2022-03-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har Zelensky folkets stöd för att fortsätta kriga?

Mer än nånsin, tvärtemot vad Putler trodde när han startade kriget.
Citera
2022-03-14, 16:03
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja, men så är det ju. Putin kommer rädda den vita rasen.

https://twitter.com/_IntelMA_/status/1502262997099724802?cxt=HHwWhIC-1ZGPjtkpAAAA

Men vänta, jag trodde att alla Putin-älskande fejk-nationalister härinne sa att Putin var baserad och att han räddade den vita rasen och Europa från globalismens ondska genom sin speciella operation i Ukraina? Menar ni att Putin som importerar 1 miljon Churkas varje år till Ryssland kommer att skicka afrikanska neger-styrkor till Ukraina för att mörda vita kristna européer?
Det här är den här U-lands-nationalismen i farten igen. "Titta en neger, usch". Alla människor måste slå sig ur det här systemet, och om det sluter upp araber och negrer kring Rysslands befrielsefront så tänker jag inte säga ett ont ord om det. De slåss för oss alla. Inte bara för oss vita eller bara för slaver eller nåt sånt. Ryssland slåss för alla fria människor på hela jorden.
Citera
2022-03-14, 16:04
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror många är missnöjda med granatregnet över Donbass under åtta år och att ryska är förbjudet i offentliga sammanhang.

Finns säkert fler saker.
Ännu fler lögner.
Citera
2022-03-14, 16:04
Medlem
Citat:
Så här. Jag har faktiskt konsumerat en hel del "rysk propaganda" sedan 2014. Jag har en ganska god uppfattning om vad som har hänt i Donbass sedan 2014.

Jag hatar krig och det är fruktansvärt att människor dör även soldater. Men jag har lika lite till övers för de som härjat i Donbass och de politiker i Kiev som låtit det hända som jag har för islamistskräpet i Syrien och Irak.

Jag hoppas bara att denazifieringen i Ukraina nu ska slutföras med minsta möjliga umbärande för människorna i Ukraina till vilka nazi-smutset inte tillhör.

Jag är säker på att de flesta som sett det jag sett skulle resonera likadant.

Men framförallt står jag för vad jag tror på.

Det var ju lungt tills Putin skickade in trupp 2014. Det Putin gör nu är ju att utöka det som pågick i Donetsk till hela Ukraina.
Ukrainarna vill inte lyda någon pro-rysk milis som jommer sätta dem i fängelse för att ens påstå att det pågått ett krig.
Citera
2022-03-14, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
De filmar själva när de skjuter på civila.
https://files.catbox.moe/gyc2tv.mp4

Civil bil betyder inte civila inuti?
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Så här. Jag har faktiskt konsumerat en hel del "rysk propaganda" sedan 2014. Jag har en ganska god uppfattning om vad som har hänt i Donbass sedan 2014.

Jag hatar krig och det är fruktansvärt att människor dör även soldater. Men jag har lika lite till övers för de som härjat i Donbass och de politiker i Kiev som låtit det hända som jag har för islamistskräpet i Syrien och Irak.

Jag hoppas bara att denazifieringen i Ukraina nu ska slutföras med minsta möjliga umbärande för människorna i Ukraina till vilka nazi-smutset inte tillhör.

Jag är säker på att de flesta som sett det jag sett skulle resonera likadant.

Men framförallt står jag för vad jag tror på.
Knepigt. Jag ska erkänna att jag principiellt ställde mig bakom självständighetsrörelserna i Donbass 2014 eftersom valet i Ukraina, "revolutionen" etc. gav mig usla vibbar. Jag tyckte jag förstod ryssarna och tror att jag kan se vad de är ute efter i dag. Undrar om jag är apologet? Men, jag har svårt att se "nazismen" som en politisk kraft i Ukraina. Är det bekvämt att tala om fascister o.dyl. med tanke på att det var så västvärlden betraktades i Sovjet? Kommunistretorik?

