2022-03-13, 13:12
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Man får betänka att Krim har mycket med detta krig att göra! Ukraina stängde av vattnet i kanalen. Nu har ryssarna nått ända upp till floden och kan gräva bort pluggen i Kanalen. Ryssarna nere i Krim kan börja duscha och odla grönsaker igen.

Och vill ryssarna försäkra sig om det vattnet måste de behålla de områden de nu tagit där. Inte hört detta från Putin. Men det lär ju komma! Ukraina får avträda områden . Precis som när Finland fick avträda områden ner mot sjön Ladoga. Vatten är otroligt viktigt !!

Jag tror det är en tidsfråga innan Ryssarna får fullt upp att hålla ihop Moskva och Ryssland och dom kommer inte längre ha tid med Ukraina. Ukraina vet om det att det är en tickande socio-ekonomisk bomb som håller på att explodera i Ryssland så Ukraina vinner nu på att dra ut på det.

Ryssarna försöker nu säja deras guldreserv med rabatterat pris men ingen vill ta i guldet.
Citera
2022-03-13, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så hon skyddas av en nynazistisk gruppering? Intressant.

Nej. Det var baseballigan polisen i Norrmalm som var av en nynazistisk gruppering.

Wagner däremot har även afrikanska säkerhetspersonal om du undrar.
Citera
2022-03-13, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Stor mängd Tjetjener anländer nu i Folkrepubliken Donetsk;

https://t.me/intelslava/22220

"Chechens have arrived in Donetsk! A huge convoy of troops entered the DPR! Help is coming from Chechnya to the DPR!"

Gissningsvis för att förstärka omringningen västerut där ca 60.000 Ukrainska soldater är omringade. Ryssen ser helst att dessa lägger ner vapnen och ger upp.

Tjetjener är alltid ett säkert kort att spela om man tror att det kan bli strider.
Samma tjetjenier som skulle inta kiev för 2 veckor sedan?

Nu svamlar du mer än vanligt.
Citera
2022-03-13, 13:14
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Med andra ord så har du inga källor mer än din fantasi blandat med ett berusat tillstånd... bra då vet vi.

Det går ju så bra för ryssen de är nu snart 1 vecka efter tidsplanen som först var några dagar sedan 2 veckor..😂

Kan snart vara tid att återuppväcka iden med Barrier Troops?

Barrier troops
https://en.wikipedia.org/wiki/Barrier_troops

Skämt åsido, detta är inte över förräns det är över.
Citera
2022-03-13, 13:16
Medlem
Ryssen imponerar återigen. Klipp på deras "mobila bagerier";

https://files.catbox.moe/1jas9w.mp4

Med dessa kan de förse de befriade Ukrainarna med färskt bröd tills man rensat landet på råttor och korrupta politiker.
Citera
2022-03-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

Ryssarna försöker nu säja deras guldreserv med rabatterat pris men ingen vill ta i guldet.

Länk till detta ??
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Krigets offer är soldater som civila, läs vad bla Röda Korset gör för att hjälpa till i Ukraina.

Devastation in Ukraine: How the Red Cross is Helping

https://www.redcross.org/about-us/news-and-events/news/2022/ukraine-red-cross-delivers-aid-to-families.html
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Svårt att uppskatta antalet ryska döda mwn jag tippar på ca 10000 man ungefär. Är antalet utslagna fordon ca 1500 och varje fordon innehållet ca 5 personer så skulle man hamna på ca 7500 st.

Se verkar ryssarna ha en idiotisk strategi när de gå fram med koloner utan att ha den misnka täkning på sidorna/flankerna. Hur lätt som helst att slå ut fordon med P-skott!

Med tanke på dom ryska problemen med fordon tror jag vi ska vara försiktiga i att dra slutsatsen att utbrända stridsvagnar och pansarfordon innebär förlust i människoliv. Det är fullt möjligt att många av dessa fordon blivit lämnade innan Ukraina sprängt eller satt fyr på dom. Med detta sagt så tror jag att dina siffror är ganska nära sanningen. Man förlorade fullt lastade transportflygplan tidigt i konflikten med en anseelig summa trupper ombord när man försökte släppa trupper på strategiska platser inom Ukraina och även dom som landsattes blev snabbt avskurna och förgjorda/gav upp. Jag tror siffran du nämner kan vara fullt rimlig men den kan även vara högre och lägre. Som du säger så är det väldigt svårt att skaffa sig en god uppfattning om förluster i konflikten i dagsläget.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
De har massa kärnvapen .

Men sett till antal soldater i armén är de väl inte nr 3 eller? Turkiet har väl fler? USA...China...Iran...ryssarna är möjligtvis nr 5? Men jag kan tänka mig de är nr 10 faktiskt. Bor inga människor i Ryssland liksom.

Med vapenmakt menar jag deras totala militära förmåga. Alltså vapen, teknik, fordon och manskap tillsammans.

Men du kanske har rätt. Ryssarna kanske inte alls ligger 3a här. Men de själva tror nog att de gör det.
Citera
2022-03-13, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Ryssen kan inte ens ”plocka” städer 30 km från sin egen gräns efter snart tre veckors försök till offensiv. Ivan kan alltid skicka lite kryssningsrobotar och ibland träffa där han siktar, men att inta Finland, Sverige, Norge, Danmark och Baltikum? Med vilka trupper då?
Begriper du fortfarande inte att ryssen tog det väldigt försiktigt i början i syfte att minimera civila offer.

Har du läst något om ryska bombningar robotanfall mm under de första veckor, gissa varför du inte läst om det men läser om det nu.

Har du sett hur snyggt som ringat in kusterna i svarta havet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag blir fan förbannad när jag läser det där...

Härligt land, Ryssland.....

Inte konstigt att Ukraina invaderas av en dysfunktionell armé. Förhållandena inom militären är fruktansvärda.

Ryska soldater utsätts också för misshandel som gränsar till tortyr - av sina egna. Detta är standard.
De som plågar ryska soldater mest, är ryssar
Risken att en rysk soldat torteras ihjäl av en utländsk fiende, är väl 0%. Uppgiften att tortera ihjäl ryska soldater, sköter ryssarna själva.

Det som sker i Ukraina nu, är väl ett gigantiskt avslöjande - Rysslands militär tappar masken.

Invasionsstyrkan består väl av fattiga, söndermobbade ungdomar, utan vettig ledning.

Skulle NATO slå tillbaka i Ukraina, blir det slakt.
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-03-13 kl. 13:22.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
The Russian military in Skadovsk, which was "heroically recaptured from Russia" yesterday on the Internet. 😀
https://t.me/boris_rozhin/31899

Hur gick det med Volnovakha och Mariupol, förresten? Igår hade Ukraina heroiskt återtagit Volnovakha, och brutit inringningen av Mariupol. Det skedde också på internet, framåt kvällen. Några uppdateringar?
Senast redigerad av baggebo1 2022-03-13 kl. 13:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in