2022-03-13, 10:37
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Melitopol, en grannstad med den belägrade Mariupol, har en ny borgmästare som det ryska försvarsdepartementet har gått ut i en kommuniké med.

Grattis 🇷🇺 ❤️ 🇺🇦

Melitopol är inte belägrad?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Och blir bombad - med all rätt. 😎
Bombad av vad? Tusentals p-skott, PV-robotar, AK, KSP, lv-robotar har strömmat in i UA sedan kriget började.
Ryssland skjuter kryssningsrobotar eget två veckor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
"Säkerhetsforskare vid cybersäkerhetsföretaget Cisco Talos har gått ut med en varning för mjukvara som just nu sprids via kommunikationstjänsten Telegram, och uppges vara ett verktyg för att hjälpa det ukrainska cyberförsvaret. I själva verket handlar det om skadlig kod i form av en trojan som stjäl data från användarnas enheter. Programmet marknadsförs som ddos-verktyget Liberator. (TT)"

Någon som vet vad det man ska undvika?

Delta inte i ddos attacker , och definitivt inte med ”liberator” mjukvara
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag har inte ändrat mig ett dugg.

Men jag hoppas verkligen inte att man gör det. D.v.s. attackera transporter utanför Ukrainas gränser.

Stoltenberg är orolig dock men han säger ju att ryssarna planerar en kem-attack i Ukraina.

Du står fast vid ditt påstående att Ryssland ska attackera USA:s vapentransporter utanför Ukraina men du kan inte visa på någon trovärdig grundkälla.
Citera
2022-03-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Om du nu får någon förare att göra det efter attackerna i natt.

Natasha Bertrand
@NatashaBertrand
Russian airstrikes hit the International Peacekeeping and Security Center (IPSC) near the northwestern city of Lviv this a.m. Russian forces have also begun attacking airports in the far west of Ukraine, including one just 70 miles from the Polish border.
https://twitter.com/NatashaBertrand/status/1502911955262185472?s=20&t=mn9M1nQpinwfxaExMyGssw

Du får nog försöka ta till dig att nattens attack var ett riktigt bakslag för ukrainska armén och NATO faktiskt.

Underbart hur en ledare gör vad han säger att han ska göra, kackerlackorna i NATO trodde de var säkra under NATO flagg.
Citera
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Jag har noterat att många som flyr har katt i bagaget. Inte världens viktigaste kanske men mitt i eländet så känns det som en god sak. Hoppas katterna får samma flyktingstatus och stannar hos sin matte i sverige (eller nåt annat eu-land).
Citera
Medlem
Farfarsfars avatar
Nu är det ju bara för Zelenskyj att bomba Polen och skylla på Ryssland så NATO.kommer till undsättning.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det är synd att Ryssen slog ut UA flygvapen inom ett par timmar, hade vart bra träning för Ryska piloter 🤣🤣
Är det därför som UA fortsätter att slå ut ryska fordon från luften?
Citera
2022-03-13, 10:39
Bannlyst
Citat:
Och blir bombad - med all rätt. 😎
USA smider nog planer för hur dom kan få in egen personal i en sådan sändning som sedan blir attackerad vilket resulterar i att ett tiotal amerikanska soldater blir dödade så att dom kan hävda att dom går in i kriget i självförsvar.
Citera
2022-03-13, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Delta inte i ddos attacker , och definitivt inte med ”liberator” mjukvara

Aha, tänkte om det spreds genom annat vis då jag sitter i många telegramkanaler för tillfället. Så man inte råkar ladda en video som egentligen är nått annat.
Citera
2022-03-13, 10:40
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Allt detta kommer att var bortglömt om fem år och Ukraina och Ryssland kommer vara bästa vänner.

Vad kommer ni säga då?
Ryssland kommer att vara hatade i Ukraina i dekader, de kommer att vara avskydda i Europa i dekader, det är det nya Nazityskland.
Ryssar som semestrar i Europa kommer nekas hotellrum och platser på restauranger, de kommer vara paria.
Vad kommer du att säga då?
Citera
2022-03-13, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Frågan är om de kommer lyckas ta och hålla de områdena. Tror Kiev också var med i de planerna då de också är rysktalande, men kostnaden blir för hög och han avstår.

Jag tror de flesta yngre kommer söka sig till väst om det skulle bli en uppdelning. Större delen av yngre generationen vill identifiera sig som Ukrainsk även om många har föräldrar som är ryssar. Skulle det bli den uppdelningen så är min uppfattning att 50 plussare och pensionärer kommer stanna i de PRO ryska delarna. Medans den yngre generationen ser en framtid i att närma sig väst och flyttar.

Angående Polen så håller jag med att de indirekt har sådana ambitioner vilket de har visat. Skrev ett inlägg tidigare för ngr dagar sedan att polackerna måste vara ett av få folk som åkt på stor-stryk och alltid varit den svagare parten men fått växa sig större mellan varje krig sen 1914..

Då kanske Putin borde satsa på att enbart annektera Donbass då kustlinjen innehåller för många ukrainare om jag förstått det rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in