2022-03-14, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du påstår och rättfärdigar Rysslands agerande, således är det du som har att visa något som bevisar att ditt påstående är sant. Kan du inte visa det så faller ditt argument.

Jag har med egna ögon(irl) sett flyktingar från Ukraina och hör vad de berättar. Din förklaring till att de är flyktingar håller helt enkelt inte, du kan inte visa att dina argument håller.

Bara propaganda från Ukraina i den här tråden?

Jag rättfärdigar inte Rysslands agerande. Jag motsätter mig den infantila bilden av att det handlar om en kamp mellan de onda och de goda. Jag har också bekanta i Ukraina och får också info från annat håll.

Situationen är väldigt komplex och vi vill alla att inga oskyldiga civila dör antar jag.
Citera
2022-03-14, 17:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
2 alternativ till bombattacken i Donetsk idag så som jag ser det.
False flag av ryssarna eller en attack från nån av nassebattaljonerna.

Nassarna i ukrainas militära led(kom inte och säg att dom inte existerar, dom är tusentals) kommer aldrig acceptera en fredlig lösning som på något sätt gynnar Ryssland och aldrig en total kapitulation.
Sådana här attacker skulle vara ett sätt att motverka att Ryssland ens vill fortsätta förhandla.

Rysk false flag. Ryssarna vill vinna sympati, "vad var det vi sa, såna här attacker har ukrainska ryssar i regionen levt med i 8 år".

Är det en ukrainsk attack så är jag tveksam till att ordinarie ukrainska styrkor skulle stått för den.

Knixigt läge, minst sagt komplicerat och kommer Ryssland uttala sig om attacken?

Det finns väl rasister och nazister överallt?

Guilt by association är ju ett jävligt uselt argument.

I en demokrati får man vara nazist.
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Varför skulle Ukraina slösa dyrbara Tochkarobotar på Donetsk.
Ryssland som vanligt.

Först attackerar ryssarna belarus. Nu är det donbass tur. När man mördar sina vänner i ett patetiskt och desperat försök att vinna omvärldens sympatier så förstår man hur ryssarna känner sig.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det publicerades av misstag en artikel som beskrev det härliga återförenandet mellan Ryssland, Vitryssland och Ukraina.
Jaha, du tänkte på den. Jag läste tråden om segerartikeln. Texten är ganska cheesy. Jag uppfattade dock aldrig att den gav uttryck för någon officiell politisk agenda — läste den mer som en hyllning till den store ledaren, typ...

Vitryssland borde ingå personalunion med Ryssland.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Gåshud, Tjetjeniska specialstyrkor går ombord på ett plan

https://twitter.com/TokensDeals/status/1503403382534512642?t=KB96CwbQYbvZPWZGvyJxSA&s=19

Varenda en är biffar.

Det där befälet ser ut att vara ungefär 140cm lång medan magen ser ut att vara 2m bred. Men gillar du små korta tjocka killar så är det din rätt att göra så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Med tanke på Ryska militärens övertag rent materiellt så är det förvånande att vi typ fått höra om några hundra Ukrainska militärers död. Jag tror Ukraina åkt på enorma förluster de också, men det tystas ner.
Dom har säkerligen förlorat fler än dom nämner men U har ett stort övertag.
Dom vet var Ryssarna kommer ifrån och vart dom är påväg. Dom gör bakhåll på deras villkor. Dom har tränats i detta av väst. U verkar också inte använda tunga vapen och transporter. Istället använder man mobila lätta vapen. Dom kan helt enkelt stoppa 3-4 tanks med en liten grupp som har NLAWS. Ryssarna måste däremot transportera allt mycket långa sträckor och hamnar ofta I "sitting duck" situationer.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Det du säger belyser orsaken till varför Putinregimen använder expansionen av Nato för att stärka offermyten trots att de, liksom Västvärlden är imperalistiska i viljan att driva sina agendor överallt, när som helst.
Tänk om Nato inte expanderat och Ryssland tagits in i värmen på riktigt? Den chansen fanns efter murens fall, tyvärr tog västvärlden kollapsen som intäkt för sin självgoda moraliska överhöghet, vilket både Ryssland och Kina tagit fasta på. Väst hybris och hyckleri är den perfekta grogrunden för revanschlystna länder, de kan i försvar bete sig lika illa som väst gjort historiskt i ett
Tänk om väst inte var så förbaskat självgoda.

Om inte Baltikum gått med i Nato hade Ryssland anfallit dem för länge sen. Det finns ingen logik att spela det där spelet. Vi ska sätta ner foten mot krigshetsare med en gång, noll eftergifter. Massa sanktioner. Döda fienden.
Citera
2022-03-14, 17:58
Medlem
Termos99s avatar
Israel will not be a route to bypass sanctions - Lapid

Israel’s cooperation with sanctions has faced scrutiny in light of some oligarchs with ties to Russian President Vladimir Putin.

https://www.jpost.com/breaking-news/article-701227
Citera
Medlem
8 Timmar kvar tills Fredsstyrkan går in i Murmansk.Ryska fredstrupper redan på plats.
Det är en Styrka av olika trupper från Eu+Ryssland.På samma gång går trupper in via Finland/Baltikum. Min bror och kusin är redan där
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Måste vara mer än oflyt och otur att sjukhus och skolor träffas?

Nej en tillfångatagen pilot (Hans plan störtade) sa att de fick order om att bomba civila mål.
Citera
2022-03-14, 17:59
Medlem
baggebo1s avatar
Vi som följde statskuppen och kriget 2014 kommer ihåg britten Graham Phillips som sände mycket från folkrepublikerna och kriget. Nu är han tillbaka igen!

https://www.youtube.com/watch?v=42dER2JXSv4

Vi behöver all verklig information vi kan få från engelskspråkiga källor, så det är mycket bra att han tar tag i det igen.
Senast redigerad av baggebo1 2022-03-14 kl. 18:02.
Citera
2022-03-14, 17:59
Medlem
Under kalla kriget planerade Sovjetunionen som bekant att, ifall krig i Europa verkade oundvikligt, så skulle man överraska Väst och rusa till floden Rhen på sju dagar. Naturligtvis med stöd av taktiska kärnvapen, både för förbekämpning och taktiskt understöd. En betydande del av Europa skulle alltså erövras på en vecka.

Detta är ju helt pinsamt i jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in