2022-03-13, 15:38
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Du och resten av Gollums fanboys fattar verkligen nada.

USA och EU ville absolut INTE ha ett krig. Det förstör ekonomin.

För EU och USA+ Kina så är ekonomin viktigast. Det är bara Gollum som är villig att offra många års ekonomisk utveckling för att inta potatisåkrar. Något ryssarna redan har.

Du kan kan knappast vara svensk om du inte inser det här...
Han sade att han är Serb som sympatiserar med Ryssland.
Om du följer följande länk så kan man läsa vidare om varför. Serberna stöder mord på barn.
https://balkaninsight.com/2022/02/25/serbian-pro-regime-media-praise-russia-overrunning-ukraine/
Citera
2022-03-13, 15:38
Medlem
Har ryssland redan slut på folk ?

"Den ukrainska militära underrättelsetjänsten hävdar att Ryssland har öppnat upp 14 rekryteringscenter för militärer i Syrien.

Det skriver underrättelsetjänsten på sin hemsida."
Citera
2022-03-13, 15:39
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Hur kan Ukraina fortfarande kriga mot Ryssland när EU och NATO sviker! Vilket jävla svek! Ser dom inte det här? Är dom helt blinda? Gör upp med Ryssland och glöm eu och NATO som svikit er. Hur mycket bevis behöver ni för att fatta. Ni blir lurade av NATO och EU! Ryssland är inte era fiender.

Det är väl den där oväsentliga detaljen att Ukraina inte är med i varesig EU eller NATO då.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Jo men ni svenskar importerar ju folk från mena länder. Befolkning hade minskar annars.
Där har du faktiskt rätt, för en gångs skull.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Hur kan Ukraina fortfarande kriga mot Ryssland när EU och NATO sviker! Vilket jävla svek! Ser dom inte det här? Är dom helt blinda? Gör upp med Ryssland och glöm eu och NATO som svikit er. Hur mycket bevis behöver ni för att fatta. Ni blir lurade av NATO och EU! Ryssland är inte era fiender.

Om Ryssland är Ukrainas vänner, vilket de kan vara. Avbryt Putins invasion.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Riktigt fin träff på en stridsvagn. Gissningsvis NLAW igen. Konstig situation när han som filmar ser ut att stå helt öppet.

https://twitter.com/gundemanaliz/status/1503014339317534720
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Du och resten av Gollums fanboys fattar verkligen nada.

USA och EU ville absolut INTE ha ett krig. Det förstör ekonomin.

För EU och USA+ Kina så är ekonomin viktigast. Det är bara Gollum som är villig att offra många års ekonomisk utveckling för att inta potatisåkrar. Något ryssarna redan har.

Du kan kan knappast vara svensk om du inte inser det här...

Om du tror det handlar om potatisåkrar så kan jag inte hjälpa dig, fortsätt va en random svensk dude!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Kan inte hela Europa skicka soldater och låtsas att det är volontärer?

Med tanke på ryska flyganfallet som skedde mot militärbasen knappt 2 mil till polen.. Är det nog en varning ifrån ryssland att kärnvapen är hur nära som helst om man fortsätter att skicka in volontärer och vapen till ukraina.

Om ukrainarna skulle släppa sin nationalism och deras hollywood president sluta leka Braveheart William wallace skulle så många liv räddas och civila klara sig. Men men
Citera
2022-03-13, 15:40
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Tough love isf, mina icke-fiender brukar inte bomba mig sönder och samman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Borde inte svara dig retard, men menar du att det är den som blir angripen ska samarbeta?
Nu jävlar gör du som jag säger annars skjuter jag dig, är det samarbete?

Det är som två bröder som bråkar med varandra. Man måste stoppa bråket innan någon blir skadad. Ryssland och Ukraina har mer gemensamt än EU och NATO. Det är broderfolk. Dom borde sammarbeta men dom gör ett enormt misstag just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Här är lite mer ryska stridsvagnar som är skrot. Om denna bilden är ny så är det ju otroligt att UAF kan slå till så nära ryska gränsen i norr.

https://twitter.com/olex_scherba/status/1503003790374494209
Jag tror inte det är nytt tror jag sett dom tidigare dagar.
Citera
2022-03-13, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Instämmer, framförallt är det viktigt att vara rättvis mot vanliga ryssar. Visst, jag hyser också en del agg mot ryska boomers som låtit Putin dra allting så här långt, men det finns en gräns för hur mycket man kan lasta dem för Putins gärningar. Och det vore helt orimligt att stjäla och plundra deras tillgångar, för att inte säga otaktiskt. Om väst beter sig pissigt och triumfistiskt kommer man bara vattna jordmånen där nästa skitstövel kan växa fram.

Dock kan man väl redan koppla många oligarker till Kreml så pass enkelt att det inte bör vara några större bekymmer med att beslagta deras tillgångar med gott samvete. Och de kan gott få grina när yachtsen och villorna konfiskeras och auktioneras ut till högstbjudande.

"Deras tillgångar" Ha,ha,ha ... Dessa mångmiljardärer disponerar tillgångar som de stulit från den ryska staten, dvs från det ryska folket. Varför ömmar du för dessa vidriga tjuvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in