2022-03-13, 23:42
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Varför skulle rysktalande i Krim vilja tillhöra Ukraina.
Varför skulle svensktalande i Finland välja att tillhöra Finland?
Citera
2022-03-13, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Knappast. Det framgår ju dessutom i din egen källa att "valet" är omdiskuterat.
Putin gick in och invaderade Krim. Det var naturligtvis ingen där som var intresserad av att tillhöra Ryssland – lika lite som gotlänningar eller skåningar har lust att tillhöra Ryssland.

Hur många rysktalande skåningar/gotlänningar finns det? Är dom slaver? ortodoxa kristna? förstår inte jämförelsen.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ryssen får smaka på lite ukrainskt artilleri i skogen strax utanför Kiev. Bra drönare film.

https://youtu.be/2x1w7I9vaqg

Presenterat av den mekaniserade brigaden, de svarta zaporogerna; hänvisande till kosacker som var smeder. Namnet fanns på ett regemente i det fria Ukraina för över 100 år sedan.

Trevligt motto, Ukraina eller döden!

Jäkligt bra sång till videon också.

Av vad man har sett verkar det som att ukrainskt artilleri och annat måste ha utvecklats snabbt de senaste tio åren eller så, och att man inte behöver syssla med några eldstormar.
Citera
Medlem
Kadyrov i Ukraina wtf!

https://t.me/RKadyrov_95/1446
Citera
2022-03-13, 23:44
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Jag tror att Ryssarna kommer att intensifiera sina attacker ytterligare för att slå ut Ukrainas militära kapacitet. Sen kommer det skrivas ett avtal. Hur det delvis kommer att se ut har jag redan sagt. Ryska trupper kommer börja att dra sig tillbaks. Men inte längre än till Luhansk/Donetsk.
Men det blir ju spännande att se då! Lycka till 👍
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror att Ryssarna kommer att intensifiera sina attacker ytterligare för att slå ut Ukrainas militära kapacitet. Sen kommer det skrivas ett avtal. Hur det delvis kommer att se ut har jag redan sagt. Ryska trupper kommer börja att dra sig tillbaks. Men inte längre än till Luhansk/Donetsk.

Tror inte man kan slå ut så mycket mer av Ukrainas militär som håller sig i städerna det har dom inte kapacitet och göra om man inte ska jämna städerna till marken. Annars är det nog en korrekt analys. Jag tror ju dock att Ukraina kommer gå på offensiven om Ryssland drar sig tillbaka.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Jag misstänker att Ryssland aldrig i helvete släpper Krim frivilligt.
Då får man se till att de släpper Krim ofrivilligt.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Menar du att ryska styrkor ska begå krigsbrott?

Det har redan hänt enligt Ukrainas utrikesminister (vet inte om han vågar ljuga så grovt, om det inte har hänt?):

https://www.reuters.com/world/foreign-minister-accuses-russian-soldiers-rape-ukrainian-cities-2022-03-04/

LONDON, March 4 (Reuters) - Ukrainian Foreign Minister Dmytro Kuleba said on Friday that Russian soldiers had committed rape in Ukrainian cities.

Kuleba did not give any evidence for his claim. Reuters was unable to independently verify the claim.

"When bombs fall on your cities, when soldiers rape women in the occupied cities - and we have numerous cases of, unfortunately, when Russian soldiers rape women in Ukrainian cities - it's difficult, of course, to speak about the efficiency of international law," Kuleba told an event at Chatham House in London.
Citera
2022-03-13, 23:45
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
En fin fullträff av 10 kanonskott. Ser ut som att de har fått smaka en hel del salvor innan och att eldledaren lägger spärreld på åkern för att visa ryssen att går de ut i det fria är det döden som väntar.

Ja de där ryssarna är stendöda vad de än tar sig för helt isolerade i skogen och öppet fält runt om och drönare som märker ut målen.
Citera
2022-03-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Kadyrov i Ukraina wtf!

https://t.me/RKadyrov_95/1446
Vad är det?
Citera
2022-03-13, 23:46
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vad gör man med dom två avsatta borgmästarna? Sådant kan ju inte tolereras.

Med fria val är jag säker på att DNR och LNR inte längre skulle finnas, och som mest omfatta samma område som de gjorde före invasionen.

Vore jag ryss skulle jag satsa på Krim och på avtal som skall "garantera" Rysslands säkerhet.
Citera
2022-03-13, 23:48
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
En EU ansökan kan gå snabbt iom Ukraina har förberett sig på det nu i x antal år samt att skulle den komma in en dyl ansökan skulle den godkännas snabbt, Har för mig att det varit ett sådant resonemang inne i RU huset om jag nu minns rätt...

Jo, själva ansökan ja.., att EU säger "ok !"

Men det är bara halva historien. Bara ifrån europeiskt håll kommer den att "knorras".., bara tänk på fransmännen, tror du de har lust att dela med sig av sitt jordbruksbidrag till kornboden Ukraina ?

Sedan har vi den ryska sidan, de kommer att medvetet lägga ut formuleringar i ett fredsfördrag som gör det mycket svårt för Ukraina att bli en fullvärdig medlemem i EU.

Det låter cyniskt, men det är jag övertygad om att Moskva kommer att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in