Hoppas framför allt på en snabb fred. Det är för svårt att spekulera i vad som ska hända nu. För egen del vet jag att jag har gränser — både för vad ryssarna och de andra ska hitta på. Vissa länder är jag beredd att själv försöka vara med och försvara.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Ryssland har förlorat mark runt Kiev.
https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Jo jag förstår att du konsumerat en hel del propaganda du med. Antar att du tror att de Vita hjälmarna i Syrien är schyssta grabbar som kämpar för frihetliga ideal.

Här lite mer sansad sådan:

Ukraine on Fire:

https://rumble.com/embed/vubrga/

Jag tror skiljelinjen angående trådens ämne alltså krisen i Ukraina går mellan de som tror att Assad har gasat ihjäl barn vid tre tillfällen och de som förstår vad false flag-operationer är och syftar till.

Vi pratar inte om några Vita hjälmar. Du väljer att byta fokus istället för att bemöta i sak.

Jag har dessvärre sett filmen du länkar, om det är det du menar är propagandan jag sett. Den radar upp faktafel och falska påståenden.

Stone ignorerar helt Ukrainas existens fram till idag. Den etniska underkastelsen av ukrainare i tsarryssland och mellankrigstidens Polen, födelsen av ukrainsk nationalism i Österrike-Ungern, den första ukrainska republikens korta och tragiska historia, dess hopplösa strid på två fronter mot Sovjetryssland och Polen, fasorna för den bolsjevikiska regeringen i Ukraina och den hungersnöd som medvetet organiserades av den 1933, av vilken över 3 miljoner ukrainare dog och som många människor betraktar som ett folkmord – det är som om inget av det existerar.
Citera
2022-03-14, 16:07
Medlem
Viktor Zolotov, chef för det ryska nationalgardet och medlem i Vladimir Putins säkerhetsråd säger att den ryska invasionen inte går så snabbt som Kreml hade hoppats, rapporterar Reuters.

Viktor Zolotov skyllde på "högerextrema ukrainska styrkor som gömt sig bakom civila".

"Jag skulle vilja säga att ja, allt går inte så fort som vi skulle vilja. Men vi går mot vårt mål steg för steg och vi kommer att segra" säger han på nationalgardets hemsida enligt nyhetsbyrån.

Källa : https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det här är den här U-lands-nationalismen i farten igen. "Titta en neger, usch". Alla människor måste slå sig ur det här systemet, och om det sluter upp araber och negrer kring Rysslands befrielsefront så tänker jag inte säga ett ont ord om det.

Nej, vi vet alla hur mycket du älskar att araber, islamister och negrer numera slaktar vita, kristna européer i Ukraina. En sann "nationalist" som älskar sitt folk! Kulturberikning brukar du kalla det för, va?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Finns sanningar och lögner i all propaganda. Annars skulle den inte funka.
Just den sanningen du tror på som inte exsisterar.
Tror du forfarande på att det inte pågår ett krig i Ukraina??
Man kan ev släppa in delar som är sanna, men tar in dem för att "Bevisa" en lögn.
Ja Nato har växt och närmar sig Ryskt teritorium, vilket är en av de delar du basunerat ut.(Dvs att det finns en orsak till Rysslands aggresion). Sanningen är att små länder känt sig hotade och anslutit sig till Nato för att skydda sin befolkning.

Men uppenbarligen är det här saker du inte kan analysera, utan blir en nyttig idiot.
Bara för att en part lägger ut en rökridå behöver den inte distibueras om den uppenbarligen är osann.
Citera
2022-03-14, 16:09
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Stödet för ett Nato-medlemskap ökar i Finland och är nu högre än någonsin, enligt en enkätundersökning från Yle.
62 procent svarar att de vill att Finland går med i Nato. 16 procent svarar nej och 21 procent kan inte svara var de står i frågan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

Det goda för i alla fall kriget med sig, Finland och Sverige kommer äntligen att gå med i Nato.

Det finns vissa indicier som pekar på att det till och med kan gå ganska snabbt för Sveriges del.

https://cornucopia.se/2022/03/ar-en-svensk-finsk-nato-ansokan-pa-gang/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in