2022-03-14, 17:38
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Gåshud, Tjetjeniska specialstyrkor går ombord på ett plan

https://twitter.com/TokensDeals/status/1503403382534512642?t=KB96CwbQYbvZPWZGvyJxSA&s=19

Varenda en är biffar.

Väldigt mycket homo-erotik över ditt inlägg men jag bryr mig inte om vad du gillar.

Däremot har något gått fel när en planerad invasion måste ta hjälp av kompisar från länder där mänskliga rättigheter bara är två ord, inget mer. Kadyrov? Du vet vad de gjort tidigare. Så jag gissar att mänskliga rättigheter inte är så viktigt?
Citera
2022-03-14, 17:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jag har inte läst eller hört något från Putin på ett tag.
Frågar mig:
1. Lever han?
2.Har han lärt sig att hålla tyst för att inte avslöja än mer av sin paranoida psykos?
3. Är han tvingad av någon att hålla tyst för att inte avslöja än mer av sin paranoida psykos?
4. Skäms karln för att hans specialoperation för att denazifiera Ukraina sket sig och alla garvar åt honom.
Diskutera fritt!

Putin framträdde i rysk TV häromdagen. Ja, det framgick att det inte va ett äldre bandat inslag. F.ö. är ditt inlägg uppbyggt på Halmgubbar.

Om vi här i tråden vill vara aningen bättre än ryssen och deras propagandamedia så föreslår jag att vi istället eftersträvar objektivitet. OK?
Citera
2022-03-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Vet du vad ryssarna hävdar om attacken mot BB i Mariupol?

Ja, så sent som imorse satt ju rysslands ambasadör (i holland) i holländsk TV och pratade om skådisar och fejk med utskrivna twitter bilder från sin ambasadkompis i GB. "ryssjournalisterna"i övrigt älskade ju att sprida det. istället för att göra vad en journalist borde göra, och gjorde, följa upp och dokumentera...

https://youtu.be/h6oioUSTKCQ?t=161

Blir lite barnsligt att låtsas att det är fejk, och samma "skådis" när det är tydligt för vemsomhelst att se att så itne är fallet.
Senast redigerad av slö 2022-03-14 kl. 17:42.
Citera
2022-03-14, 17:40
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Har du bevis på att det INTE är så?

Det är ju bara propaganda från ukrainska försvarsdepartementet härinne.
Får vi ens se den andra sidan får att kunna avgöra själva? Nej. Eu har bestämt att vi inte är kapabla att göra vår egen källkritik så den gör den åt oss genom att censurera allt från Ryssland.

Här slipper du propaganda:

United Nations General Assembly Resolution ES‑11/1 is a resolution of the eleventh emergency special session of the United Nations General Assembly, adopted on 2 March 2022. It deplored Russia's invasion of Ukraine and demanded a full withdrawal of Russian forces and a reversal of its decision to recognise the self-declared People's Republics of Donetsk and Luhansk. The paragraph 10 of the United Nations General Assembly Resolution of 2 March 2022 confirmed the involvement of Belarus in unlawful use of force against Ukraine.[1] The resolution was sponsored by 96 countries, and passed with 141 voting in favour, 5 against, and 35 abstentions.[2]

https://en.wikipedia.org/wiki/United...lution_ES-11/1
Citera
2022-03-14, 17:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Mariupol, en Ukrainsk BTR-4 gör hackbifff av en BMP-2 och beskjuter en T-72.

https://mobile.twitter.com/QoqoBulos/status/1503366644030128133
Citera
2022-03-14, 17:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Har du bevis på att det INTE är så?

Det är ju bara propaganda från ukrainska försvarsdepartementet härinne.
Får vi ens se den andra sidan får att kunna avgöra själva? Nej. Eu har bestämt att vi inte är kapabla att göra vår egen källkritik så den gör den åt oss genom att censurera allt från Ryssland.

Är din idé att man här kan komma med vilket påstående man vill, och sen är det upp till någon annan att hitta bevis för eller emot?

Det är ju generellt svårt att bevisa ett icke-förhållande. Mycket lättare och mer rimligt att du har stöd för de argument du använder. Eller hur?
Citera
2022-03-14, 17:41
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Nja, jag blir mer och mer tveksam till att Putin kommer bli avsatt.

Det kommer krävas att han blir skjuten för att han indirekt ska bli avsatt. Lycka till med det.

