2022-03-14, 11:22
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
OBS GRAFISKT!

Ukrainska armén beskjuter Donetsk centrum med ballistiska missiler och dödar minst 20 civila:
❗️20 people died and 9 were injured as a result of the strike of the tactical missile "Tochka-U" of the Armed Forces of Ukraine in Donetsk.
https://t.me/intelslava/22307

Mmm...låter väldigt trovärdigt att UAF skulle skjuta missiler in i Donetsk centrum. Idiot.
Citera
2022-03-14, 11:23
Medlem
Gå in på youtube och sök upp "NewMilitaryTech" så kan ni se förrödelsen efter Ukrainas attack utanför Melitopol.
Ryssarna blev krossade och även ett högkvarter. Det innebär att också högre officerare måste ha dödats.

Intressant när sedan Ryssland skall förklara att så många bara försvunnit. Det kommer till slut inte gå att dölja.

Hur planerades egentligen denna "särskilda militära operation"?
Citera
2022-03-14, 11:24
Avslutad
Nu vill inte jag vara den men.. Jag har hittills haft så mycket rätt i denna konflikten att jag kunnat förutspå den..

Jag har följt den enda sedan 2014 och det stör mig väldigt mycket att jag inser att det snarare är mer trovärdigt med ett tredje världskrig än fred. Och jag har sannolikt rätt även här, tyvärr..
Citera
2022-03-14, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Måste väl i så fall vara Rysslands fel, eftersom de inte evakuerat civila från Donetsk.

Trist, rysska okupationstyrkor som håller ukrainare som gisslan i doentsk, men så har det varit i 8 år redan.
Citera
2022-03-14, 11:25
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Du bör snarare se det som att de tar företagens tillgångar, ekonomiska medel, lokaler, fabriker, eventuella lager osv.
Det handlar än så länge inte om att driva företagen som en kopia utan att beslagta tillgångar.

Tillgångar i form av fabriker som inte kan uderhållas skrivs av som förluster. Finns det en användning för detta när inte det finns en marknad som vill köpa produkter. Kanske kan Kina använda det för lagerhållning. Men vill Kina det? Eller kommer dessa förfalla som de lämnade byggen central Europa. Min gissning är förfallna byggnader med krossade inventarier och glas, tillhåll för ungdomar att dra en lina eller skejta. Fler förslag?
Citera
2022-03-14, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Gå in på youtube och sök upp "NewMilitaryTech" så kan ni se förrödelsen efter Ukrainas attack utanför Melitopol.
Ryssarna blev krossade och även ett högkvarter. Det innebär att också högre officerare måste ha dödats.

Intressant när sedan Ryssland skall förklara att så många bara försvunnit. Det kommer till slut inte gå att dölja.

Hur planerades egentligen denna "särskilda militära operation"?

Kan du länka klipet, fick bara en massa skräp videos....
Citera
2022-03-14, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Av vem då?

Eller snarare, från vad?

Ukrainas styrkor som opererar i mindre förband. Dom är hämndlystna. Man ser det på krigföringen nu att det är riktigt hämndbegär.

Dom finns nästan överallt.

Och fredsförhandlingarna maler på sakta, sakta. Ju längre tid, desto värre för Ryssland.
Citera
2022-03-14, 11:27
Medlem
baggebo1s avatar
Massmördarna i Kiev fortsätter att döda civila. Minst 20 döda nu i centrala Donetsk efter terrorbombningen. De här "människorna" utsätts för hårda attacker mot sina militära fästen i närheten, och tar ut sin ilska på vanliga civila långt ifrån militära mål. Fruktansvärda krigsbrott och det här, som har pågått sedan 2014, är anledningen till att Ryssland bestämde sig för att genomföra sin avmilitariseringskampanj.

Fruktansvärda bilder på pensionärer som faller offer för den ukrainska blodtörsten:
https://t.me/intelslava/22307
https://t.me/boris_rozhin/32296
Senast redigerad av baggebo1 2022-03-14 kl. 11:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Kan du länka klipet, fick bara en massa skräp videos....

Skall försöka senare.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetStitches
Nu vill inte jag vara den men.. Jag har hittills haft så mycket rätt i denna konflikten att jag kunnat förutspå den..

Jag har följt den enda sedan 2014 och det stör mig väldigt mycket att jag inser att det snarare är mer trovärdigt med ett tredje världskrig än fred. Och jag har sannolikt rätt även här, tyvärr..

Vilken röd tråd ser du sedan 2014. Du ser ingen lösning alls på det?
Citera
2022-03-14, 11:28
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Du bör snarare se det som att de tar företagens tillgångar, ekonomiska medel, lokaler, fabriker, eventuella lager osv.
Det handlar än så länge inte om att driva företagen som en kopia utan att beslagta tillgångar.

Multinationella företag har väl sällan särskilt många tillgångar på plats? Lokalerna lär de hyra och det som finns i lager för stunden på en restaurang eller varuhus lär ju inte ha nåt större värde? Tvivlar också starkt på att de har säckar med pengar som de kan beslagta. Det är istället ryssar som blir arbetslösa. Det är ryska företag som äger lokalerna. Det är ryska företag som sköter transporterna. Det är svårt att skada multinationella företag. Den största skadan är väl att de drar sig ur och inte lär återvända.
Citera
2022-03-14, 11:29
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Kina kommer inte gå in på Rysslands sida, varför skulle de det?

Kineser är mer långsinta än en elefant.
För dem så var det "förra veckan" som ostindiska kompaniet
bombade sönder deras städer för att få fortsätta att sälja opium i Kina.

Om det så går 500 år till. Så hände det fortfarande "förra veckan".

Tro inte annat än att de innerligen hatar väst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in