Citera
2022-03-15, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Någon som vågar sig på en gissning? Kommer Kina fullborda hjälpen till Ryssland närmaste dagarna? Eller kommer de avstå? Blir intressant att se hur detta kommer se ut om ett par dagar..

Blir det hjälp så kan vi räkna med att konflikten kommer förlängas och förvärras. Men jag själv vågar inte ta ställning i vad kineserna kommer göra.

Kina kommer stå med Ryssland.
Citera
2022-03-15, 02:35
Avslutad
Citat:
När jag säger ta över världen menar jag ekonomiskt å politiskt, inte militärt men ja, en invadering av Taiwan kommer nog snart.

Kineserna kommer inte ta över ett skit. Man kommer vara en stormakt men inte mycket mer än det. Det många glömmer är att Kina behöver väst minst lika mycket om inte mer.
Citera
2022-03-15, 02:35
Medlem
Citat:
Är inte känslig någonstans.
Det är du som är ologisk.

Hade Zelensky gått med tidigare, innan alla sanktioner osv då ja, man hade nöjt sig med det men nu när kriget har kostat skjortan hade det varit idiotiskt att bara tro på västvärlden å backa från Putins håll.

Putin la sin gräns, Zelensky gick över den och nu är det för sent för diplomati, om inte Zelensky avgår.

Ryssarna har varit idioter om dem inte tar över landet efter allt detta.
Nej!

Ryssarna skiter för fan i diplomati. Om historien lärt oss något så är det att de är pragmatiska, och i brist på det så vill de bara kunna komma undan.

Om det är Zelensky eller inte Zelensky i sommar spelar ingen roll. Ryssarna bombar färdigt och deklarer att "nu är vi färdiga" "vi har gett oss på nazzarna och knarkarna så nu är vi färdiga. uppdraget uträttat. Ryssland är än en gång säkert" o.s.v.

I sommar eller sensommar, kanske höst så börjar de bli färdiga.

Man kan säga mycket om Putin och hans följsamhet till egna ord, men bara se på talet hans. Han lämnar så jävla mycket öppet.

Och kriget med ryssens 2a ww-krigs-taktik går piss, ekonomin blir fuckad. Ja, de kommer köra på tills det "verkar som att de är färdiga" och då drar de sig tillbaka.

Och då kommer Zelensky eller annan ukrainare, jude eller inte, vara helt med på noterna att NATO inte är på kartan, men EU-vänlighet är positivt.

Det enda kravet är att NATO bortgår ifrån grundlagen.

Är det någon som har sett Putins tal i sin helhet eller är svenskarna bara såna där jävla hjärndöda svenskar som hela internet skrivet om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in