2022-03-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Vilka har sprängt?

The governor of Mykolaiv Oblast, Vitaliy Kim, confirms ALMOST 200 Russian army vehicles were destroyed/captured moments ago in an operation near #Melitopol.

One of the largest single Russian losses to date, if confirmed.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
Såg det fan helt sjukt om det är sant typ en brigad. kan bara inte förstå hur det skulle ha gått till i det området men vi får se.
Kanske ryska fsb agenter som överger Titanic?
Citera
Medlem
loisloiss avatar
Flera svenska frivilliga ska ha befunnit sig vid den militärbas i västra Ukraina som attackerades av ryska robotar på söndagsmorgonen.
Här skriver Daniel Tilli som hann åka iväg innan attacken :
Ni som kallar mig feg för att jag drog: Här sov jag.
10m bort ligger en bombkrater.
Man tänder på basen kl 07. Ryssen slog till strax innan.
Hade jag lyssnat på alla smartskaft som låtsas vara hjältar själva här inne som hånar mig, och stannat kvar, då hade jag varit död idag.

https://twitter.com/danieltilli1/status/1503087063503183872?s=21
Citera
2022-03-13, 23:24
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
På samma sätt som USA sket i Kuba? Ja jag tycker med att stormakter inte ska påverka men det är inte så det fungerar. USA och Ryssland har intressesfärer de gör anspråk på och det måste man helt enkelt förhålla sig till.

Ajaj, sicket jävla skott i foten

Kuba accepterade att avstå kärnvapen 1962 i utbyte mot säkerhetsgarantier. 60 år senare har USA ännu inte invaderat.

Ukraina accepterade att avstå sina kärnvapen 1994 i utbyte mot säkerhetsgarantier. 20 år senare invaderar ryssen.

Citera
2022-03-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
The governor of Mykolaiv Oblast, Vitaliy Kim, confirms ALMOST 200 Russian army vehicles were destroyed/captured moments ago in an operation near #Melitopol.

One of the largest single Russian losses to date, if confirmed.
Fan känner på mig att liknande scener som utspelade sig när Hitler var besegrad kmr vi uppleva inom en snar framtid
Citera
2022-03-13, 23:25
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
”Wagner-gruppen rekryterar slödder till Ukraina”

https://www.aftonbladet.se/a/Qy0MAW
Citat ur källa

en chatt för Wagner-medlemmar heter det bland annat:

– Du som tidigare haft problem att bli anställd av oss – hör av dig. Du som fått sparken av någon anledning – hör av dig. Vi inbjuder till picknick för att käka fett.
De vet inte om det stämmer eller inte.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Rykten påstår att UAF har slagit ut en fet konvoj utanför Melitopol som förmodligen skulle hjälpa till med att inta Mariupol.

https://twitter.com/IntelArrow/status/1503131071277379591
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Att Ryssland säger vad Ukraina ska göra är ett orimligt krav ja. Att ge upp sin självbestämmanderätt är att indirekt bli en lydstat åt en annan nation. Angående områden så är väl det mer rimligt om än inget som ska avgöras genom en invasion så det som isåfall bör göras är att man går med på att ha val som kontrolleras av oberoende part.

Ukraina kunde ha förhållt sig neutralt, så hade världen sluppit det här. Zelensky och vilka det nu är som styr Ukraina kommer med all säkerhet granskas i sömmarna så småningom. Nato försöker trycka upp Ryssland i ett hörn. WHO’S FOOLING WHO?
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Du är efter.

Läs i tråden.

Ryssland är körda.
Kina har redan skrivit avtal med eu.

Imorgon blir de usa

Vad pratar du om för avtal?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det låter för enkelt. Finns många frågor till :

-Hur skall freden garanteras ?
-Måste Ukraina fråga Moskva om man tex vill köpa (bli donerade) vapen ifrån väst, och offensiva vapen då ?

-Neutralitet kan vara ett luddigt ord.., som kan ju tolkas olika utav bägge parter..
-Uppbyggnaden utav allt som är förstört ?

Det är många komman och prickar som skall vara på plats. Annars (har vart på jobb ikväll) och noterar detta i norsk press nu ikväll :

USA: Russland ba Kina om militærhjelp

Russland har bedt Kina om militærhjelp og økonomisk støtte helt siden invasjonen av Ukraina startet, sier amerikanske tjenestemenn.

USA vil ikke si noe mer om hva slags militært utstyr Russland har bedt om, for ikke å sette sin egen etterretning i fare. De vil heller ikke si noe om hvordan Kina har reagert på forespørslene, ifølge New York Times.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2022/03/13/195832399/usa-russland-ba-kina-om-militaerhjelp

Klart Kina förväntar sig visst stöd när de permantent har annekterat Taiwan. You scratch my by back and I scratch yours.
Citera
2022-03-13, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Men jag tror att vi alla kan vara överens om att resultatet av förhandlingarna mellan Ryssland och Ukraina kommer att resultera i:

- Ukraina kommer att förbli neutrala, d.v.s. inte söka NATO medlemsskap
- Ukraina erkänner Donetsk och Luhansk som självständiga regioner
- Ukraina erkänner Krim som en del av Ryssland

Gissar att allt blir bekräftat under nästa vecka.

Går det att spela på det?
Citera
2022-03-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
De vet inte om det stämmer eller inte.
Jo de är mer bekräftat med tanke på att alla som har samröre med Ryssland vänder kappan efter vinden.just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in