Kim Jong Un lever än idag även fast att hela hans befolkning är slavar, så varför skulle inte Putin också kunna överleva?

Ryssland kommer bli Nordkorea 2.0
Putin kommer äta gott medans hans befolkning kommer svälta.

Lämna landet kommer tillslut leda till fängelesestraff, om man blir gripen på bar gärning.

EU-länder kommer ta emot dom ryssar som lyckas fly.
Så blir det med nog om inte din andra mening blir sann.
Citera
2022-03-14, 17:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Säger vem? Det är alltid kul att gissa, men jag gissar i så fall hellre på att det ryska beslutet att gå in i Ukraina har säkerhetspolitiska bevekelsegrunder. Det grundar sig även i att man anser att Ukraina är i praktiken rysk mark.

Om ryssarna inte kan hålla fingrarna borta från Baltikum lovar jag att revidera min uppfattning rörande det du skriver. Baltstaterna var ju del av det ryska imperiet sedan länge och ingick senare i Sovjetunionen. De ligger mer pyrt till än t.ex. Finland om det skulle ligga något i det du påstår.
Det publicerades av misstag en artikel som beskrev det härliga återförenandet mellan Ryssland, Vitryssland och Ukraina.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Likt Jesper Söder och den där andra desertören Tilis flydde dom snabbare än det tog att åka dit.

Basen blev bombad, men istället för att ta eldställningar och vänta på potentiella fallskärmssoldater eller lätt infanteri så tog dom väskorna och stack.

Pinsamt så jag vet inte ens vart man ska börja

Alla kan inte ha det mod du uppvisar vid ditt tangentbord.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Nej. Delar inte din överförenkling av verkligheten. Först och främst så är Ukraina ingen demokrati. Såvitt jag vet så fängslas inte oppositionella ledare i Väst och oppositionspartier förbjuds inte än så länge. Detta börjar ju förvisso ändras sakta sakta i Väst. De flesta länder är inte renodlade demokratier eller renodlade diktaturer. Spannet mellan Nordkorea och Schweiz är enormt och däremellan ryms alla länder.

Hursomhelst så är Ukrainas statsskick irrelevant. Ryssland anföll Ukraina men så enkelt är det inte. USA provocerade fram denna invasion. Har svårt vilka andra alternativ Ryssland hade kvar.

Den ukrainska oppositionen ser inga problem. Just tack vare situationen är valen noga övervakade med utländska observatörer och representanter från mängder av partier. Det kan vara närmare ett tjog i en vallokal bara för att kolla så att valen går rätt till.

Om du inte kan se alternativ är det för att du helt har snöat in på tankar om kampen och vad som står på spel.

Det är endast i ett sådant sinnestillstånd som det börjar bli ok att invadera och döda människor.

Mitt råd till dig är att du helt glömmer alla sådana här konflikter för du mår sannerligen inte bra av att fundera över dem. Om och när du tillfrisknar kommer du att inse att det Ryssland sysslar med aldrig kan vara en bra lösning på de problem man tycker sig ha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaka1234
Och kriget hade aldrig hänt om Ryssland inte hade invaderat. Ser du vad 95% av alla ser?
Klart det inte hade? Tror du jag är PRO-Rysk eller? Nej.
Jag är på Ukrainas sida men man måste se båda sidorna och inte stirra sig blint och lita på allt från Ukrainas propaganda.
Citera
2022-03-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Här slipper du propaganda:

United Nations General Assembly Resolution ES‑11/1 is a resolution of the eleventh emergency special session of the United Nations General Assembly, adopted on 2 March 2022. It deplored Russia's invasion of Ukraine and demanded a full withdrawal of Russian forces and a reversal of its decision to recognise the self-declared People's Republics of Donetsk and Luhansk. The paragraph 10 of the United Nations General Assembly Resolution of 2 March 2022 confirmed the involvement of Belarus in unlawful use of force against Ukraine.[1] The resolution was sponsored by 96 countries, and passed with 141 voting in favour, 5 against, and 35 abstentions.[2]

https://en.wikipedia.org/wiki/United...lution_ES-11/1

Detta uttalande från FN säger ju inte så mycket egentligen. Ett standardutlåtande. Självklart är det inte bra att Ryssland invaderat. FN kan ju inte säga att de inte hade något val, det förstår du väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in