2022-03-13, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Ja inte kommer Ukraina göra det iallafall, inte NATO heller.. men framförallt, sådana som du kommer heller inte sätta Ryssen på plats 🤣

Hur vet du det?
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Jag har tidigare gått till vissa av dina länkar. Du har aldrig klickat på mina länkar för du har din verklighetsbild färdig. Du är inte förmögen eller villig omvärdera den och därför utvecklas du inte. Du har stannat i växten så att säga. Du och många andra i denna tråd vågar inte omvärdera något tyvärr.

Det är just det som gör denna diskussion så torftig.

Nu handlade det inte om det utan om det faktum att jag bevisligen tar del av rysk media, trots att du menar att jag inte gör det.

Och inte har du givit mig några länkar sedan du började posta 23:16 igår.

Hm, så vad kan du mena...
Citera
Medlem
WhereIsRussias avatar
Är Melitopols nya borgmästare prorysk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Sverige levererade vapen till ett land Ryssland är i krig med.

Helt seriöst. Trodde någon med iq 80+ att något annat skulle hända efter beslutet i Riksdagen
att skicka vapen.

Vi får vara glada om inte "10 kryssningsrobotar" landar i Stockholm.
Vi förklarade nästintill krig mot Ryssland när vi skickade vapen.

Vad tror du hade hänt om vi börjat skänka antitankvapen till Irak
under deras krig mot USA.

Är säker på att han kommer skicka några robotar på Sverige, kanske inte över Stockholm utan på något ställe där det inte gör så stor skada.
Allt som ett slags hot, gör inte om det.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Som jag skrev i min edit så fanns det med i nyhetsrapporteringen igår och jag trodde det var känt av dem som följer med här.

Fortfarande ingen trovärdig källa. Du sitter bara och ljuger. Länka till som jag sa typ ryska högkvartert som gick ut med det. Du har påstått att Ryssland ska slå till mot USA utanför Ukraina står för det och visa trovärdig källa.
Citera
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia

Japp
Citera
2022-03-13, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Har försökt läsa dina inlägg och speciellt opartisk verkar du inte vara.
Antingen är du bara naiv och har problem med att analysera fakta, eller är du hjärntvättad.
Du försöker försvara en part som ockuperar ett grannland utan att ens erkänna det.
Dessutom hotar de Sverige militärt om vi inte följer deras order gällande vår interna säkerhet.
Att du sedan går på Rysslands rökridåer och propaganda säger mycket om din förmåga till källkritik.

Att skicka vapen till ett land som är involverat i en krig med ett annat, är att ta parti. Att gå med i NATO som är just nu i krig med Ryssland via Ukraina är också att ta parti.

Innan man tar parti så får man se över konsekvenserna och fundera på om det är värt det. Man kan inte komma och gnälla över att man blir hotad sen.

Att poängtera ut fakta är inte att ta Rysslands parti.
Citera
2022-03-13, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia

Vad tror du?
Citera
2022-03-13, 09:50
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Japp

Då har fanskapen lyckats med en stad
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Så fungerar inte geopolitik och speciellt stormaktspolitik.
Stormakterna har alltid satt agendan på världsscenen.

Du får läsa på lite mer om hur den internationella säkerhetspolitiken fungerar.
Det är inte Bullerbyn där "jag har väl rätt att göra som jag vill" dikterar villkoren.

Kanske dags för dig att läsa på hur internationell säkerhetspolitik fungerar i demokratiska länder.

Vilka andra länder, förutom Mordor/Ryssland, hotar med militär vedergällning om du går med i NATO?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Känner mej tveksam till att Italien kan spela någon positiv roll. Europas sämsta soldater.

Hahah du har rätt angående Italien, men tog in dem länder som har mer militär förmåga exkl USA och Turkiet. Resten är länder som ingår för beskydd
Citera
2022-03-13, 09:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Ja, du kanske har rätt, alltså att Ryssarna är på väg att besegras. Jag gör dock bedömningen att det är en ganska osannolik prognos utifrån hur läget verkar vara. En stor del av inläggen i denna tråd verkar mest vara uttryck för önsketänkande, kanske till och med magiskt tänkande, där man tor att man kan påverka skeendena om man bara tror tillräckligt mycket. Övertygelse är viktigt i allt människan företar sig. Men det fungerar endast i kombination med att man tar tag i den fysiska verkligheten. Det räcker inte att sitta i en garderob och önska tillräckligt mycket. Det gör ingen skillnad.
Besegras är inte detsamma som att stå och stampa, möjligen att Ryssland försöker bygga förråd och föra in tiotusentals nya soldater som ersättning för de de drygt 20.000 man som förlorats. Men att kontrollera landsbygden är omöjligt med så små styrkor som Ryssland satt in. I princip behöver Ryssland sätta in 700.000-800.000 man för att pacificera Ukraina.
Vilket innebär att alla värvade ryska soldater måste flyttas till Ukraina +ett par hundratusen mobiliserade samt att ytterligare ett par hundratusen ryska trupper måste mobiliseras för att skydda resten av Ryssland.
Lycka till med den manövern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in