2022-03-14, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nu är det du som har länkat ren Rysspropaganda och hänvisat till att det är sanningen och att det som sänds i svensk media är fake.
Jag har aldrig uttalat mig om det rysska folket, däremot så har jag en hel del synpunkter på det ryska(Putin) styret av landet.
Är vän med ett antal Ryssar både här(I sverige) i baltstaterna och i Ryssland. Däremot skulle jag inte kunna vara vän med någon som hyllar Putin, skulle sagt samma om Hitler, Starlin, Bokassa och Idi Amin också.

Har aldrig länkat till något och påstått att det skulle vara sanningen. Jag är inte så dum. Det jag har sagt är att ibland undrar man om svensk media inte lika vinklad som rysk.

Folk förstår vad de vill förstå.
Citera
2022-03-14, 13:52
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Om det är en sak som väst måste kräva i ett fredsavtal.
Så är det att Ryssland ger tillbaka kaliningrad.

Ryssland kan ej hävda historisk moralisk rätt till sina gamla kärnområden,
om de inte accepterar andra länders historiska rätt till sina områden.

Så, om ryssland vill ha fred. Så skall de ge tillbaka Kaliningrad.
Noll eftergifter skall ges på den punkten!!

Du kan sjunka djupt ner i den sörjan med ändlösa historiska händelser. Vikingarna grundade ryssland så vi borde ha rätt till Ryssland. Ukraina är eg det riktiga Ryssland då Kievriket grundades flrst och bastarder drig sen iväg och grundade moskvariket. Dagens ryssland är bara en bluffstat en bastard och cancersvulst ur kievriket.

Finland är svenskt och skåne tyillhör danmark. Nordamerika ska återlämnas till indianerna.
Citera
2022-03-14, 13:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Vilket land ska det återlämnas till?

För att inte Tyskland, Polen och Ukraina skall bråka om det så skall det återlämnas till Sverige.
Citera
2022-03-14, 13:53
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Liksom terroristerna i DNR bombar den fria provinsen Donetsk.

Är du fullständig idiot? Donetsk är huvudstad av DNR
Citera
2022-03-14, 13:54
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Bernard-Henry Levy, en av de här gråa eminenserna som alltid ses tillsammans med olika terrorgrupper, syntes nyligen i Odessa:

https://twitter.com/markmackinnon/status/1503334904645492740

Hela historien ser mer och mer ut som att de "judiska" oligarkerna vill ha hämnd,
mot putin för att han beslagtog delar av deras Ryska tillgångar.

Dumma massan som dör på slagfältet i Ukraina. På båda sidor.
Citera
2022-03-14, 13:54
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetStitches
Först tyckte jag det var rätt beslut att ta över krimhalvön eftersom dom som bor där ville tillhöra Ryssland. Jag var av åsikten att Natos närmande utgör ett hot mot Ryssland. När allt kommer omkring så utgör Rysslands invasion av Ukraina även ett hot mot Nato. Nu var det Ryssland som tog det definitiva steget och jag är livrädd för hur Brandon kommer att hantera det, han är en väldigt svag och osäker President. Och nu ska han försöka stärka sin position hos Amerikanska folket där tvivlan vuxit sig starkare, han är ambivalent, vill vara den stora stygge men Putin synar honom konstant, vilket leder till mer pressade oförutsägbara beslut, som i sin tur ska besvaras av Putin som för tillfället anser sig vara den som har den andra runt lillfingret, det är inte bra.

Putin har använt för mycket resurser för att komma hem utan seger, det existerar inte. Vill vi klara oss utan fortsatt militäraktivitet måste Sverige och Finland avstå nato, men då är frågan när Putin anser sig ha rätt att angripa Finland på samma sätt som Ukraina, av samma anledning.. Putin är ju labil, det har han redan visat, kommer finland och sverige ta den risken eller hoppa in i ww3 i gemenskap med nato? Det känns som det är ditåt vi är påväg tyvärr

Snyggt. Ungefär som jag också känner över läget. Trump eller inte så tror jag USA hade varit inne redan. Alternativt tvingat Tyskland och Ungern att helt klippa Rysslands gas. Den ger honom 1 miljard EUR dagligen och då försvinner lite av tanken bakom hårda sanktioner. Biden har inte den auktoritära respekten som behövs.
Citera
2022-03-14, 13:55
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Att Ukraina blir neutral, erkänner Krim och Donbass är orimliga krav?

Ja. Jalta var 1945 och muren föll 1989.

Idag har vi suveräna stater.
Citera
2022-03-14, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det vet vi inte. Det kan dock inte uteslutas. Om det var ukrainska armén så är frågan vad de sköt mot.

I 99% av fallen med civila dödsoffer kan det dock uteslutas. Blir löjligt när ryssarna här inne försöker göra en grej av det.
Citera
2022-03-14, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
För att inte Tyskland, Polen och Ukraina skall bråka om det så skall det återlämnas till Sverige.

Vet inte om jag vill att Sverige ska ha nytt utsatt område att försvara sådär. Är nog mer inne på att Kaliningrad är lämpligt för självständighet och då givetvis avmilitariseras och är en öppen handelsplats för alla länder som det kan gagna.
Citera
2022-03-14, 13:57
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hon fick sig nog en tankeställare. Hon försökte försvara Putin men blev gripen ändå. Hon hade inte ens en skylt. En annan blev ju arresterad med en tom skylt också!

Hon begrep inte att järnridån nu är tillbaka. Det spelar ingen större roll vad du gör eller säger, förr eller senare sitter du i en boskapsvagn på ett tåg på väg till Gulag i alla fall. Misstaget hon gjorde var att gå utomhus och öppna käften över huvud taget.

Kanske har hon lärt sig nu.
Citera
2022-03-14, 13:57
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ryssland har inte annekterat Luhansk och Donetsk. Det är inkorrekt. Dom är självständiga republiker.

Nix. Det är påhittade lydstater till Putin. Inse att Jalta var 1945 och upphörde för över 30 år sedan. Inse att det idag finns suveräna stater.
Citera
2022-03-14, 13:58
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är ett nödvändigt ont. Jag önskar att det hade gått snabbare, och med mindre civilt lidande. Men det var tvunget att ske. Putin agerar för oss alla som vill leva i en fri värld i framtiden. Någonstans måste man säga till Ondskan: "Hit, men inte längre". Putin agerade före någon annan frihetsälskare. Det måste vi alla komma ihåg och hylla honom för. Må han nu ta hem en seger som en gång för alla vänder världsutvecklingen.

Ok, nu har en stor del av världen just sagt det till Putin.

Väldigt få personer hyllar en simpel folkmördare som Putin, men om det känns rätt för dig så...

Och du kan glömma att det här mördandet förändrar världen i en riktning du vill se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in