Citat:
Ursprungligen postat av
shoottheelks
Det tror jag ej har någon betydelse. Turkiets Leoparder togs ut av kurderna med
Sovjetisk pv robot.
Direct ATGM hit
https://www.youtube.com/watch?v=YafzmkvVRiI
Alla stridsfordon utan aktiva motmedel är ju bevisligen skrot.
Ekan gungar ju lite för tillfället. Tror att USA måste coola ner lite med sin aggresiva,
hotretorik. Det känns som att de går över den röda linjen hela tiden. Kan sluta med
att de själva blir de som hamnar under sanktioner till slut. Man kan inte hota hela
planeten samtidigt.
Ja, jag har sett att många rysstroll de senaste dygnen pekat på de där turkiska Leo 2 som slagits ut under de turkiska interventionerna här och där i Levanten. Jag förstår inte riktigt vad poängen är eftersom det inte för mig är någon nyhet att en stridsvagn kan bli utslagen av ett tungt pvrbs. Vi talar här om 15 kg robot med ca 3 kg stridsdel, tacka fan för att det kan penetrera en strv om man träffar i rätt vinkel. Turkarna verkar ha förlorat 8-10 stycken totalt under de år de varit i Syrien.
Vad har det med nuvarande rysskrig att göra? Ryssarnas fordonsförluster är i en helt annan dimension och mycket av förlusterna verkar handla om fordon som bara kört fast eller gått sönder. Hade turken förlorat fordon i närheten av samma takt så hade han vid det här laget åkt häst och vagn. Det ryska flyget verkar också vara påtagligt ineffektivt och sårbart för manpads på ett sätt som tidigare ansågs otänkbart. Nej, jag tror inte Indierna är alls glada över att de verkar ha köpt skrot.
Jag noterar också att du inte svarar på min fråga om varför USA skulle hota Indien utan svamlar något obegripligt om sanktioner mot USA istället. Mår du bra?