Ny uppdatering från Ryska försvarsministeriet
OBS detta är från Ryska försvarsministeriet inget är mina egna påståenden, jag uppdaterar jag inte poster som inte har en samlad siffra alltså jag lägger inte till nämnda bekämpningar som saknat total.
https://www.youtube.com/watch?v=KdxogiF0guw
Texten finns i beskrivningen så ni kan översätta från Ryska.
3736 mål träffade inklusive
90 ledningscentraler
144 S-300, Buk M-1 och Osa luftvärnssystem,
88 radarstationer
100 flygplan
61 helikoptrar
1234 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
122 MLRS raketartillerifordon
452 fältartilleri och granatkastare
1013 enheter av speciella militära fordon
139 drönare
Hela uttalandet översatt med google translate
Citat:
▪️ Ryska federationens väpnade styrkor har under offensiva operationer etablerat full kontroll över bosättningarna PAVLOVKA, NIKOLSKOE, BLAGODATE, VODIANOVKA och VLADIMIROVKA. Kampanj per dag uppgick till 9 kilometer.
▪️ Gruppen av trupper i Folkrepubliken Luhansk, som fortsatte offensiva operationer, befriade staden PAPASNA från nationalisterna.
▪️ På morgonen den 13 mars attackerade långdistansvapen med hög precision träningscentra för de väpnade styrkorna i Ukraina i byn STARICI och på den militära övningsplatsen YAVOROVSKY.
▪️ Vid dessa anläggningar utplacerade Kievregimen: en punkt för förberedelser och stridskoordinering av utländska legosoldater innan de skickades till områdena för fientligheter mot rysk militärpersonal, samt en lagringsbas för vapen och militär utrustning som kommer från främmande länder.
💥 Som ett resultat av strejken förstördes upp till 180 utländska legosoldater och ett stort parti utländska vapen.
Förstörelsen av utländska legosoldater som anlände till Ukrainas territorium kommer att fortsätta.
💥 På eftermiddagen den 13 mars sköts de ryska flygstyrkornas flyg- och luftförsvar ner i luften: ett Su-24-flygplan från det ukrainska flygvapnet i området för bosättningen NOVIY BYKOV, samt 11 obemannade flygfarkoster, inklusive två Bayraktar TB-2.
💥 Operativt-taktiska, armé- och obemannade flygplan träffade 46 objekt från de ukrainska väpnade styrkorna, inklusive: tre kommandoposter, ett luftvärnsmissilsystem, två ammunitionsdepåer och 33 områden för ackumulering av militär utrustning.
💥 Totalt inaktiverades 3 736 militära infrastrukturanläggningar i Ukraina under operationen. Förstörde: 100 flygplan, 139 obemannade luftfarkoster, 1 234 stridsvagnar och andra pansarstridsfordon, 122 raketsystem med flera uppskjutningar, 452 fältartilleri- och mortelkanoner, 1 013 enheter av speciella militärfordon.
De sex senaste av tidigare listor
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU