2022-03-14, 21:31
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Gåshud, Tjetjeniska specialstyrkor går ombord på ett plan

https://twitter.com/TokensDeals/status/1503403382534512642?t=KB96CwbQYbvZPWZGvyJxSA&s=19

Varenda en är biffar.

Lol! De har en massa mobiltelefoner i sina själmordsvästar. De känner väl sig avklädda om de inte har något i facken!

Dem klarar ukrainarna av fint, bara det att inga jungfrur i himlen kommer att vilja ha dessa tjetchenska grisar!
Citera
2022-03-14, 21:34
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Hoppas hennes handling kommer att göra skillnad, i alla fall lite...
Kvinnan med civilkurage heter Marina Ovsyannikova. Enligt The Guardian har hon sagt att hon skäms över sitt jobb på Channel One samt att hennes pappa är från Ukraina.
Citera
2022-03-14, 21:35
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
En anonym källa som påstås vara högt uppsatt på Pentagon påstår att ryssarna har nu satt in alla sina trupper som finns snabbt tillgängliga och den enda förstärkningen på gång är en konvoj som är på väg mot Izyum. Izyum är ju en helt sabbad stad nu så oklart vad den ska göra där. Kan vara underhåll till ryska trupper i öster. Källan påstår också att ryssarna har kört fast totalt men det visste vi ju redan sen en vecka tillbaka. Film på rätt stor konvoj, med beskydd haha.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1503382302700802053
Ja, det låter ju rimligt för alla med en hjärna. Hade Ryssland haft mer marktrupper att sätta in, så hade dom ju gjort det. Såklart.

Nu verkar ryssarna desperata efter getherdar från Syrien och andra som är villiga att dö för 4000 spänn.
Citera
2022-03-14, 21:39
Medlem
Man brukar säga att sanningen är krigets första offer. Iofs struntprat, som om sanningen skulle vara förhärskande i fredstid.

Men i detta krig är det nog lite i särklass med alla lögner som sprids, då inte minst av de som hela tiden säger sig bekämpa sk fake news.
Citera
2022-03-14, 21:40
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
5st aktiva Borei-klass (16st Bulava SLBM)
2st Delta III (gammalt farligt skrot - 16st avfyrningsramper okänt innehåll)
7st Delta IV (16st RSM-5 Makeyev med 4st kärnvapenspetsar vardera)

Men det är inte främst ubåtarna som är farliga.
TK - 208 den sista av Typhoon Akula klassen är kvar i tjänst fram till 2026 nu som plattform för missil uppskjutning av de de nya missilerna RSM - 56 Bulava.
Citera
2022-03-14, 21:41
Medlem
Jag har också hört dessa uppgifter att 100% av tillgängliga trupper just nu är inne i Ukraina. Man har fyllt på efter hand men jag ser ingen vettig plan.

Detta krig håller inte för Ryssland.

Något har slagit helt slint innanför pannbenen på stridsledningen. Eller så är man chockad av det hårda motståndet.

Ukraina vinner!
Citera
2022-03-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Lol! De har en massa mobiltelefoner i sina själmordsvästar. De känner väl sig avklädda om de inte har något i facken!

Dem klarar ukrainarna av fint, bara det att inga jungfrur i himlen kommer att vilja ha dessa tjetchenska grisar!

Ja de ser ut som ett gäng tjockisar, inte direkt jägarfysiken på killarna. Kommer bli tufft för de när de inte kan föra sig fram långa sträckor av egen maskin utan behöver sitta en stridsvagn och bli ett grillad fläskberg.
Citera
2022-03-14, 21:42
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Natos gamla överbefälhavare sa i intervju tidigare idag att USA bara behöver fortsätta skicka ammunition, stingers och Javelins för att Ukraina ska vinna kriget.

Gärna mer potent luftvärn och mer offensiva vapen. Man kan ju föreslå det för Kina. Visst, skicka ni avancerade offensiva vapen till Ryssland men hälsa Putin att vi kommer göra det samma.
Citera
2022-03-14, 21:43
Medlem
Tvonds avatar
Fantastisk film på en ukrainska BTR4 in action i mauripol. Vet inte om ni sett dem. Men inte knepigt ryssen dör i drivor när ukrainsk trupp fullständigt äger dem med lätt pansar. T72BVM och BMP totalt ägda.

https://twitter.com/i/status/1503357465701855235
Citera
2022-03-14, 21:44
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
TK - 208 den sista av Typhoon Akula klassen är kvar i tjänst fram till 2026 nu som plattform för missil uppskjutning av de de nya missilerna RSM - 56 Bulava.

Jo jag vet, men jag tog inte med den då jag misstänker att den ej är operativ och därmed ej del av arsenalen.
Den agerar väl snarast en testrigg.
Citera
2022-03-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har också hört dessa uppgifter att 100% av tillgängliga trupper just nu är inne i Ukraina. Man har fyllt på efter hand men jag ser ingen vettig plan.

Detta krig håller inte för Ryssland.

Något har slagit helt slint innanför pannbenen på stridsledningen. Eller så är man chockad av det hårda motståndet.

Ukraina vinner!

Hur stora förluster har Ryssland egentligen. Är det 12000 döda och ännu mer sårade och tillfånga tagna? Jag undrar om inte Ukraina närmar sig 30 eller 40% av styrkorna utslagna och när de kommer över 60% kommer det snabbt ticka uppåt…
Citera
2022-03-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Önskar man kunde säga sak om dom här SBU agenterna som Spetsnaz gjorde slarvsylta av idag https://t.me/voenkorKotenok/32777?single
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in